Auteur Topic: De RijdendeRoffel en de RestauratieRoffel  (gelezen 2224 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: De RijdendeRoffel en de RooieRochel
« Reactie #30 Gepost op: 24-03-2021 15:06:28 »
Dankjewel, dat was vrij makkelijk aanpassen!

Voorlopige conclusies: als je een verminderd brandstofverbruik wenst dan is het alleen logisch om vanaf de automaat naar een M56LK bak te gaan of naar een M66D.
De M56H met alleen de diesel final drive zal bij 100km/h en 120km/h ongeveer gelijke toerentallen maken als de automaat.

De M56H die ik nu op de plank heb liggen heeft een passend huis, maar de internals zorgen voor een sprong van 400-475 tpm.
Dus als ik zou gaan voor een transmissie ombouw komt er een diesel 5 bak in of een diesel 6 bak.
Die laatste optie is natuurlijk het meest ideaal omdat je dan ook nog eens vlot kan wegtrekken in de eerste 5 versnellingen alsof je een normale turbo handbak hebt.

Hoewel de automaat dus vrijwel net zo laag vertand is als de diesel bak.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021 14:19:01 door Jerra »
'97 --- 854 A2 --- T-5 --- AUT --- 417dkm --- Dark Olive Pearl --- RijdendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT --- MAN --- 131dkm --- Classic Red --- RestauratieRoffel (Geen leven in op dit moment)

'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: De RijdendeRoffel en de RooieRochel
« Reactie #31 Gepost op: 25-03-2021 14:20:44 »
Plaatje bijgevoegd.

Overigens wordt mij een TDI 5 bak met DualMass vliegwiel en drukgroep aangeboden voor 125 euro.
Die zou ik dan in het M56H huis kunnen bouwen.

Is dat een slecht idee? Ik heb wisselende ervaringen gehoord over die DMF's
'97 --- 854 A2 --- T-5 --- AUT --- 417dkm --- Dark Olive Pearl --- RijdendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT --- MAN --- 131dkm --- Classic Red --- RestauratieRoffel (Geen leven in op dit moment)

'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17436
  • Geslacht: Man
  • 850 T-5R CY | V60D3+
    • www.joostvdveer.nl
Re: De RijdendeRoffel en de RooieRochel
« Reactie #32 Gepost op: 25-03-2021 14:29:07 »
Ik zag vandaag een TDI-bak op Facebook voor 50 piek.
Zal ff zoeken of ik hem nog kan vinden.

https://www.facebook.com/100030106068853/posts/500819800931551/?d=n

Ook nog bij jou om de hoek :)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021 14:32:24 door )()()sT »

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: De RijdendeRoffel en de RooieRochel
« Reactie #33 Gepost op: 25-03-2021 14:33:04 »
Ja klopt, en hij is ook degene van het totaalaanbod van 125.

-edit-
Naamswijziging van het Blog gezien de vernieuwde sleutel-motivatie en de vrije dag om de week; de komende tijd eens wat tijd in de Rooie A1 steken.
Zoals eerder te lezen genoeg aan het verzamelen geweest voor de Groene t-5, veel te monteren en de echt grote operaties gaan pas gebeuren wanneer ik een back-up heb om mee naar werk te kunnen.
+ Wat is er nou cooler dan een hele kale A1 ;)

Prijsvraag: wat is de oorzaak van dit geluid (MP3 is zelfde geluid met een veel legere accu)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2021 16:29:54 door Jerra »
'97 --- 854 A2 --- T-5 --- AUT --- 417dkm --- Dark Olive Pearl --- RijdendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT --- MAN --- 131dkm --- Classic Red --- RestauratieRoffel (Geen leven in op dit moment)

'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

Miyel

  • Club lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1127
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: De RijdendeRoffel en de RooieRochel
« Reactie #34 Gepost op: 25-03-2021 16:11:54 »
Je kunt natuurlijk ook gewoon voor single mass gaan en een koppeling zien te vinden of samenstellen die geschikt is voor de combinatie. Er zijn bedrijven die dat kunnen, frictie platen aanpassen etc.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5467
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: De RijdendeRoffel en de RooieRochel
« Reactie #35 Gepost op: 25-03-2021 16:51:34 »
.....
Prijsvraag: wat is de oorzaak van dit geluid (MP3 is zelfde geluid met een veel legere accu)

Distributie niet op tijd waardoor kleppen de zuiger raken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: De RijdendeRoffel en de RestauratieRoffel
« Reactie #36 Gepost op: 25-03-2021 18:06:02 »
Hint voor de prijsvraag ;)
'97 --- 854 A2 --- T-5 --- AUT --- 417dkm --- Dark Olive Pearl --- RijdendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT --- MAN --- 131dkm --- Classic Red --- RestauratieRoffel (Geen leven in op dit moment)

'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7663
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: De RijdendeRoffel en de RestauratieRoffel
« Reactie #37 Gepost op: 25-03-2021 19:19:38 »
Hint voor de prijsvraag ;)

Behalve de ruitenkit staan de nokkenassen niet eens zo raar, maar de relatie met de krukas zal wel hardhandig zijn  ;)

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: De RijdendeRoffel en de RestauratieRoffel
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2021 20:23:44 »
Expert SB T-5R heeft toen een whatsapp filmpje ontvangen waardoor hij mee kon kijken (waarvoor nog steeds dankbaar) en de krukas stond ook goed.

Dus we zijn er nog niet denk ik :P maar ik weet het zelf ook (nog) niet dus helemaal foutkeuren kan ik het niet.
'97 --- 854 A2 --- T-5 --- AUT --- 417dkm --- Dark Olive Pearl --- RijdendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT --- MAN --- 131dkm --- Classic Red --- RestauratieRoffel (Geen leven in op dit moment)

'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500