The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

classicT5

Zo te zien zit de oorzaak van die olie verder naar voren. Door rijwind komt dat verder onder de auto. Kijk eens bij je oliekoelerslangen. En ruik eens aan de olie, zit verschil in geur tussen motorolie en ATF olie.

Je homokineethoes is zo te zien niet #, dan zou er rondom vet uitgeslingerd zijn.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Dirk342 op 15-07-2016 06:11:07
-Klem even goed over het rubber heen schuiven en even goed aanknijpen met een goede tang will do....
-Bij die andere 'zeetplek' even goed je stuurhuis in de gaten houden of deze niet lekt...
Thanks Dirk. Ik ga vanaovond eens kijken hoe die klem bevestigd zit en of ik hem er goed overheen kan schuiven. En die zweetplek zal ik even schoonsponsen + me inlezen over t stuurhuis zodat ik weet waar ik op moet letten.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: classicT5 op 15-07-2016 08:35:16
Zo te zien zit de oorzaak van die olie verder naar voren. Door rijwind komt dat verder onder de auto. Kijk eens bij je oliekoelerslangen. En ruik eens aan de olie, zit verschil in geur tussen motorolie en ATF olie.

Je homokineethoes is zo te zien niet #, dan zou er rondom vet uitgeslingerd zijn.
ATF bij de V70 is remvloeistof, toch? Omdat remvloeistof en koppelvloeistof samen zitten in de manual auto's? Ik zal eens gaan ruiken!

Oliekoelerslangen zal ik ook nalopen. Zijn er trouwens ergens goede tekeningen of foto's met uitleg van welk onderdeel waar zit? Ben zelf nog niet de ultieme illustratie tegengekomen...

Ik kruip er weer onder en hou jullie op de hoogte!

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Die klem op de ashoes zit goed zo te zien maar de ashoes is rondom afgescheurd net voor de klem denk ik. Daarom spettert er ook weinig vet uit maar er kan nog steeds vocht en vuil in de homokineet komen. Ashoes vervangen is mijn advies.

ATF is geen remvloeistof maar automatische versnellingsbakolie die ook in de stuurbekrachtiging gebruikt wordt. Zou oorzaak kunnen zijn, aangezien dat rechtsvoor in de motorruimte kan lekken, naar beneden sijpelen en dan naar achteren uitwaaieren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

De hoes die je kan schuiven is niet zo erg. Er is nog niet veel vet uit gekomen want dan heb je een vette bende.
Als hij voor de rest nog heel is een ty-wrap om het korte stukje direct op de as en verder rijden.
Wellicht heeft de klem te vast gezeten en juist een beetje gaan snijden.

De andere hoes die kapot is wel snel dichten en wellicht het vet aanvullen.
Als je met te weinig of zonder vet rijdt gaat het erg snel met de slijtage!
Nou is een andere as ook zo gevonden hoor.

De olie komt denk ik van verder voor.
Voel/knijp eens voorzichtig in de rubbers van je stuurhuis, wellicht staan die vol stuurbekrachtingingsvloeistof en/of is je stuurhuis lek.
Hou daarom het niveau in je stuurpomp reservoir in de gaten, deze heeft geen waarschuwingslampje namelijk...

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: volvobug op 15-07-2016 14:29:19
Die klem op de ashoes zit goed zo te zien maar de ashoes is rondom afgescheurd net voor de klem denk ik.
Dat zou heel goed kunnen. De klem voelde niet los aan, maar er was ook geen overduidelijke scheur te zien. Misschien idd zoals V70geRwin zegt dat de klem te vast heeft gezeten en dat hij daardoor is gaan snijden.

En ik zie wat je bedoeld met ATF. Was even in de war maar met de handleiding erbij maakt t weer helemaal sense  :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: V70geRwin op 15-07-2016 14:35:26
De andere hoes die kapot is wel snel dichten en wellicht het vet aanvullen.
Als je met te weinig of zonder vet rijdt gaat het erg snel met de slijtage!
Nou is een andere as ook zo gevonden hoor.

Denk dat je best wel eens gelijk kan hebben met dat klemmetje dat erin heeft gesneden. Ga vanavond (als de tweeling naar bed is) meteen even kijken!

Er is trouwens maar 1 hoes die los zit. Dat is degene die ik met mijn hand naar rechts kan schuiven. De hoes bij t linkervoorwiel lijkt nog helemaal intakt. Ik ga een proberen of ik een tie-wrap om de rechterhoes krijg. Maar lijkt me toch wel goed om m binnenkort te vervangen, zo'n tie-wrap is ook niet voor de eeuwigheid lijkt me...

Toevallig nog iemand in NL die zou willen meekijken / helpen? Een beetje richting Brummen / Deventer zou helemaal mooi zijn. Over twee weken ben ik in NL en heb ik toch vakantie. Prima om daar een dagje mee bezig te zijn lijkt me zo  ;D

En dank voor de extra plekken waar ik op kan letten / in knijpen. Follow the cables!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Je mag altijd even melden dat je richting Brummen/Deventer rijdt en dan in Arnhem noord langskomen. Ik op mijn beurt ben 6-10 augustus in London ;-)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stuuraandeverkeerdekant

#23
Oh ja, is dit wat er in de hoes zit?



En moet ik proberen er wat extra van dit goedje bij in te spuiten / smeren of kan er ook teveel in zitten?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

V70geRwin

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-07-2016 16:17:54
Citaat van: V70geRwin op 15-07-2016 14:35:26
De andere hoes die kapot is wel snel dichten en wellicht het vet aanvullen.
Als je met te weinig of zonder vet rijdt gaat het erg snel met de slijtage!
Nou is een andere as ook zo gevonden hoor.

Denk dat je best wel eens gelijk kan hebben met dat klemmetje dat erin heeft gesneden. Ga vanavond (als de tweeling naar bed is) meteen even kijken!

Er is trouwens maar 1 hoes die los zit. Dat is degene die ik met mijn hand naar rechts kan schuiven. De hoes bij t linkervoorwiel lijkt nog helemaal intakt. Ik ga een proberen of ik een tie-wrap om de rechterhoes krijg. Maar lijkt me toch wel goed om m binnenkort te vervangen, zo'n tie-wrap is ook niet voor de eeuwigheid lijkt me...

Toevallig nog iemand in NL die zou willen meekijken / helpen? Een beetje richting Brummen / Deventer zou helemaal mooi zijn. Over twee weken ben ik in NL en heb ik toch vakantie. Prima om daar een dagje mee bezig te zijn lijkt me zo  ;D

En dank voor de extra plekken waar ik op kan letten / in knijpen. Follow the cables!


De enige functie van de hoes is het vet erin houden en het vuil buiten houden. Dat lukt nu zelfs zonder wrap al aardig  ;)
Dat lukt wel met een wrappie, als je nog maar genoeg rubber hebt om hem omheen te klemmen (er zit nog een stukje onder de oude klem).

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: volvobug op 15-07-2016 16:29:46
Je mag altijd even melden dat je richting Brummen/Deventer rijdt en dan in Arnhem noord langskomen. Ik op mijn beurt ben 6-10 augustus in London ;-)
Ooh nice! Ik denk dat ik wel van dat aanbod gebruik wil maken, stuur je wel een pb als ik wat verder ben / meer weet. En wat zijn jouw plannen in London? Leuk!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#26
Los hangende slangen uit interieurfilter
Nog niet de tijd gehad om goed naar mijn ashoes te kijken, maar kwam nog iets tegen wat mijn wenkbrouwen deed rijzen...



Deze twee slangen gaan naar mijn pollen filter. Lijkt me niet de optimale locatie als ze lucht moeten vangen, of wel? En het feit dat ze met een tie-wrap samen zitten doet me ook denken dat het een ad-hoc oplossing is. Waar zouden ze eigenlijk naar toe moeten gaan? Of hangen ze daar wel prima?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

#27
Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-07-2016 23:23:56
Los hangende slangen uit interieurfilter
Nog niet de tijd gehad om goed naar mijn ashoes te kijken, maar kwam nog iets tegen wat mijn wenkbrouwen deed rijzen...

http://i106.photobucket.com/albums/m269/thijs_81/Screen%20Shot%202016-07-15%20at%2022.15.54.png

Deze twee slangen gaan naar mijn pollen filter. Lijkt me niet de optimale locatie als ze lucht moeten vangen, of wel? En het feit dat ze met een tie-wrap samen zitten doet me ook denken dat het een ad-hoc oplossing is. Waar zouden ze eigenlijk naar toe moeten gaan? Of hangen ze daar wel prima?

Dat zijn afwateringsslangen van de parafaan en de ruimte onder de parafaan. Die tie-rap is af fabriek maar is zorgt er helaas wel voor dat de slangen snel verstoppen met bladafval dat via de parafaanafvoer in de slang terecht komt.

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 15-07-2016 16:35:11
Citaat van: volvobug op 15-07-2016 16:29:46
Je mag altijd even melden dat je richting Brummen/Deventer rijdt en dan in Arnhem noord langskomen. Ik op mijn beurt ben 6-10 augustus in London ;-)
Ooh nice! Ik denk dat ik wel van dat aanbod gebruik wil maken, stuur je wel een pb als ik wat verder ben / meer weet. En wat zijn jouw plannen in London? Leuk!

We verblijven 3 volle dagen in London om de stad te bezoeken. Voor het eerst en met de kinderen. We kunnen een appartement op Glouchester Street gebruiken van de dochter van een overbuurvrouw. Wat we in de stad zelf gaan doen moeten we nog een beetje plannen van dag tot dag.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

stuuraandeverkeerdekant

Aaah dus toch in orde. Ik zoek problemen waar ze er niet zijn, haha! Weer wat geleerd!

En sjieke buurt hoor, daar in West Londen! Ikzelf zit in Oost. Minder sjiek, meer hip, en nog steeds duur.

Mocht je nog tips willen wat betreft de stad, laat maar weten. Daar heb ik meer verstand van dan van auto's ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

diederickvolvo

Ik heb nog een originele radio liggen, en heb zelf zin om deze zomer naar engeland te gaan.
stuur maar een pb ;)