Auteur Topic: De Spaanse Curry: reconstrucción  (gelezen 114899 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17366
  • Geslacht: Man
  • V60D3+ | 850 T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1485 Gepost op: 28-09-2020 18:56:29 »
;D !

elianmars

  • C70 T5 convertible
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33964
  • Geslacht: Man
  • C70 T5 convertible + MG ZS EV
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1486 Gepost op: 28-09-2020 21:32:09 »

De lak is nog steeds een aandachtspuntje. De auto zou eigenlijk moet eigenlijk eens herspoten worden, maar we hebben net beslist om de badkamer te vernieuwen. (mijn vrouw is niet zo geduldig als die van Marcel) dus het zal een polijstbeurt worden. Ik ben benieuwd hoe hij daar uit zal komen.

Ik hou het al 12 jaar vol  ;D

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11024
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1487 Gepost op: 29-09-2020 17:17:08 »
Hier kan je wel degelijk problemen mee krijgen op de keuring. Het is immers een aanpassing.

Of je er problemen mee krijgt? Dat weet je bij die mafkezen in BE nooit.
Ooit een extra 90 graden buis moeten lassen op een ORIGINELE uitlaat (stikker met logo en nummer zichtbaar), omdat de mensen van het keurstation er op stonden.
Ooit een auto gekeurd voor verkoop als inruil gekregen waar de remblokken (nou ja het metaal) al op de lamellen van de schijf zaten.
Eigen auto (vrouwlief was er naar toe gereden) afgekeurd omwille van all-season banden in de zomer.




Gek is dat eigenlijk. Twee jaar terug ging ik gaan keuren in augustus en was ik afgekeurd op de snelheidsindex van de banden (max. 240  terwijl de auto op papier 245 kan).

Na veel discussie was de oplossing: kom keuren op uw winterbanden, maar aangezien die maar max. 210 mogen moet je een sticker op het dashboard kleven: "max 210"

Zogezegd zo gedaan, … uiteindelijk had ik nog een afkeur aan mijn been omdat de draairichting niet ok was. Die banden heb ik dan nog ter plaatse mogen omwisselen vooraleer de auto goedgekeurd werd...

Moraal van het verhaal: ik moet die rubbers in het zwart vinden... (staat ook veel mooier dan dat blauw).

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
  • 855R AUT Lpi
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1488 Gepost op: 08-10-2020 10:55:18 »
ja. die Belgische keuring...  ::)

Maar ik denk toch dat ze over de kleur van het rubber, als ze het al zien, niet gaan vallen. Anders ff zwart maken met wat stift of tape...

Zo heb ik ook al 8j staal omvlochten remleidingen, wat hier strikt genomen ook niet mag. Hierover heb ik zeer opzichtig van die beschermhulzen (die geribbelde voor kabels) gedaan. En nog nooit een keuringspipo over gehoord...