Zo, we zijn intussen paar weekjes verder.
Besloten om toch een swap te gaan laten doen, naar een 2.3 T5-blok.
Contact gehad met Arjen850. Hij heeft het blok, wat MikeyQR nog had liggen, opgehaald en there we go.....
Arjen heeft meteen vervangen wat vervangen moest en kon worden. In kader van gewoon geen risico en nu is er prima de mogelijkheid voor.
Daar mijn eigen set-up al zowat bijna een T5 was, kon hij vele randdelen direct overzetten.
Uiteraard wel distributie en waterpomp vernieuwd en de nodige pakkingen, keerringen, o-ringen, multiriem, thermostaat, koelwatertemp sensor, etc met originele Volvo-onderdelen.
Hij heeft me van de vorderingen mooi op de hoogte gehouden en n hele collage aan foto's ervan gestuurd (kan mooi in mijn plakboek

). Erg fijn dit.
Wel bleek dat de bougies, die er net een paar weken in zaten, helemaal zwart waren. Das natuurlijk niet goed. Blok was duidelijk opperdepop.
Intussen met ArjenT5R contact gehad voor een mooie Zeemanstuning.
Bij hem alvast een geflashte ECU opgehaald met de juiste software, zodat ik na de swap in ieder geval even veilig kan rijden ( zonder in te hoeven houden).
Op zijn advies op zoek gegaan naar een grotere LMM ( van een S90, Das best een joekel trouwens tov standaard). Deze via MP gescoord.
Contact gehad met Adriaan voor andere luchtslang en deksel. Hij had tevens nog een goeie 302-setup liggen, dus ook meteen maar meegenomen.
Uiteindelijk was het afgelopen zaterdag dan zover en kon ik m ophalen. Altijd spannend zoiets.
Arjen heeft ook nog even die 302-setup erop gezet. Lekker

Nogmaals bedankt voor de broodjes kroket

En dan huiswaarts. Rustig aan gedaan natuurlijk. Volgende dag controle op de vloeistoffen. Koelvloeistof bij moeten vullen. Dag erna ook nog, maar uiteindelijk bleef t niveau zoals t hoort. Dus zaten wat luchtbellen in, denk ik zo.
Moet zeggen dat ie met de nog standaard software best wel pit heeft. Onderin even op gang komen tov de 2.5T, maar dan gaat ie ook en blijft maar gaan. Waar ik eerst met 5500tpm klaar was gaat deze nog efkes door. Dat belooft wat.... gelukkig kan ik tanken in Belgie ( dus t lachen vergaat me nog niet).
Vd week ook even de airco geheel opnieuw laten vullen, dus dat is ook wel fijn met dit huidige weer ( kosten vielen overigens erg mee. Was met Eur 60,-klaar. Moest 750gr in dus

.....)
Vh weekend even kijken of ik de remklauwen kan voorzien van een likje verf. Heb gekozen voor matzwart, dus ben benieuwd hoe dat staat.
Blij met de gemaakte keuze in ieder geval en hulp van de verschillende forummers hier
Hieronder nog paar plaatjes vh gebeuren.