Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Walter

hij ziet er ook wel wat looiig uit inderdaad

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Gisteren heb ik de werkzaamheden aan de 940 afgerond. De bumper had nog wat meer aanpassingen nodig om perfect uitgelijnd op de auto te zitten. Ik wilde dat ie aan de zijkant mooi aansloot op de zijschermen en zo strak mogelijk onder de koplampen. En daarbij ook deugdelijk, als een originele bumper, bevestigd zou zitten. Daarvoor moest ik de boel weer een paar keer demonteren en wat aanpassingen maken:

Zo veel zelfs dat de slang in mijn nek erg heet werd en even later mijn lasapparaat zei: "nah, ik heb het effe te heet... je wacht maar effe"

Wat ook fijn is is dat ik een heel mooi scherp zaagblad voor de Bewo gedoneerd heb gekregen van een vriend. Lekker soepel zagen!

En dit is het eindresultaat!

Met brackets voor de originele 850 mistlichten:

En een bracket achter de bumper voor de LED balk:

Een mooi geheel zo!

Daarna nog even de 3D printer aan geslingerd voor een adapterplaatje in mijn 240, om daarin een permanente USB voeding te maken. Zo hoef ik niet meer dat gammele ding te gebruiken wat in de sigarettenaansteker zit (links). Nu alleen nog effe aansluiten.

De 240 loopt nog steeds ruk. Ik heb de MAF, lambda, watertemp sensor, bougies, ontsteking (verdeler) en bougiekabels al vervangen. Dus ik vermoed dat het de ECU is. Ik heb een stapeltje liggen en daar ga ik eens mee experimenteren.

Bij mijn andere 240 heb ik destijds ook uuuuuuren gezocht naar de oorzaak van allerlei vage problemen, en dat bleek ook in de computer te zitten.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Haha die 940 is nu net een 850 sedan geworden
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 24-06-2020 09:31:57
Haha die 940 is nu net een 850 sedan geworden

Gister waren er ook twee vrienden van me op mijn oprit aan het sleutelen (schroefsetje monteren) en eentje daarvan is helemaal niet zo thuis in de Volvo's en die zei: "Ow, hoort die bumper niet op die auto? Nice!"

Dan weet je dat het mooi past. Of dat gewoon alle Volvo's op elkaar lijken.

Walter

gaan ze de achterbumper ook nog aanpassen? Vind nu het verschil in bumperstrips 'storend'

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 24-06-2020 10:50:31
gaan ze de achterbumper ook nog aanpassen? Vind nu het verschil in bumperstrips 'storend'

Ik heb geen idee wat zijn plannen verder zijn 🤷‍♂️

volvobug

Super die frees! Komt die in de woonkamer, want in de garage heb je volgens mij inmiddels geen plaats meer voor zo'n masjien  :eusa_whistle:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 24-06-2020 11:25:13
Super die frees! Komt die in de woonkamer, want in de garage heb je volgens mij inmiddels geen plaats meer voor zo'n masjien  :eusa_whistle:

Hahha, nee, die komt gewoon in de garage. De straalcabine en de kolomboor moeten daarvoor plaats maken. De frees kan ik ook gebruiken als boor, dus die grote machine is niet meer nodig. De straalcabine is wel jammer. Ik gebruik hem niet vaak, maar als ik dat doe is ie wel heel waardevol. Misschien verplaats ik hem naar buiten, maar ik ben bang dat dat niet goed werkt met condens enzo...

volvobug

Dan zit er niks anders op dan dat ik die straalcabine van je overneem  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: volvobug op 24-06-2020 11:55:46
Dan zit er niks anders op dan dat ik die straalcabine van je overneem  ;D

Hahaha, ik zal het onthouden ;-)

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Barracuda_82

Gister heb ik even een klantopdrachtje gedaan (stoelframes repareren) en daarna even wat werk aan de 240 gedaan. Die stond al zo lang om aandacht te roepen...

Als eerste even het kapotte lampje van de motorstoring in het dashboard vervangen:

Die doet het weer, dus nu kan ik het zien als er weer een storing is. Ik heb de computer weer eens vervangen voor een andere en nu lijkt het rijk lopen weg te zijn. In ieder geval geen foutmelding meer:

Daarna de nieuwe USB voedingspoorten aangesloten en de draad van de digitale GPS snelheidsmeter in het dashboard weggewerkt. Nu ben ik van dat wankele ding af wat in mijn sigarettenaansteker zat en die kan ik nu weer gebruiken voor de navigatie.

Deze teller heb ik ook verplaatst, zodat ie niet meer in het midden zit. Zo zie ik het weer als ik per ongeluk met groot licht rijdt. Nu nog het stuur een keer opknappen en een afdekkap voor de naaf printen en dan ziet dit er weer netter uit:

Daarna ben ik wat aluminium gaan lassen:

Wat aan elkaar ongeveer zo een trapje moet gaan vormen op de kofferklep. Er moet nog veel meer op/aan komen (traanplaat treden, etc), maar dit is de basisvorm en -positie:

En als laatste heb ik ook eindelijk de mooie aluminium Zarges kist op het dak bevestigd. In deze kist komen alle spanbanden en andere dingen die ik gebruik om spullen op het roofrack mee vast te zetten, zodat die niet altijd in de kofferbak rond liggen te schuiven:

Walter

mag ik zeggen dat ik het trappetje wat lompig vind ogen op de auto?

Facta non verba

Maestro12

Inderdaad, vindt het ook te breed ogen.
Snap wel dat de kentekenplaat zichtbaar moet blijven, maar is het niet mogelijk hem 1/3 van de breedte te maken en dan links of recht van de plaat te plaatsen?
Lijkt mij fraaier/meer passen bij de auto.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

NinaPaul

maar zo kan je hem ook als fietsendrager gebruiken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz