Auteur Topic: Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240  (gelezen 129410 keer)

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240
« Reactie #1815 Gepost op: 28-09-2020 08:55:15 »
Ik zie dat al mijn plaatjes kapot zijn doordat de plaatjeshost waar ik al jaren gebruik van maak geen https (meer?) ondersteund. Ik weet niet zeker, maar ik heb het idee dat er echt niets meer gebeurd bij hun (Mobypicture) qua development, dus ik ben bang dat dat voor altijd verloren is. Zonde! Mocht je nog een plaatje willen zien, dan kun je hem wel openen in een nieuw venster/tabblad. Dan werkt het wel.

Ik ben nu maar overgestapt op Google Photo's.

Ik ben de afgelopen dagen weer druk aan de gang met de lage 240... die heb ik onlangs weer voor de 3e keer geschorst (dus staat al 2 jaar stil) en ik ben dat echt beu. Die auto moet op z'n minst weer op z'n wielen komen te staan, zodat ik de carport kan gebruiken voor andere doeleinden. En ik denk dat als die 240 voor de werkplaats staat, dat ik er dan makkelijker aan ga werken. Het doel is om hem in fases weer af te krijgen:

• De auto weer op wielen krijgen
  • Klaar maken voor APK (voorruit, laswerk, remmen, etc)
  • Rolkooi er in lassen
  • Wielen pas maken (verbreed staal, minimaal 11" breed)
  • Schuren, plamuren en spuiten

Als eerste heb ik de ruimte rond de 240 een beetje opgeruimd en schoon gemaakt. Dit was echt een puinhoop van "ik leg het hier wel even neer" spullen geworden

En nieuwe gasveren op de achterklep, zodat die niet weer op m'n hoofd zou vallen

De binnenkant van de auto uitgemest:

En begonnen aan het aflassen van de nieuwe wielkuipen. Ik ben door mijn zincor plaat heen, maar als het goed is kan ik vanmiddag of morgenvroeg 2 m2 nieuwe plaat op gaan halen:

Aan de buitenkant van de auto is nu door de brandplekken van het lassen goed te zien hoe hoog die wielkuipen wel niet zitten:

Daarnaast heb ik de achterste remschijven ook onder de auto uit gevist en even ontdaan van roest. Zonde om daar nieuwe voor te kopen als er alleen oppervlakteroest op zit:

« Laatst bewerkt op: 28-09-2020 09:30:13 door Barracuda_82 »
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

TBoss3

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • '94 855 2.5 20V
« Reactie #1816 Gepost op: 28-09-2020 09:03:36 »
Vast weer een leuke update, maar ik kan de foto's niet zien (grijs "stopbord")
Mogelijk moet je iets aanpassen in je Google Photos instellingen, zodat het wel openbaar staat.
'94 - Volvo 850 2.5 20V - Black Stone - 490.000 km

Maestro12

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • V70, 2.5 10v 1999, 481481km
« Reactie #1817 Gepost op: 28-09-2020 09:11:50 »
Ik zie dat al mijn plaatjes kapot zijn doordat de plaatjeshost waar ik al jaren gebruik van maak geen https (meer?) ondersteund. Ik weet niet zeker, maar ik heb het idee dat er echt niets meer gebeurd bij hun (Mobypicture) qua development, dus ik ben bang dat dat voor altijd verloren is. Zonde! Mocht je nog een plaatje willen zien, dan kun je hem wel openen in een nieuw venster/tabblad. Dan werkt het wel.

Ik ben nu maar overgestapt op Google Photo's.

Ik zie gewoon al je oude plaatjes nog, dit in tegenstelling tot de 'google' plaatjes daar zie ik alleen "grijs "stopbord" zoals TBoss3 al zegt.
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1818 Gepost op: 28-09-2020 09:31:22 »
Vast weer een leuke update, maar ik kan de foto's niet zien (grijs "stopbord")
Mogelijk moet je iets aanpassen in je Google Photos instellingen, zodat het wel openbaar staat.

Ik dacht dat ik gewoon de bestandslocatie kon kopieëren en plakken, maar inderdaad is het niet zo makkelijk. Ik heb nu een manier gevonden waarbij de foto's wel zichtbaar zijn. Beetje omslachtig, vergeleken met mijn voorgaande werkwijze, maar het is helaas niet anders.

Miyel

• Club lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #1819 Gepost op: 28-09-2020 10:09:00 »
Google photos ondersteund inderdaad geen directe links of embedden ofzo. Ik doe de foto's ook stuk voor stuk 'delen', link naar een website plakken en nieuwe link genereren etc.

Mocht iemand een betere wijze of cloud weten, waarbij foto's van de telefoon direct geupload worden en gehost kunnen worden....?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

TBoss3

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • '94 855 2.5 20V
« Reactie #1820 Gepost op: 28-09-2020 11:56:24 »
Ik gebruik sinds een tijdje deze host: https://postimages.org/
Werkt prima!
'94 - Volvo 850 2.5 20V - Black Stone - 490.000 km

Stefan

• Lid 100+
  • Offline Offline
« Reactie #1821 Gepost op: 28-09-2020 12:55:40 »
Hier zijn alle foto's ook nog zichtbaar  8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Jankooo

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #1822 Gepost op: 28-09-2020 13:19:45 »
Blijft een mooi blog dit! Mooie start van de week elke keer :-)

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1823 Gepost op: 28-09-2020 14:04:20 »
Hier zijn alle foto's ook nog zichtbaar  8)

Ik vermoed dat dit dan een nieuwe feature is van Google Chrome (de browser die ik gebruik) om afbeeldingen te blokkeren die niet van een veilig domein komen. Als ik in Firefox kijk zie ik de afbeeldingen ook gewoon.

Blijft een mooi blog dit! Mooie start van de week elke keer :-)

Thanks! Leuk om te lezen 😊

GavinS70

• Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
« Reactie #1824 Gepost op: 28-09-2020 20:47:05 »
Ik vermoed dat dit dan een nieuwe feature is van Google Chrome (de browser die ik gebruik) om afbeeldingen te blokkeren die niet van een veilig domein komen.

Hier alle afbeeldingen ook te zien, op Google Chrome. Wel op de mobiel  8) ;D
S70 2.5t 1997, nautic blue. AT

If it looks stupid, but it works, it ain't stupid.

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1825 Gepost op: 01-10-2020 08:55:02 »
De laatste dagen ben ik erg druk, maar weinig foto-waardigs. Ik ben in mijn werkplaats een hoekje aan het verbouwen. Daar hingen eerst 2 stoffe planken en een gammel houten kastje. Alles op die planken had altijd een dikke laag slijpstof en het kastje kon niet meer goed open door de draaibank enzo. Dus alles er uit gegooid, opgeruimd en een nieuwe kast gemaakt van twee dossierkasten met roldeurtjes. Dit heb ik aan de andere kant van de werkplaats ook en dat bevalt me prima.

Inmiddels staat het frame, zit de boel aan de muur vast geschroefd en staat de compressor weer op z'n plek onder de kast. Er moet nog een grote plank onder komen, 32cm onder de kasten, zodat ik daar materiaal op kan leggen en de beitels van de draaibank kan leggen.

Ondertussen is er ook nog een nieuwe aanwinst in de werkplaats. Eindelijk ben ik trotse eigenaar van een echte Gressel bankschroef. Net als in het filmpje op youtube, inderdaad:

De zwaluwstaart is in perfecte conditie. Alleen de bevestiging vooraan de zwengel is erg versleten. Ik ga uitzoeken of ik dit gewoon normaal ga fixen, of dat ik er taatslagers in ga zetten...

Inmiddels is er een nieuw stuk Zincor gearriveerd. 2 bij 1 meter. Helaas niet in stukken geknipt zoals ik gevraagd had bij de bestelling, maar dat gaat wel vaker mis bij die leverancier.

Maar snel even in drie stukken geslepen, zodat ik het binnen op kan bergen. Nu heb ik in ieder geval weer genoeg staal om eea af te maken aan de lage 240.

Daarnaast ben ik ook druk met de voorbereidingen voor een leuk project wat ik samen met een kennis aan het doen ben. Hij maakt glas-in-lood kunst. Stainedglassgeek is zijn naam op Instagram, voor de geinteresseerden. Ik heb sinds gister dus één van zijn werken in huis staan:

Voor dit werk moet ik een staander maken:

Hiervoor heb ik een buigmachine ontworpen en eergister is de bestelling voor de lasergesneden onderdelen daarvoor de deur uit gegaan. Daarover later meer...

Barracuda_82

• Bad Decision Works
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #1826 Gepost op: 05-10-2020 09:57:31 »
Het werk aan de standaard is begonnen. Als eerste heb ik de voet gemaakt uit een plakje alu van 260mm doorsnede. Dat was nog een uitdaging om in te spannen, maar het is gelukt en het resultaat mag er zijn:

Daarna moest er een vierkante staander op de voet komen. Da's lastig draaien als je geen vierklauw hebt. Dus maar even een trucje toegepast:

Met een mooi messing busje er tussen (gewoon voor de mooi) past dit allemaal mooi in elkaar:

Daarna ben ik verder gegaan aan de 240. Eerst met karton alle missende stukjes voor de wielkasten gemaakt en overgetrokken op een zincor plaat:

Effe knippen... (wat ben ik blij met die plaatschaar!)

En in de auto lassen. Deze kant is nu helemaal klaar qua laswerk:

Ik wist al wel dat er wat plamuur op het linker achterscherm zat, maar nu er steeds meer los begon te laten door het lassen bleek het toch best erg te zijn:

Daar hield de pech niet bij op, want later sprong mijn werkstuk uit de klauw van de BEWO en sloopte het zaagblad:

Als laatste heb ik nog effe de "stokjes" weggehaald waar de riemen aan vast zitten bij een 245. Die zijn niet meer nodig omdat het een twee-zitter wordt..

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • I've got propane running around my brain!
« Reactie #1827 Gepost op: 08-10-2020 00:11:36 »
lekker bezig maat!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!