855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyQR

Ja hoor weer een 850R erbij  :eusa_dance:

Mooie bak Henk en Anton, veel plezier ermee. 8)

BBS

Mooie wagen hoor Henk en Anton ;) :D Gaan jullie vast heel veel plezier aan beleven 8)
Volvoloos....

cornelis-b

Vandaag even een ritje naar België gemaakt met "Blackie" en hij rijdt als een zonnetje. Gister ontdekte ik een los vacuum slangetje onder de kap en wist even niet waar het thuis hoorde maar Pimmers, die moest hier toch even zijn, wist het me gelijk te vertellen. Hoorde op de TCV.

Nu reed hij al super en de turbodrukmeter kwam tot iets over drie kwart van de schaal maar nu het slangetje op de TCV zit loopt de meter de schaal echt helemaal uit en wat een brok power meer :eusa_dance:

Maar goed naar België dus, uiteraard om te tanken voor 1,46 per liter maar ook het nodige vlees meegenomen, wat hebben die Belgen toch een enorm assortiment in de Carrefour en veel goedkoper dan hier in Nederland. "Steak gepeld" vraag me niet van welk deel het wordt gesneden maar het is botermals voor 8,99 de kilo, dus maar een paar kilo mee genomen ;D Verder ook nog wat rookwaar mee genomen, scheelt ook dik 30 euro per slof.

Op de terugweg even gestopt op een parkeerplaats om een foto van de tellerstand te maken, vond hem wel grappig. Tijdens het roken van een shaggie, in de auto wordt niet gerookt, stopte er een Volvo V40 D4, de eigenaar vond de R zo mooi dat hij bewust was gestopt. Hij vertelde dat hij met zijn vader al jaren Volvo fan was en dat zijn vader in mei een V70Rn AWD heeft gekocht, de ex van Blik op de weg. Erg leuk dit soort spontane gesprekken langs de snelweg. Daarna nog samen opgereden tot Vianen en ik moet zeggen dat zo'n diesel ook best pittig door trekt met zijn 190PK, op een gegeven moment van het gas af, duimpje omhoog en met "normale" snelheid de rit vervolgd. Verbruik vandaag was 1 op 10 ondanks dat ik best op sommige wegdelen flink heb doorgereden. Auto heeft wel een probleempje in een lange bocht naar links op redelijk hoge snelheid, dan vind ik hem niet stabiel sturen, in een bocht naar rechts geen probleem dus maandag de draagarmrubbers en de fuseekogels maar eens checken. Ondanks dat er een enorm pak aan facturen bij zit zal ik best nog wel een en ander tegen komen, het is ook geen nieuwe ;D

Ik baal er wel van dat de spuiter de komende week geen tijd heeft dus op de NHP meeting staat hij er bij as it is  :( :(

De stand vandaag:





Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Ik verheug me er op hem te bewonderen "as is" Henk, des te meer kunnen we je werk daarna waarderen.
En wat je zegt: Al zit er zo een stapel aan onderhoudsfacturen bij, je zal toch wel wat tegenkomen.

Succes er mee en tot de NHP!

cornelis-b

Gisteravond ook nog een "triootje" voor de deur

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Citaat van: cornelis-b op 06-09-2014 23:15:00
Gisteravond ook nog een "triootje" voor de deur

http://www5.picturepush.com/photo/a/14343053/1024/Blackstone/rijtje.jpg

Ik ben bij dat je er een foto bij hebt geplaatst, Henk ;D

)()()sT


Vulk

Citaat van: cornelis-b op 06-09-2014 22:13:48

Maar goed naar België dus, uiteraard om te tanken voor 1,46 per liter maar ook het nodige vlees meegenomen, wat hebben die Belgen toch een enorm assortiment in de Carrefour en veel goedkoper dan hier in Nederland. "Steak gepeld" vraag me niet van welk deel het wordt gesneden maar het is botermals voor 8,99 de kilo, dus maar een paar kilo mee genomen ;D Verder ook nog wat rookwaar mee genomen, scheelt ook dik 30 euro per slof.


Misschien moet je de volgende keer i.p.v. onze duurste supermarkt te kiezen, even de goedkoopste proberen. Kan zomaar nog eens 20% schelen! http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140826_01233015

cornelis-b

Vanmiddag had ik nog wat tijd over na het polijsten van een Opel Astra en ben ik maar eens onder de kap van "Blackie" aan de gang gegaan. Het was een enorm stoffige bende en ik heb een hekel aan stof en zand ;D

Omdat de auto toch nog naar de spuiter moet heb ik nog geen zin om de wagen te polijsten daar wacht ik wel mee tot hij terug is.

Het hartje van de R










Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

elianmars

Een grijs doppie. Die worden zeldzaam 8)

cornelis-b

Citaat van: elianmars op 07-09-2014 18:31:17
Een grijs doppie. Die worden zeldzaam 8)

Inderdaad en ook nog helemaal heel maar morgen toch een groende halen bij TvK ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EricL

Ziet er netjes uit Henk.
Is een mooie 855R die nòg mooier gaat worden!

Goed bezig!

The Demon

RIP kitje erop zetten een optie?

hertogjan6

ziet er goed uit henk!!  :eusa_clap:

Citaat van: elianmars op 07-09-2014 18:31:17
Een grijs doppie. Die worden zeldzaam 8)
vandaar ook dat hij er bij ons nog lekker op zit  :evil: ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

cornelis-b

Ik ga me best doen Eric maar neem er wel de tijd voor. Het is een "daily ride" dus alles op zijn tijd. Distributie mag nog 2 jaar mee want de kilometers haalt ie niet maar ook die ga ik preventief aanpakken. Het streven is om de auto weer in super nette staat te krijgen, kost tijd en vooral geld maar als de techniek goed is dan komt de rest vanzelf.

Walter een RIP kit is leuk maar eigenlijk vind ik origineel nog veel leuker. Net als de grijze dop op het koelvloeistoftankje ( 10 X woordwaarde ) laat ik gewoon zitten, ik koop een nieuwe en die leg ik in de auto voor het geval deze het begeeft :D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien