Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

Wat is het eigenlijk voor 'n machine? lijkt op iets waarmee je kunt frezen..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Citaat van: henry classic v70 op 06-07-2020 18:06:22
Wat is het eigenlijk voor 'n machine? lijkt op iets waarmee je kunt frezen..

Het is een industriële Kitchenaid Keukenmachine. Ik heb besloten de metaal g'dag te zeggen en me te richten op taarten bakken.












Neeee grapje... het is inderdaad een freesmachine. Een Bridgeport, om precies te zijn.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter

Citaat van: Barracuda_82 op 06-07-2020 21:13:40
Het is een industriële Kitchenaid Keukenmachine. Ik heb besloten de metaal g'dag te zeggen en me te richten op taarten bakken.


Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

arjenT5R

Citaat van: henry classic v70 op 06-07-2020 18:06:22
Wat is het eigenlijk voor 'n machine? lijkt op iets waarmee je kunt frezen..

Beetje op  blijven letten he Henne... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nieuwe_arjan

Citaat van: Barracuda_82 op 28-06-2020 17:13:46
Gister nog "even" naar een klant in Roosendaal geweest om ter plekke een "mockup" te maken van zijn downpipe, zodat ik die thuis op mijn werkbank af kan maken. Eerst alle gereedschap achter in de 240:

Als je je gasfles zo vervoerd, haal dan het reduceerventiel eraf.  :eusa_naughty: Dat scheelt een hoop geld bij een oom agent. :police:
Het reduceerventiel mag niet op de fles zitten.
Zorg ook voor een veiligheidsinformatieblad voor je argon, dat moet erbij zijn.

Als oom agent dan vraagt wat dat is: zwaai, hier de papieren!

(misschien een labeltje op de jerrycans? :evil:)


Mooie keukenmachine, daar kan je wel een kopje mee repareren :eusa_clap:

Barracuda_82

Dat wist ik niet! Goeie tip. Geldt dat veiligheidsblad ook voor menggas? En waar kan ik zoiets krijgen?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

henry classic v70

Citaat van: arjenT5R op 07-07-2020 08:28:37
Beetje op  blijven letten he Henne... ;D

...ben niet zo bij de tijd als jij makker  :eusa_shifty:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Citaat van: Barracuda_82 op 07-07-2020 13:18:56
Dat wist ik niet! Goeie tip. Geldt dat veiligheidsblad ook voor menggas? En waar kan ik zoiets krijgen?

Zeker. Kijken op de Website van de fabrikant. Zoeken op SDS of safety data sheet.

BBS

Citaat van: nieuwe_arjan op 07-07-2020 12:28:33
Als je je gasfles zo vervoerd, haal dan het reduceerventiel eraf.  :eusa_naughty: Dat scheelt een hoop geld bij een oom agent. :police:
Het reduceerventiel mag niet op de fles zitten.
Zorg ook voor een veiligheidsinformatieblad voor je argon, dat moet erbij zijn.

Als oom agent dan vraagt wat dat is: zwaai, hier de papieren!


(misschien een labeltje op de jerrycans? :evil:)


Mooie keukenmachine, daar kan je wel een kopje mee repareren :eusa_clap:

En de gasfles ff met een spanbandje aan een setje ogen op de vloer vastmaken. Losliggende ADR gasflessen vind oom  :police: niet zo'n heel goed idee en kan je knap geld kosten. Ik zou ook het vaatje (jerrycan) even vastzetten...
Als je dan toch bezig bent, even zichtbaar een ABC brandblusser meenemen ;)


BTW: Leuke keuken machine heb je daar voor snijden van de aubergines ;D
Volvoloos....

Barracuda_82

Het is lastig te zien, maar alles op de foto zit vast met spanbanden...

Anyway, de jerrycans zijn nu weer uit de auto (en waren sowieso leeg) en krijgen tzt een vaste bevestigingsplek (buiten de auto). En voor het lasfles/machine verhaal komt ook nog een oplossing, want ik ga namelijk een nieuwe laskar maken die ik makkelijk in z'n geheel in de auto kan zetten en daar ook makkelijk kan bevestigen met een aantal vlinderbouten. Dan kan het écht nergens meer heen zolang er geen bom op de auto valt.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Stefan

Misschien is een hondenrek erin ook verstandig met al dat zware ijzer achterin.. 8)
zie ook:
Citaat van: -D©©©L- op 07-07-2020 20:35:47
Omdat ik de blogs er niet mee wil bevuilen.  ;D
Een kleine praktische demonstratie uit den ouden doosch...

Fijn hè, al dat ongevraagde advies
  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

arjenT5R

Ik zou zeggen rolhoes dicht en zoek het uit ;D

De hele wereld gaat naar de verdommenis door dat politiek correct deug geleuter... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Stefan

Citaat van: arjenT5R op 07-07-2020 22:42:37
De hele wereld gaat naar de verdommenis door dat politiek correct deug geleuter... ;D
Helemaal mee eens  ;D

Maar hij heeft wel 100kg ijzer achterin  :eusa_think:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Barracuda_82

Een paar dagen verder, en weer een berg foto's verder.

Ik heb van 80mm nylon staf een serie spacerblokken gemaakt om de achteras van een 240 een stukje (25 en 15mm) mee omhoog te zetten, op verzoek van een klant:



Daarnaast ook een serie van 5 flenzen met getrompte buis voor een andere klant:



En de eerste serie hitteschildjes voor in de koplampen van een MINI, waarvan 2 voor een klant:



Daarnaast had ik laatst al de plaatjes ontvangen waarmee ik de achterste veerpootbrug voor een 850/V70 kan maken:



Maarrrr... blijkt dat ik iets te gehaast ben geweest met het tekenen en het bevestigingsgat in het midden heb getekend. Dit kan nét op een auto, heb ik gister bij Michiel op zijn 850R gepast, maar daarvoor moet ik de buis wel een tikkie korter maken. Ik denk dat dat doosje met plaatjes in de kast mik en een nieuwe serie bestel waar het gat wél op de goede plek zit. Jammer van het geld, maar wel een beter resultaat:



Ook ben ik klaar met die 940 die al een tijdje bij mij stond voor een reeks aanpassingen. Toen de klant de auto op kwam halen wilde hij graag nog nét wat beter resultaat, dus zijn ze weer gegaan zonder de auto. Ik heb een paar rubber invulplaatjes gemaakt voor de inkepingen die zichtbaar zijn als je zo'n 850R bumper monteert op een 940 (helaas geen foto van) en ik heb nieuwe bevestigingspunten gemaakt op de hoeken van de bumper. Deze waren door een vorige eigenaar van de bumper weggesneden. Daarvoor heb ik een paar RVS plaatjes met epoxy lijm in de hoeken van de bumper gelijmd:



Ook heb ik twee dikke plaatjes gemaakt die bevestigen met een schroef waar het zijscherm ook mee vast zit:



De plaatjes in de bumpers hebben een gevouwen hoek bovenin, met een blindklinkmoer waar een lange M6 bout doorheen gaat. Deze bevestigd aan de dikke plaat die op de auto zit én omdat het boutje zo lang is drukt ie het zwarte bovendek netjes strak tegen het zilverkleurige deel van de bumper, zodat dit niet meer kiert:



Al met al zit de bumper nu superstrak en superstevig op de auto. Het lijkt alsof het zo hoort. Je moet een getraind oog hebben om te zien dat het een retrofit is:





En als laatste voor mijn vakantie ben ik nu druk met wat K-jet inlaatspruitstukken aan te passen voor Arjen. Een k-jet heeft een carburateur en hij gaat hem gebruiken met een injectiemotor, dus moeten er injectorpoorten in komen. Daar heb ik gister de eerste proefversie van gedraaid:



Naast de injectoren moet er ook een 3" gasklep op komen. Links origineel, rechts de nieuwe:



Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Goed bezig man thanks! Een K-jet auto heeft mechanische injectie met benzine injectoren in de kop ipv in het spruitstuks.
Maar deze spruitstukken flowen een stuk beter dan die rare originele dingen :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!