Soms zit het mee en soms zit het (een beetje) tegen.
De linkerbuitenspiegel is vervangen, inclusief het overzetten van de kap in de juiste lakkleur. De enige uitdaging was eigenlijk een afgebroken boutje dat nog in de vervangende spiegel zat. Na wat kruipolie erop gespoten te hebben, en met de dremel een sleufje geslepen te hebben, kon het resterende deel er met een schroevendraaier uitgedraaid worden. Die spiegel werkt nu zoals het hoort en dat is een goede stap vooruit
De rechterbuitenspiegel wilde echter nog steeds niet goed meedoen. De motoren doen hun best, maar op een of andere manier was die spiegel voor mij niet zodanig in te stellen dat ik kon zien wat ik wilde. De spiegel draaide niet ver genoeg naar binnen. Vervolgens heb ik geprobeerd te achterhalen waar dat dan aan lag, en voor ik het wist lag het spiegelglas los in mijn handen.

Bij nadere inspectie was de spiegel duidelijk al eerder onder handen genomen. Origineel was de kap rood, en op een aantal plaatsen ligt de zwarte lak eraf. Dat had ik niet eerder gezien, maar is ook geen ramp. Een spiegelkap in Black Sapphire metallic moet toch nog wel ergens te vinden zijn hoop ik. De hele boel maar uit elkaar gehaald en de gebroken delen vervangen waar mogelijk. Ik had tenslotte gisteren nog een rechterspiegel (zonder glas) meegekregen en daar had ik vandaag dus al profijt van.
Als ik het goed begrijp (uit wat video's op Youtube), kan ik de spiegel het best weer vastzetten met siliconenkit, zodat het goed hecht aan het plastic en aan het spiegelglas en er warmteoverdracht mogelijk is als de spiegel verwarmd wordt. Het verwarmingselement lijkt bij doormeten in ieder geval nog intact. Als jullie goede ervaring hebben met andere lijm of kit, dan hoor ik dat graag.
Morgen verder, want er zit nu een spiegel te weinig op de auto.