motor in de versnelling - motor trilt - waar moet ik het zoeken

Gestart door RoelvanHoof, 21-02-2016 12:36:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelvanHoof

Beste Allen,

Ik heb een vraag over een trillende motor bij het inschakelen van de automaat in R of D. Eenmaal rijdend op kruissnelheid en zonder de motor te belasten lijkt er niets aan de hand te zijn en trilt de motor niet meer. Ga je heuveltje op belast je de motor weer en heb je diezelfde trillende motor dat weer verdwijnt wanneer je het gas iets los laat (en dus de motor niet meer belast)
Gisteren met warme motor loopt die stationair als een zonnetje (zo lijkt het), Vanochtend met koude motor, stationair,  was het weer raak en loopt het niet lekker.

Ik heb een 850 GLE A. E2  uit 1994 automaat

Mijn vermoeden is dat een cilinder niet helemaal mee wil? Heb ik het goed dat ik het euvel in de bougies / bougie-kabels moet zoeken? De bobine is zo'n 3 jaar geleden vervangen. Optisch aan de kabels kan ik niets zien.

Graag jullie hulp, met dank!

Groet Roel

Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Lostimmos

Ik had een zelfde soort probleem.. bougiekabels etc vervangen was voor mij de oplossing.. idd 1 cilinder die af en toe niet meeging. Wat voor jaartal staat er op je bougiekabels?

RoelvanHoof

Goeie!

Weet, wist ik niet dat die er op staan, nu donker ga morgen kijken

Dank Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

classicT5

Klinkt ook als gerelateerd aan het kantelen van de motor, in dat geval zou het in de ophanging daarvan kunnen zitten. Heb je de ophangrubbers al nagekeken?

Met zoekfunctie kun je zat howto's vinden en dan zie je waar ze zitten en hoe versleten te herkennen is.

RoelvanHoof

Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelvanHoof

op de kabels staat 94 - 16, dat lijkt een reden want vanochtend wil die niet meer starten.
Startmotor draait de motor netjes rond. Accu is 2 weken oud en vorige week nogmaals getest omdat toen ook verdacht was de motor niet direct te starten. Benzinepomp? Nee, is 30k geleden vernieuwd. Bobine is 3 jaar oud, heb ik de hoofdprijs voor betaald op vakantie in Zwitserland.....
Nog suggesties om die GLE  aan de praat te krijgen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, dank!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

RoelvanHoof

Dank, graag je suggestie waar ik op moet letten bij de rotor en de verdeelkap. Scheurtjes?
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

kulk


RoelvanHoof

Okee, mocht dat zo zijn. Zie op internet nogal verschillen wat betreft merken en prijzen van het hele spul, (van bougies kabels, rotor en verdeelkap)
Graag advies.
NB
Op een nota van de vakgarage van 2013 zie ik bougies staan voor een stuntprijs van 5,04 ex BTW (code BCPR 6 ES) Dat was 100.000 km geleden. Op internet komen hele andere prijzen tegen

Dank
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

kulk

Rotor en verdeelkap kun je het beste Bosch nemen, de rest origineel Volvo. Dat wordt hier altijd geadviseerd.

http://www.estateservices.nl/elektra/ontsteking.html

RoelvanHoof

Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio