Koppelings pedaal breekt af bij hoofd drukcilinder volvo v70tdi classic

Gestart door patmas, 27-10-2016 16:18:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patmas

Op onze reis naar Frankrijk (600km gereden) breekt plots na het koppelen de ijzeren pal tussen het pedaal en de hoofd drukcilinder af. Ik heb nog gebropeerd hem met de hand in te drukken maar dat lukt niet.
Zit de hoofdrukcilinder nu vast of krijg je die sowieso niet met de hand ingedrukt? De garage kan niks met een Volvo dus hij gaat naar Nederland toe voor reparatie. Hij koppelde altijd prima....
Iemand een idee?

Countrycrosser

Heb ik ook gehad met 850 mdi. Of je hem met de hand in kan drukken weet ik niet, maar bij mij is de afgebroken pal weer gelast. Dat moet een garage die niks van Volvo weet toch ook kunnen.

Ik ben ooit met een 240 zonder koppeling thuis gekomen. Starten in zijn 1 (gaat ie rijden) en spelen met het gaspedaal om de versnellingspook uit de ene en in de andere versnelling te kunnen krijgen. Weinig schakelen :-)

patmas

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb volvo assistance en als hij binnen twee werkdagen niet gerepareerd kan worden dan gaat hij naar Nederland. In de buurt waar de auto opgesleept is zit geen fatsoenlijke garage.....en ze zijn daar ook niet erg actief...

UserID6342

Er zal toch wel ergens iemand zitten daar die met een MIG/MAG apparaat overweg kan ?  Die kan het zo maken, daar is geen hogere wiskunde voor nodig hoor....

Countrycrosser

Bij mij gebeurde het breken pal voor de deur van Volvo dealer. Die hebben gekeken in het systeem van Volvo of e nog nieuw te leveren waren. Voor 850 tdi in elk geval niet.
Dus lassen of gebruikt  onderdeel.

patmas

Sja de monteur heeft geen moeite gedaan...volvo assistance kon geen bedrijf vinden. Dus nu huurauto gekregen en hopenlijk is de volvo snel weer in Nederland...

petrolhead2.5

Echt waar met alle respect voor de fransen maar dit lijkt nergens op. In mijn optiek is dit als 't daadwerkelijk zo is als je omschrijft een geval van niet mee willen werken, typisch frans :eusa_shhh:

cornelis-b

Citaat van: petrolhead2.5 op 27-10-2016 22:47:52
Echt waar met alle respect voor de fransen maar dit lijkt nergens op. In mijn optiek is dit als 't daadwerkelijk zo is als je omschrijft een geval van niet mee willen werken, typisch frans :eusa_shhh:

Laat ik nou heel andere ervaringen hebben met Franse garages. in 2008 anderhalve week kamperen op het terrein van de garage met de mogelijkheden om te douchen en de was te doen bij de medewerkers van de garage. Dit jaar op jacht naar een naafdop voor de caravan en na een uur zoeken en passen een redelijk passende dop gevonden en een nood reparatie, kosten 0,0

Ook dat zijn Fransen en waar ik ook kom in Frankrijk kan ik alleen maar zeggen dat het super vriendelijke en meedenkende mensen zijn.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

patmas

Natuurlijk zijn er (gelukkig) veel fijne ervaringen met franse garages. Helaas in mijn geval is dit niet het geval.....

Countrycrosser

Jammer inderdaad. Ik geloof dat ik met demontage en lassen minder dan 2 uur arbeidsloon kwijt was, dus dat moet een franse monteur ook kunnen. Maar goed, je rijdt weer.

patmas

De auto is weer terug en binnen 2 dagen gerepareerd. Compleet nieuw koppelingspedaal gemonteerd artikel 9191520 en sensor. Rijdt weer prima! Schrok een beetje vd prijs, 352,- incl montage, ik dacht dat het alleen een palletje was. Maar ben weer blij en met dank aan onze volvo dealer.