Ik heb me er vandaag ook maar eens aan gewaagd.
Ik heb op de sleuteldag vorige week bij Hooftman een nieuwe zitting gescoord, dus die moest er vandaag in. Het vervangen van de zitting bleek een klusje van niks. Binnen een kwartiertje was de zitting verwisseld, mede dankzij de tip van HEteE om tie-wraps te gebruiken

Ik had alleen een ander probleem en dat heeft me een uur of 4 gekost. Éen van de twee bouten waar de voorkant van de stoel mee aan de bodem vastzit ging niet los. Niet dat de bout erg vast zat, maar ik denk dat de puntlasmoer waar de bout inzit is losgekomen van de bodem.
Met andere woorden, de bout draaide gewoon rond zonder los te komen.
Na eens rustig naar de stoelbevestiging gekeken te hebben heb ik besloten de stoelrails maar te laten zitten en de stoel hiervan los te maken.
Dit had weer een nadeel met betrekking tot de gordelhouder en de kabel die daaraan zit én met de gasveren die onder de stoel zitten........
De stoel de auto uit lukte wel. Dat was binnen een uurtje gepiel voor elkaar, maar er weer ín

Je komt een hand of 4 tekort omdat je vanalles tegelijk moet doen. Vooral de gasveertjes gaven flinke problemen. Toen eindelijk weer alles op zijn plek zat zag ik tot mijn verbijstering dat in de gordelhouder was vergeten naar voren te zetten, die lag achter de stoel vlak op de bodem

Aangezien ik geen zin had weer alles los te maken heb ik maar gepast geweld gebruikt om de gordelhouder weer op zijn plek te krijgen.

En oh ja, wie bedacht heeft dat de kabel die van de gordelhouder dóór de stoel moet en ook nog
twee keer door een gat in het leer tussen de zitting en de rugleuning, die moeten ze het pensioen acuut stopzetten

Is er ook nog iets positiefs te vermelden?
Jazeker, het zit heerlijk. Ik heb meteen de stoel een standje lager moeten zetten, want ik zat bijna met mijn hoofd tegen de hemel

Het heeft dus bijna een hele dag gekost maar het was eht wel waard