Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: Oele op 02-02-2006 00:02:04
Citaat van: Johann op 30-01-2006 22:33:18
Om er nog even op terug te komen.
Ik heb een hele tijd geleden met deze meneer al over dit probleem gehad maar hij vroeg mij het voorlopig stil te houden.
Nu hij zelf met de foto's naar buiten komt denk ik dat ik de foto hier ook wel kan plaatsen.

Johan, wie is die meneer? heb je een contact info voor me of een link naar zijn site?

Is het dus nu een feit dat je geen 500 pk kunt halen met een opendeck, of is dit pech...?

Please more info...

Volgens deze meneer was dit pech. De turbodruk regeling liet het afweten de motor heeft 2 bar druk voor de kiezen gehad. Zal dus ook wel detonatie bij zijn gekomen.
Het weer is daar ook nog eens vrijwel dagelijks boven de 30 graden.
Met de R motoren gaan de meesten nu tot 7500 toeren, mijn V70R deed 7400 toeren max.
Wil je 500 PK halen met een redelijk betrouwbare compressie dan zul je toch richting 8000 toeren moeten denk ik.

Oele

Ok, thanks..

- 8000 toeren zou geen probleem moeten opleveren voor het VMS blok
- De compressie is lager dan een standaard blok, waardoor ik verwacht dat ik de 2 bar niet hoef te gaan draaien om voldoende pk's te kunnen maken
- de PLX R500 gaat detonatie detecteren, ik wil graag een actief systeem hiervan maken, zodat er desnoods na het verlaten van ontstekingstijdstip een fuelcut optreedt als detonatie aan blijft
- De Apeci avc-r boostcontroller is hopenlijk betrouwbaar genoeg om geen boostspikes in combinatie met de GT3076R op te leveren

Volgende week probeert Freddy het vliegwiel klaar te hebben, tegen die tijd heeft ET ook alle spullen binnen..

500 pk plan blijft staan...  ;D
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Die PLX R-500 is een mooi speeltje, het lijkt wel een Nintendo  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: M a r c op 02-02-2006 17:55:41

Stiekemerd... ;)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Citaat van: Oele op 02-02-2006 18:05:57
Citaat van: M a r c op 02-02-2006 17:55:41

Stiekemerd... ;)

Ik moest effe checken of het heelhuids was aangekomen  ;D

info@europeantuning.nl

johan283

ergmooi spul ,
leuk om zo intendo-en hahahah this is the real stuff man.......spelen met 500pk!!!! ;D

JosS70

Het kastje komt niet vast in de auto, toch???

Het DTA is via mijn pc uit te lezen. Dan is dat kastje van jouw is dan toch wel handiger.

Wil zelf nog wel een metertje hebben met ledjes, dat het juiste mengsel verhouding aangeeft. Dus rijk en arm!

Maarrrre.. super Michiel!!!

Johann

Citaat van: Oele op 02-02-2006 16:52:12
- de PLX R500 gaat detonatie detecteren, ik wil graag een actief systeem hiervan maken, zodat er desnoods na het verlaten van ontstekingstijdstip een fuelcut optreedt als detonatie aan blijft

Je weet dat het niet aan te raden is een anti knock systeem in de hoge toeren te gebruiken? Dit omdat de mechanische bijgeluiden dezelfde geluiden kunnen produceren als een pingel waardoor het systeem onnodig gaat ingrijpen. Daarom zit er ook de mogelijkheid op om een hoofdtelefoon te gebruiken omdat het menselijk oor wel deze geluiden kan onderscheiden. Advies is vaak knock preventie te gebruiken tot 4000 toeren ongeveer, zeker als je in dit gebied de ECU closed loop z'n werk laat doen. Het verschilt per motor maaruiteindelijk loop je ergens in de problemen.
Te slap afgestelde klepstoters, vaste dan, kunnen het anti knock systeem bijvoorbeeld al in de war sturen.

Oele

Citaat van: Johann op 03-02-2006 14:05:58

Je weet dat het niet aan te raden is een anti knock systeem in de hoge toeren te gebruiken? Dit omdat de mechanische bijgeluiden dezelfde geluiden kunnen produceren als een pingel waardoor het systeem onnodig gaat ingrijpen. Daarom zit er ook de mogelijkheid op om een hoofdtelefoon te gebruiken omdat het menselijk oor wel deze geluiden kan onderscheiden. Advies is vaak knock preventie te gebruiken tot 4000 toeren ongeveer, zeker als je in dit gebied de ECU closed loop z'n werk laat doen. Het verschilt per motor maaruiteindelijk loop je ergens in de problemen.
Te slap afgestelde klepstoters, vaste dan, kunnen het anti knock systeem bijvoorbeeld al in de war sturen.

Yep, maar thanks voor de reminder.

Ik wil idd een actief "closes loop" systeem tot ongeveer 4000 toeren, vanaf 4000 toeren zou ie dan via de boxen te horen moeten zijn.

Eigenlijk wil ik een systeem wat onder de 4000 toeren op de MAF werkt en boven de 4000 toeren via een MAP sensor de boel aanstuurd...

Waarmee zou dit kunnen?

Enne, tijd om een leuke LSD uit te gaan kiezen, ik geloof niet het standaard diff. de 500 pk aan kan...  ;)

M a r c

Waarom niet alles mappen en die hele MAF laten vervallen? Dan kan het luchtfilter rechtstreeks op de turbo ;D

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: M a r c op 03-02-2006 19:16:18
Waarom niet alles mappen en die hele MAF laten vervallen? Dan kan het luchtfilter rechtstreeks op de turbo ;D

Wat ik tot nu gelezen heb is dat de MAF sensor erg goed is in tegenstelling tot een MAP sensor om:

1. Zuinig om kunnen springen met brandstof als je aan het cruisen bent
2. Het makkelijker is om aan mileu voorschriften te voldoen tijdens met de apk meting

Als dat toch ook prima door "MAP only" bereikt kan worden, krijgt de MAF sensor direct een schop...

M a r c

Een goed stand-alone management zou per 200 toeren 'gemapt' kunnen worden op een testbank.

Zuinig ?? Wil je er ook zuinig mee gaan rijden  ;D  ;D  ;D

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: Oele op 03-02-2006 19:22:14
Citaat van: M a r c op 03-02-2006 19:16:18

Wat ik tot nu gelezen heb is dat de MAF sensor erg goed is in tegenstelling tot een MAP sensor om:

1. Zuinig om kunnen springen met brandstof als je aan het cruisen bent
2. Het makkelijker is om aan mileu voorschriften te voldoen tijdens met de apk meting

Als dat toch ook prima door "MAP only" bereikt kan worden, krijgt de MAF sensor direct een schop...

Bij een MAP systeem kun je ook gewoon een lamda regeling closed loop z'n werk laten doen in deellast. Is vaak toerental en MAP afhankelijk. Met andere woorden boven een X toerental kun je overschakelen op open loop of vanaf een bepaalde MAP waarde. In closed loop zal ie proberen om zoveel mogelijk tegen lamda 1 aan te werken en je hebt dan nog een tabel waar ie uit kan pakken afhankelijk van de lamda waarde. Hiermee kun je dan iets van lambda 1 afwijken. Je kan bijvoorbeeld in deellast bij 3000 toeren, snelweg ~130 km/h ofzo, iets armer gaan draaien of als EGT hoger op gaat lopen iets rijker. Soms kan een motor een een beetje bokkerig gaan doen bij een constante snelheid omdat ie te arm loopt, op dat toerental kun je dan aan de ECU vertellen dat ie daar ipv lambda 1 naar een lambda waarde van 0.97 ofzo moet proberen te regelen.

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: M a r c op 03-02-2006 19:49:44
Een goed stand-alone management zou per 200 toeren 'gemapt' kunnen worden op een testbank.

Het Apexi systeem kan dat zelfs per 100rpm als ik me niet vergis  ;)

M a r c

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 03-02-2006 23:40:54
Citaat van: M a r c op 03-02-2006 19:49:44

Het Apexi systeem kan dat zelfs per 100rpm als ik me niet vergis  ;)

Maar werkt volgens mij niet op een 5-pitter....

info@europeantuning.nl