slecht starten + foutcode 1100

Gestart door luuk123456, 04-12-2015 13:55:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luuk123456

Om een door mij gestart topic even fatsoenlijk af te sluiten heb ik het volgende te melden:

Tijdens het uitlezen bleek de buitentemperatuursensor -45 graden aan te geven.
Eenmaal deze sensor vervangen voor `n nieuw exemplaar, bleef de foutmelding terugkomen.
Een nadere inspectie leerde ons dat er nóg een aansluiting voor `n sensor was (maar hier zat er dus geen)
Dus de oude (niet kapotte sensor, bleek achteraf) daar ingestoken en violá; er werd keurig een buitentemperatuur van 15 graden aangegeven.
Ook verdween de foutmelding en bleef hij weg.
Het uiteindelijke probleem van het slecht starten is hiermee ook opgelost.

Conclusie: Het lijkt er dus op dat `n defecte en/of missende buitentemperatuursensor kan zorgen voor `n slecht startende bolide!

Bedankt voor het meedenken en het gegeven advies.
Groet,
Luuk

henry classic v70

Mooi dat het is opgelost Luuk en het uiteindelijke probleem van het slecht starten bekend is :)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

luuk123456

#17
Citaat van: henry classic v70 op 29-01-2016 13:26:48
Mooi dat het is opgelost Luuk en het uiteindelijke probleem van het slecht starten bekend is :)



Dank Henry, maar toch iets te vroeg gejuicht ben ik bang:)


Het moeizaam starten is helaas nog niet verholpen.
Daarom met `n goede vriend verder gaan zoeken en we lopen eigenlijk op het volgende vast;

We hebben de benzinedruk gemeten en deze was `n keurige 4,5 bar.
Zet je vervolgens het contact uit, dan valt deze binnen 10 seconden terug naar minder dan 0,5 bar.
Is hier wellicht `n overduidelijke oorzaak aan te wijzen?

Ook vonden we op de injector rail alleen `n benzine aanvoer, maar geen retour?
Omdat de drukregelaar nog steeds `n 'verdachte' is willen we deze ook gaan vervangen, kan iemand me wellicht laten weten waar deze zit?

De auto is nog `n keer uitgelezen, maar er zijn verder geen fouten en/of meldingen meer gevonden.

Mijn excuses als ik `n wat onduidelijk verhaal schets, maar ik schrijf dit min of meer in opdracht van iemand die meer van techniek weet dan ondergetekende ;D

vriendelijk bedankt voor eventueel advies alvast!

Groet,
Luuk

luuk123456

Forumgenoten,

Is er misschien iemand die me op weg kan helpen i.v.m. het verlies van benzinedruk binnen tien seconden (van 4.5 bar naar minder dan 0.5 bar) wanneer de auto van contact gaat?
Ik wacht eerlijk gezegd op 'nadere orders' van het forum hier ;D

Of is het misschien verstandiger om `n nieuw topic aan te maken?

Vriendelijke groet,
Luuk


UserID6342

Gebeurt wel vaker, meestal zijn de drukregelaars niet helemaal lekker meer dan...

luuk123456

Dirk bedankt!
Over de drukregelaar heb ik hier veel gelezen. Dan ga ik die eerst vervangen,nogmaals dank!
Mocht dit inderdaad de schuldige zijn, dan zal ik ook dat even laten weten...
Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden, dan ook zal ik hier weer rondhangen  :eusa_shifty:

Groet,
Luuk

luuk123456

#21
Toch nog even een update omtrent het slecht starten;

op onder andere aanraden van Dirk342 de benzinedrukregelaar nagekeken op lekkage.
'helaas' bleek deze in orde en niet te lekken. Vervolgens injector reiniger in de tank gedaan om te kijken of dit wellicht verbetering zou opleveren.
Tot nu toe lijkt het inderdaad de oplossing te zijn geweest. De auto start tot nu toe probleemloos :eusa_dance:

Wel voel ik `n heel licht inhouden/schokken bij volgas in de wat lagere toeren. Boven de 4.000 gaat het van `n leien dakje.
De zoekfunctie leert me om originele bougies te plaatsen en eens te kijken hoe oud de bougiekabels zijn. De bougies zelf heb ik bij aankoop van de auto wel vervangen, maar niet door originele exemplaren...

Dirk, nog bedankt voor je gegeven advies, ook achter de schermen! erg fijn...

Groet,
Luuk

cornelis-b

Citaat van: luuk123456 op 22-02-2016 15:29:01
Toch nog even een update omtrent het slecht starten;

op onder andere aanraden van Dirk342 de benzinedrukregelaar nagekeken op lekkage.
'helaas' bleek deze in orde en niet te lekken. Vervolgens injector reiniger in de tank gedaan om te kijken of dit wellicht verbetering zou opleveren.
Tot nu toe lijkt het inderdaad de oplossing te zijn geweest. De auto start tot nu toe probleemloos :eusa_dance:

Wel voel ik `n heel licht inhouden/schokken bij volgas in de wat lagere toeren. Boven de 4.000 gaat het van `n leien dakje.
De zoekfunctie leert me om originele bougies te plaatsen en eens te kijken hoe oud de bougiekabels zijn. De bougies zelf heb ik bij aankoop van de auto wel vervangen, maar niet door originele exemplaren...

Dirk, nog bedankt voor je gegeven advies, ook achter de schermen! erg fijn...

Groet,
Luuk

Je moet ook geen "volgas in de wat lagere toeren" geven. Vind de motor echt niet prettig.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

luuk123456

#23
Hehe, ik schrijf inderdaad volgas zie ik ::) Het is overigens `n automaat Henk.
Dus van 1000 toeren volgas naar de 6000 toeren, is er niet bij ;D

Dat doe ik ook niet, maar als ik, zoals gisteren, 110 rijd en wil inhalen zonder het overige verkeer tot last te zijn, dan duw ik het gaspedaal zodanig in dat de automaat één versnelling terugschakelt.
Ik zit dan zeg maar op 2.500 toeren. Vanaf dat moment voel ik het zeer licht inhouden/schokken, tot zeg ongeveer 4.000 toeren.
Daarna gaat het gewoon soepel. Maar het is minimaal hoor, je moet er echt goed op letten.
Dus van bizar weinig toeren en plankgas geven is helemaal geen sprake, gewoon slecht omschreven door mij...

remeeus

Waarom niet Henk? De ecu is dusdanig hufterproof geprogrammeerd dat deze de motor prima heel kan laten. Is er echter hardware veranderd en niet safe geprogrammeerd dan is het een ander verhaal en heb je gelijk.

remeeus

Ik zou toch je brandstofdruk regelaar een wisselen door een bewezen werkende. Injector cleaner is leuk maar laat ze ultrasoon reinigen, dan zijn ze ook echt schoon.

Hoe is de staat van je ontsteking inmiddels?

luuk123456

Citaat van: remeeus op 22-02-2016 16:20:04
Ik zou toch je brandstofdruk regelaar een wisselen door een bewezen werkende. Injector cleaner is leuk maar laat ze ultrasoon reinigen, dan zijn ze ook echt schoon.

Hoe is de staat van je ontsteking inmiddels?

Dank voor je reactie!

De staat van de ontsteking is op de bougies na, zoals ik de auto heb gekocht, onveranderd dus.
Zoals ik al zei, zal ik nagaan hoe oud de bougiekabels zijn en deze eventueel vervangen.
Ook zal ik zorgen dat er originele bougies in komen...

Mocht de auto toch weer last krijgen van slecht starten, dan zal ik de door jou genoemde optie zeker in gedachte houden.

Groet,
Luuk