Auteur Topic: “De Groene Bij” - 855 T-5R AT g3 van Jankooo  (gelezen 8871 keer)

Jankooo

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R AUT DOP
Re: “De Groene Bij” - 855 T-5R AT g3 van Jankooo
« Reactie #135 Gepost op: 09-01-2021 20:49:57 »
Dank, reactie waar ik wat aan heb! Waarom AFR niet goed zou zijn als de lambda deze goed kan meten, begrijp ik (nog) niet maar ik wil alles leren en neem jouw twijfel serieus :).
Voor mijn gevoel loopt die ook nog altijd te arm, maar dat kan ik niet onderbouwen...
Ontzettend benieuwd wat nou werkelijk de AFR is en hoe daar betrouwbaar achter te komen.
Om met jouw suggestie verder te gaan: de originele (maar naar verluidt gechipte) ecu kan ik er zo inpluggen, geen probleem.
Uitlezen zal wel niet gaan gewoon met de programma's die ik nu heb, te weten TunerProRT en een simpele Vol-FCR versie.
Met welke software kan ik deze wel uitlezen en wie kan me daarbij helpen?

Ja het zou natuurlijk teveel tegendruk kunnen zijn, kat die vol zit oid. Ik heb vorige maand met het vervangen van uitlaatspruitstuk/pakkingen/turbinehuis ook de downpipe vervangen want dat moest ook een rechte flens worden ipv konisch. Ik heb er toen een opgezet die van een 2,5T is gekomen en in prima staat was. Daar kan de fout toch hopelijk niet al liggen, dat het niet de juiste is? Nu ik er weer over nadenk, deze had wel een net iets grotere kat en woog ook beduidend meer, iets van 9 tov 6 kg. Onderste zat erop (konisch, origineel) en bovenste dus nu erop. Lijkt me sterk, maar zou in principe toch gewoon uitwisselbaar moeten zijn 2,5T en T5?