abs

Gestart door ferdiv, 13-02-2005 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ferdiv

 Nou ik heb de abs computer met behulp van
de techno site gerepareerd het was een  K klus
het meeste werk was wel om de unit los te krijgen
zonder e.h.b.o koffer
maar hij werkt weer perfect .
dus heren bedankt .
groetjes
ferdiv

elianmars

Heb je de boel doorgesoldeerd, of had je andere klachten?

Bij mij moet de controller nagekeken worden, maar zie het zelf niet zitten... :-\ (Gelukkig wil Arthur me daar bij helpen  :))

thuur


Spin!

wat heb je gedaan dan, en volgens welke techno site?

www.vm-parts.nl

ferdiv

 Dit heb ik van deze site gehaald erg handig  ;D

ferdiv

 Ja het advies was soldeer de boel maar door
en dat heb ik gedaan .
want volgens de dealer zat er een permanente
fout code in .
maar ze zieden niet dat je het zo op kunt lossen
ik denk dat als het een keer niet lukt dat dan voor hun
het risico te groot is.
 groetjes
 ferdiv

thuur

Tja, de dealer vraagt 800 euro voor een 'abs controller reparatie' (lees: vervanging). Of je maakt het boeltje open en soldeert de connector opnieuw vast. Ongeveer 1 euro materiaalkosten en een half uurtje werk. Wat zou jij doen? ;) ;D


Gr 8)

jasperi

Tsjaa. Ik heb mijn controller dus ook losgehaald, en er zaten 4 !! connectoren los. alles dus laten doorsolderen door een collega, en zojuist de controller er weer in gezet.
Eerste gedachte: sjips, lampen branden nog steeds. toen 20 meter gereden en waarschijnlijk is alles gereset, want ze gingen uit, heb nu behoorlijk eind gereden, door dorpen etc, stukje hard en zacht, keihard remmend en hard optrekkend alles lijkt uitstekend te werken. Meerdere malen auto aan en uit gezet, en alles blijft uit.
Ik hoop dat dit ook zo blijft  ;D
Gelijk 4 nieuwe torx schroeven besteld bij de dealer, voor alle zekerheid, eentje was door mijzelf verpest.
Dus ik rij nu nog eventjes met 3 stuks rond tevens om te checken of alles blijft werken, wel de randen afgeplakt voor het water, en donderdag gaat als het goed is alles gekit en wel dicht.

Overigens, de dealer, hoe kan het ook anders, had zo zijn twijfels over het repareren van abs units.
Logisch, zo verdienen ze een stuk minder. Tevens hadden ze het nog niet eerder meegemaakt dat dit probleem zich voordoet bij dit model volvo's.  ??? ???  opvallend dat ik er hier anders al een redelijk aantal heb gehoord.....

afijn, vriendelijke groeten

Jasper in't Veld

thuur

En weer een gelukkige DHZ-er! :D

Het gevoel dat je jezelf 800 euro hebt bespaard is toch onbetaalbaar, of niet ;)


Gr 8)

ed

Het lijkt wel het standaard antwoord van een dealer: Nee meneer (of mevrouw natuurlijk), dat hebben we nog nooit eerder meegemaakt. Zou het echt zo zijn, of willen ze dat de klant graag doen geloven.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Receptionisten maken nooit wat mee toch, zijn de monteurs die de ellende zien....

jasperi

 ;D  ;D Zeker!

Dit forum heeft voor mij dan ook een enorme MEERwaarde

groeten
Jasper

jasperi

twas niet de receptioniste die dit zei, maar een monteur.........

Kan me voorstellen dat de receptioniste dit niet weet inderdaad.... ;)

groeten
Jasper

Anthony

Waar op de site kan je die beschrijving vinden hoe de abscontroller te repareren?

Met vriendelijke groet,

Anthony van Peet

DH

Ook ik heb problemen met de abs.
het lampje blijft soms branden en tijdens het (normaal)remmen treed de abs in werking.
Ook hoor ik soms de abs brommen tijdens het rijden zonder dat ik rem.
Nu hoorde ik bij een garage dat er bij de 850 een modificatie is toegepast,de draadboom van de abs zou te dicht langs een andere kabel lopen of iets dergelijks waardoor er storing optreed.
heeft iemand hier ervaring mee?
Of moet ik er van uitgaan dat mij controller gerepareerd of vervangen moet worden?alle reacties zij welkom