Aangezien de Giuliano kwam als vervangen voor mijn V40 diesel moest er gas installatie worden ingebouwd om het op de lange termijn een soort van betaalbaar te houden.

Dit is natuurlijk financieel de beste keuze die je kan maken bij een 22 jaar oude auto met 230 k op de teller.

Dus na wat verschillende offertes opgevraagd, heb ik besloten om voor een Prins VSI 2.0 systeem te gaan.

De inbouwer was zeer vakbekwaam hoewel ik deels vind dat de inbouw wat rommelig is gedaan. Ik wil dit zelf nog een keer fatsoeneren en ik boor liever zelf extra bevestigingsgaten in mijn eigen auto in plaats van dat de inbouwer dit doet, dus voor mij is dit prima.

De gasnippel zit naast mijn trekhaak aangezien er geen plaats was binnen de benzineklep. (deze was toch anders dan bij een station/sedan). Zelf wilde ik absoluut niet zo'n plastic dop in mijn bumper.

En af en toe wat extra squatten houd je gezond

.
Ps.Tegenwoordig heeft mijn trekhaak wel het originele afdekkapje hoor

Nada ik mijn airco koppeling had gerepareerd en mijn aircocompressor weer had aangesloten, ging ik vol goeie moed naar de garage voor een aircovulling. Het systeem werd leeggezogen en daarna gevuld met nieuwe vloeistof en een tracer.
Gelukkig vond Giuliano het een fantastisch plan om ±100 euro aan aircomiddel binnen 3 sec uit te kotsten via het overdrukventiel....

Waardoor alles mooi groen is aan de onderkant van de auto....

Conclusie: Aircopomp kapot?! Na het doorlezen van het aircotopic is mijn plan om de aircopomp, droger en condensor te vervangen. Mocht iemand hier nog tips of aanvullingen over hebben, dan hoor ik het graag.
Aangezien het winter werd was ik op zoek naar een Winterset. Met het oog op de misschien toekomstige remupgrade moest dit minimaal 18 inch worden. Ik vind winterbanden eigenlijk in Nederland niet nodig, maar aangezien ik gewoon Duitsland wil kunnen inrijden mocht dit nodig zijn heb ik toch maar een set aangeschaft. En het is een mooi excuus om nog meer velgen te kopen toch....

Ik liep tegen een goed misbruikt setje Atlantis velgen aan (XC90). Deze heb ik zelf gespoten wat redelijk gelukt is (voor een winterset dan...). Met een paar centreeringen en een setje Vredestein Wintrac pro banden zijn deze vervolgens onder de auto gezet.
Standaard staat een C70 veel te 'ielig' op zijn wielen vind ik persoonlijk. De wielen staan veelste ver naar binnen. Dit werd nog is versterkt omdat de ET waarde van de XC90 ±5 mm afwijkt van de standaard velgen. Om dit op te lossen heb ik wat lopen experimenteren met Eibach spacers en langere H&R wielbouten.

Op de vooras zit er nu uiteindelijk 10 mm verbreding op per kant en op de achteras 15 mm.
Met de afwijkende ET-waarde van de wielen wordt dit netto voor ±5mm en achter 10mm.
Voor de look zou ik de wielen nog iets verder naar buiten willen hebben, maar dan loop het aan in de wielkasten bij inveren.
Het eindresultaat is als volgt:

De andere kant heeft een dikke deuk dus die krijgen jullie niet te zien

Ps. Ik weet dat er een koplampwisser is afgebroken na het vervangen van de voorbumper voor een iets minder beschadigd exemplaar.

Ik ben redelijk tevreden met het eindresultaat. De achterkant is wat nagezakt na montage van het LPG-systeem en deze wil ik nog een paar centimeter omhoog schroeven binnenkort.
Na een jaar of ownership en 25.000 kilometers is mijn conclusie:-Koop nooit de goedkoopste 850/X70 turbo die je kan vinden.
-Eigenlijk worden ze te oud om te dailyen, heel veel problemen beginnen ouderdom gerelateerd te worden i.p.v. slijtage.
-Het is een bodemloze put en er komen alleen maar meer problemen bij....
-Ik heb er zoveel in geïnvesteerd dat de C70 nog een heel aantal jaar bij mij moet blijven.
-De vijfcilinder roffel is fantastisch en zo worden ze niet meer gemaakt.
-Ik moet vaker updates schrijven op het forum.

Mocht je nog tips of tricks hebben, dan hoor ik het graag.