Flips V70 - 666K - Frankenstein is jarig

Gestart door pcpg.janssen, 15-05-2015 14:51:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pcpg.janssen

#15
7 februari 2015 - Automaat flush bij 390.000km

Helaas geen fototjes gemaakt, maar bij 390.000 kilometer de automaat gespoeld op kinderlijk simpele wijze met behulp van deze tutorial van FCP Euro:
12 liter Mannol ATF IIIe besteld bij Motoroel100.de en een stukje 1/2e inch doorzichtige slang bij de lokale aquariumwinkel.

Het resultaat is er: de bak schakelt iets rustiger. De grootste verbetering is dat hij nu niet meer uit lock-up valt bij constante snelheden. Heerlijk!

pcpg.janssen

01 maart 2015 - ABS Storing
Velen waren er voor mij en nu heb ik ook een keer de vreselijke ABS lichtjes te pakken. Hij gaf wel eens vaker een melding, maar zo groot als de kermis nu was, was het nog nooit:


Ik heb de ABS module gedemonteerd, opengemaakt, doorgesoldeerd en weer dicht gemaakt (waar kit al wel niet goed voor is). Het is nu 15 mei en het probleem heeft zich niet nogmaals voorgedaan.

pcpg.janssen

#17
26 maart 2015 - RTI vorderingen en geklepper uit de D-stijl
Na lang stoeien met het originele RTI beeldscherm en de VDO Dayton PC5200 computer kreeg ik wel beeld, maar het was erg donker, vaag en ver weg. Waarschijnlijk zit er ergens een fout in het t-con bord en dat krijg ik niet opgelost met mijn kennis. Dus op Ebay een simpel 5 inch schermpje (4:3) besteld en dat zit inmiddels in de schermbehuizing:



En nadat alles weer in elkaar zat, de hele zaak via composiet video aangestuurd (pin 10 is composiet video in de VDO dayton systemen. Gebruik als aarding pin 9):


De elektronica van het originele scherm heb ik laten zitten, omdat ik het scherm hiermee gemakkelijk omhoog kan laten komen. Alle kabels liggen inmiddels in de auto, dus nu moet ik alles nog even netjes wegwerken, want er zijn nog drie kleine problemen:
1. Het beeld heeft wat interferentie van de dynamo (lijnen door het beeld, afhankelijk van toerental)
2. Als ik het scherm omhoog zet, verlies ik GPS signaal (lijkt me ook interferentie. 12 volt lijnen en GPS kabels lopen naast elkaar)
3. Het scherm is nu net een of twee milimeter te diep, waardoor het niet lekker past.

Wordt dus nog vervolgd.

Ook heb ik het paneel van de D-stijl maar eens vervangen. Het trilde en rammelde en het zag er gewoon lelijk uit. Oud:


Nieuw:

pcpg.janssen

9 mei 2015 - En dan ben je jarig!

En wie jarig is trakteert. In dit geval heb ik mezelf getrakteerd op een poets setje bestaande uit een DAP500 en diverse pads en middeltjes om de Volvo eens goed te laten glimmen. Nu weer een vrij weekend zien te vinden om dit ook echt te gaan doen!


pcpg.janssen

11 mei 2015 - Veerpootbrug geplaatst

Zo, en dan nu de laatste post in de "catching up" serie. Op 11 mei heb ik een veerpootbrug geplaatst (een originele) en dat rijd echt heerlijk. Veel minder torsie op rotondes, drempels enzovoorts.



Nu eens kijken of ik er ook nog een kan scoren voor in de kofferbak. Naar aanleiding van deze post in het WDB van 855T5, zou dat misschien zelfs wel kunnen voor een heel leuk prijsje.

marc-850

Je bent lekker op dreef...  :eusa_clap:

HJBiemond

Mooi om te lezen ...!!  :eusa_clap: :eusa_clap:
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


henry classic v70

Op deze manier blijft de wagen netjes en kun je er nog heel wat km's in blijven genieten  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Was even bang dat je nog met een remleiding bij Heining stond  ;)
Goed bezig, leuk blog en veel plezier met je Volvo  :eusa_clap:

elianmars

Geen half werk. Goed, hoor!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

pcpg.janssen

#25
19 mei 2015 - Achterbank verwarming bij 399.000km

Na lang zoeken heb ik eindelijk het knopje voor de achterbankverwarming gevonden (Volvo part 9168206). De knopjes voorin vind je makkelijk, maar achterin zijn ze wat zeldzamer. Hetzelfde geld helaas voor het paneel in het middenconsole achterin. Ik heb m'n best gedaan om er een te vinden in Red Walnut, maar de nieuwprijs van rond de 130 euro was me iets te gortig en een gebruikt exemplaar was niet te vinden. Dus het is een standaard grijs exemplaar geworden.

Maar ik ben er blij mee! En ik heb zelfs weer een asbakje achterin.





Meteen de moeite genomen om het lampje van de aansteker te vervangen, zodat het er weer redelijk netjes uit ziet.

Mocht ik nog een mooi middenconsole tegen komen, dan zou dat het interieur wel afmaken. Want met dat afgebroken deel onder de armsteun is maar knap lelijk!

Verder vandaag de 399.000 km aangetikt, dus er mogen wat goodies besteld worden voor de 400K beurt: nieuwe draagarmen en reactiestangen, een verse slok olie en wat klein spul.

ruubje

Zie ik op de navigatie nou Leersum?
Heb je nog niet gespot, dat terwijl ik uit Amerongen kom!!
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

pcpg.janssen

Klopt! Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier ook nog geen CY langs heb zien rijden. Ik kom wel wekelijks in Amerongen: tanken bij Volvo/Shell Reede (en soms me een beetje vergapen aan de nieuw Volvo's).
Moet toch eens beter opletten.

Galactica

Goed bezig! Leuk om te volgen.

yannickdv

Grappig om een onderdeel in een andere auto verder te zien leven ghehe.

Kom regelmatig op de sloop, als ik nog een houten tegen kom, dan zal ik hem voor je meenemen ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green