Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Peth©oni

Citaat van: Johann op 02-01-2006 12:28:51
Even heel wat anders..

Heb je al een digitaal fototoestel?

Ik denk namelijk dat je een beetje spijt krijgt als je later je project terug gaat kijken en alleen maar die GSM kwaliteit foto's hebt.

Zomaar even een gedachte..  ;)

Alle gulle gever's zijn net weer weg, kerstman, sinterklaas....
Straks alleen de paashaas nog, alleen dan zal ie wel al klaar zijn...

8)

fearless

Maar wel een hele goeie gedachte.

Wij willen het project natuurlijk wel blijven volgen, maar dan met wat goede foto's.  ;D ;)

animalT5R

Nou Ivo,iets voor jou? ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

fearless

Citaat van: animalT5® op 02-01-2006 19:59:16
Nou Ivo,iets voor jou? ;)

Ik ben niet zo goed met foto toestellen.  :P

Turbobiker

Citaat van: fearless op 02-01-2006 19:56:44

Maar wel een hele goeie gedachte.

Wij willen het project natuurlijk wel blijven volgen, maar dan met wat goede foto's.  ;D ;)

Volgens mij bied jij je hier echt aan als vrijwilliger ::) (goede foto's = Ivo ;) )

En aangezien Oele er toch minstens vijf dagen over gaat doen, kun jij mooi even iedere avond de stand van zaken gaan fotograferen ;D Mooie repo voor de komende Roffel ;) Of zelfs voor een blad als Auto & Tuning...
De Tussenpaus

konniekip

Oele

Citaat van: konniekip op 23-01-2006 19:09:59
hoe staat het ermee?

Zit op de aankomst van een grote bestelling bij ET te wachten en daarnaast wordt op dit moment het vliegwiel gemaakt bij FCG...

Als dit binnen is, kan de Spec Stage III+ koppeling erop en kan de bak weer aan het blok, nog ff nieuwe motorsteun rubbers bestellen en hijsen maar...  ;D

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Citaat van: Oele op 22-10-2005 11:16:21@Johnan, wat betreft open of closed deck: Tot nu toe hebben de blokken van VMS geen problemen vertoond in verband met het uit balans zijn van de cylinders en koelvloeistof lekkage etc. Aan de andere kant zie ook geen nog geen duidelijke aanwijzingen dat ze 850's hebben rijden met 500 pk. Dus een beetje spannend zal het idd wel worden.

Weet jij of ze in zweden close deck cylinders gebruiken of rijden ze daar met 700 pk ook nog 'open deck' ?

Zijn er in Nederland motorbouwers die van een open deck een closed deck kunnen maken?

Terry zegt hierover: "We could O-Ring the cylinder head and add a reciever grovve in the block. This is what we do on most of our supercharged applications."

Antwoord van Terry met deze vraag: "I was refering to a guy that purchased one of our rotating assemblies and O-ringed the head without a reciever groove and he was having alot of leaking problems at the cylinder head. I don't think this would be good for a street application. Only for a straight up hi maintenance application."

m.a.w. hij blijft 'open deck'

Om er nog even op terug te komen.
Ik heb een hele tijd geleden met deze meneer al over dit probleem gehad maar hij vroeg mij het voorlopig stil te houden.
Nu hij zelf met de foto's naar buiten komt denk ik dat ik de foto hier ook wel kan plaatsen.

We hadden het destijds over een closed of open deck motor.
Op de foto zie de cylinder van een 2004 R motor welke tegen de 2 bar gedaan heeft met een GT3071R turbo..

Klik voor iets groter plaatje.

elianmars

Laserblue

en een gat in de zuiger?  :o

Niet van jou toch?
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Citaat van: Laserblue op 31-01-2006 12:06:15
en een gat in de zuiger?  :o

Niet van jou toch?

Scheur in de cylinder wand. Nee niet van mij.

JosS70

Johann,

Hoeveel vermogen had deze auto?

:-\

Johann

Citaat van: JosS70 op 31-01-2006 15:28:34
Johann,

Hoeveel vermogen had deze auto?

:-\

Hij gebruikt een GT3076R turbo nu.
De turbo doet op maximaal 1.45 bar z'n werk. Verder heeft hij er een andere IC op gezet, Aquamist, 750 CC inejctors en nog een paar leuke spullen.

Vermogen zal tussen de 420 en 450 PK liggen.

Oele

Citaat van: Johann op 30-01-2006 22:33:18
Om er nog even op terug te komen.
Ik heb een hele tijd geleden met deze meneer al over dit probleem gehad maar hij vroeg mij het voorlopig stil te houden.
Nu hij zelf met de foto's naar buiten komt denk ik dat ik de foto hier ook wel kan plaatsen.

Johan, wie is die meneer? heb je een contact info voor me of een link naar zijn site?

Is het dus nu een feit dat je geen 500 pk kunt halen met een opendeck, of is dit pech...?

Please more info...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

emielC70

Misschien een domme opmerking hoor maar jij hebt een vms high performance blok, ik ga er even gemaks halve vanuit dat dat 2004 blok gewoon een standaard blok is. Zou dan blok dan niet beter bestand moeten zijn tegen hogere temp. en hogere druk? Zullen waarschijnlijk toch andere zuigers zijn e.d.