Themostaat, waar vind ik die (foto?)

Gestart door ronaldbm, 02-03-2014 15:16:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronaldbm

Dag mede-forummers. Vraagje, denk dat mijn thermostaat aan het overlijden is. Vervangen schijnt redelijk easy te zijn alleen zit die bij de diesels op een lastig plaatsje. Ik heb zelf een V70 classic, 2.5 Tdi. Heeft iemand een foto van waar ik de thermostaat ga vinden? Al veel beschrijvingen gelezen hier (zoekfunctie  ;D) helaas geen foto's hiervan gevonden. Ook de how to's op internet zijn allemaal op de benzineversie geënt (of ik kijk niet goed genoeg?)

Als ik namelijk mijn bovenste radiatorslang volg kom ik bij een metalen kastje. Zie geen plastic afdek-dingetje zoals omschreven. Zit de thermostaat in dit metalen ding waar de slang op gemonteerd is?

Alvast dank voor je hulp!
Volvo V70 classic 2.5 tdi

Ewout Schalkwijk

#1
Kap over het blok eraf, kijk naar de KVS buis die aan de voorkant je blok binnen gaat. Recht daaronder zit het thermostaat huis.
Je moet dus een aantal liters KVS aftappen en dan de buis afkoppelen. Tip: vervang ook je temperatuurvoeler. Die zit precies waar de buis je kop in gaat. Stekkertje met twee draadjes erop.

Klus is goed te doen, maar enige sleutelervaring is wel welkom.

Suc6


Ewøut



PS, er staan wat kleine tips tussen (ergens halverwege) http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1227805.html#msg1227805
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

ronaldbm

Dank voor de info en tips. :-)
Uitdaging dus, lees dat er een boutje van het thermostaathuis van onderaf aangepakt moet worden. Hmmm...
Spannend klusje omdat ik van te voren niet kan zien waar ik bij moet zijn.....
Toch maar even de tijd voor nemen denk ik!
Volvo V70 classic 2.5 tdi

Ewout Schalkwijk

Sorry, maar had je deze ook gezien? http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1230209.html#msg1230209

Hier zie je de temperatuurgever en het huisje waar die in zit. Tevens de pakking die je niet moet vergeten.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

ronaldbm

Hé, die had ik gemist! Top :-) daar kan ik goed mee uit de voeten!
Volvo V70 classic 2.5 tdi