V70R AWD 1997 Manual - Handgeschakeld

Gestart door Staytuned, 15-11-2018 01:32:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Daar ga je geen spijt van krijgen, ik ben eind vorig jaar om gegaan. Het is even flink wat studeren, maar met hulp van iedereen hier op het forum kom ik er wel.

PAS OP! als je eenmaal in ziet wat allemaal kan en mogelijk is ga je dat ook allemaal willen, en doen! ;D


Ik heb nu o.a. een V70 classic (1998) FWD, daar zit de quaife in. Ik heb ook een 2003 V70R AWD, daarvan weet ik dat er een quaife in de m66 versnellingsbak kan, en zelfs voor het diff. achter is er een LSD van quaife beschikbaar.

Dus mocht je ook de M66 swap doen (hele fijne overdrive die 6e) dan kan daar inderdaad een quaife LSD in. Hoewel de M58 niet zo veel verschild van een M56 kan het diff. daar volgens mij niet in. voor de AWD M66 is die weer apart ontwikkeld.

Piet

Leuk bezig !!  ;D

Citaat van: Staytuned op 22-11-2018 20:31:54
Het Zweedse spul van TME en DLI Teknik zijn onderweg.

Daarmee bedoel je de DLI Teknik kit met enkelmassa vliegwiel kit en sachs 707 drukgroep en sachs koppelingsplaat?

Verstandige keuze, mooie kit.
R-koppelingen zijn toch niet sterk genoeg, ik heb met mijn 19T (beetje vergelijkbaar met 18T) twee R-koppelingen elk binnen 15.000 km opgerookt.
Ik heb nu een Spec-3+ en die houdt het wel, een 707-drukgroep zal zeker ook sterk genoeg zijn.

Citaat van: FKK op 22-11-2018 17:58:04
Tevens zou een 5kg vliegwiel beetje nerveus zijn (alternatief is de 8kg). Maar dat schijnt persoonlijke keuze te zijn.

Dat valt toch wel mee hoor.
Ik heb het vliegwiel laten afslijpen en een lichtere krukas er in gezet bij elkaar zo'n 4 kg gewichtsreductie.
Loopt nog steeds goed stationairen en voelt niet zenuwachtig aan bij het optrekken, ondanks de toch wel stuggere Spec koppeling.



vasquez

Hier nog een, billet SMF vliegwiel van 5kg en een Sachs 707 drukgroep.

Niks zenuwachtigs aan en perfect doseerbaar, alleen wel een flink stuk zwaarder uiteraard.

Als je dat eenmaal ervaren hebt wil je nooit meer anders :D

Staytuned

Mannen,

Erg blij met het delen van jullie ervaringen (want ik heb het al betaald  ;D )

Ben erg benieuwd naar het reactievermogen van de motor.

Arjen en Adriaan regelen een nieuwe 18T cartridge en schuine flens voor me.
Daarbij kijk ik uit naar het rijgedrag van de auto als alles erop zit.

Naar mijn smaak verdient een origineel Nederlandse Saffron V70R AWD met handbak om nog beter te worden.

Samenvattend:
- 18T schuine flens
- 5kg vliegwiel + hufterproof koppeling
- do88 RIP kit (nog niet gekocht)
- 470 cc injectoren (monteren bij de tuner en dan afstellen)
- S60R uitlaatspruitstuk
- TME uitsysteem vanaf de turbo naar achter

Moet er nog meer op?

gr. Jim

V70R^2

Alu performance intercooler en aluminium radiateur? Via de groupbuys hier vrij voordelig aan te komen!

Piet



arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

ah joh, hij is er net, voor deze ene keer dan, een waarschuwing ;D

Staytuned

 
2, 5 cilinders aan elkaar tellen toch ook?

V70R^2

Citaat van: Staytuned op 22-11-2018 22:35:00

2, 5 cilinders aan elkaar tellen toch ook?

507 pk uit 5 volvo cilinders is veel leuker joh ;D

Staytuned


maartendeb


Miyel

Offtopic van dit gave blog in wording maar wel benodigde aanvulling voor degenen die er op zoeken;

Citaat van: V70R^2 op 22-11-2018 20:38:59
Dus mocht je ook de M66 swap doen (hele fijne overdrive die 6e) dan kan daar inderdaad een quaife LSD in. Hoewel de M58 niet zo veel verschild van een M56 kan het diff. daar volgens mij niet in. voor de AWD M66 is die weer apart ontwikkeld.

Ik weet niet hoe het met de AWD m66 zit, maar de FWD benzine M66 heeft GEEN overdrive; de overbrenging van de m56 5e is hetzelfde als de m56 6e. Dus gewoon een keer vaker schakelen om daar te komen zeg maar.
Wil je een overdrive moet je de M66D nemen, van een S60 D5 bijvoorbeeld. Hiervan zijn de eerste 3 versnellingen hetzelfde en de rest wat langer. Dan krijg je wel een 'overdrive' en dus lagere toeren op snelweg snelheden (en een hogere topsnelheid voor de Autobahn racers :D )
De overbrenging vergelijkingen per versnelling/toerental/snelheid Excel sheet heb ik wel ergens voor de geïnteresseerden.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Staytuned

Super.
Tnx m8's!

Ik kan op het internet geen M58 naar  M66 AWD swap vinden.

Wie weet of die 'zo' past?