Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

HaRdCoRe-WeZ

Dan slijp je er OF 1 cilinder vanaf, OF je last er 1 cilinder bij. Ik zie het probleem niet hoor....  ;D  

emielC70

ben toch wel benieuwd hoe het verloopt met dit project!! Is er nog nieuws??

JosS70

Citaat van: Oele op 03-02-2006 19:22:14
Citaat van: M a r c op 03-02-2006 19:16:18
Waarom niet alles mappen en die hele MAF laten vervallen? Dan kan het luchtfilter rechtstreeks op de turbo ;D

Wat ik tot nu gelezen heb is dat de MAF sensor erg goed is in tegenstelling tot een MAP sensor om:

1. Zuinig om kunnen springen met brandstof als je aan het cruisen bent
2. Het makkelijker is om aan mileu voorschriften te voldoen tijdens met de apk meting

Michiel,

Vanwege het DTA systeem heb ik nu geen maf sensor meer en loopt de motor in closed loop.

Hierdoor is hij met rustig rijden nog zuiniger dan voorheen  ;D

APK is ook geen probleem  ;)

Dus die maf sensor is bij een goed standalone helemaal niet meer nodig.

Gr Jos

M a r c

Die maffe sensor toch...  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

bud

Citaat van: JosS70 op 17-02-2006 14:34:11
Citaat van: Oele op 03-02-2006 19:22:14
Citaat van: M a r c op 03-02-2006 19:16:18
Waarom niet alles mappen en die hele MAF laten vervallen? Dan kan het luchtfilter rechtstreeks op de turbo ;D

Wat ik tot nu gelezen heb is dat de MAF sensor erg goed is in tegenstelling tot een MAP sensor om:

1. Zuinig om kunnen springen met brandstof als je aan het cruisen bent
2. Het makkelijker is om aan mileu voorschriften te voldoen tijdens met de apk meting

Michiel,

Vanwege het DTA systeem heb ik nu geen maf sensor meer en loopt de motor in closed loop.

Hierdoor is hij met rustig rijden nog zuiniger dan voorheen  ;D

APK is ook geen probleem  ;)

Dus die maf sensor is bij een goed standalone helemaal niet meer nodig.

Gr Jos

pakt het dta systeem een lamda signaal actief,
voor barometrische veranderingen en of exstreme luchtdruk verschillen ?

budje heb wel eens een super map in z'n buell gezet en de lambda gefopt ( ander regelt hij terug ),
die op zee nivo perfect was, maar in de bergen mooi klote ietsje minder  
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Johann

Michiel,

Heb je al iets in de auto gepast?

Oele

Citaat van: Johann op 06-03-2006 11:56:02
Michiel,

Heb je al iets in de auto gepast?

De gang staat behoorlijk vol... het wordt wel tijd ja...

Binnenkort gaat de auto de garage in, ik ben volop met de voorbereidingen bezig...

1. digitale camera kopen
2. vliegwiel terug van FCG i.v.m. rpm sensor
3. Bouten set en rubber ophangset bestellen
4. Duidelijkheid omtrend LSD krijgen (wel of niet op wachten?)
5. Zwarte handen...

Ik ben van plan een 76 mm alu. inlaat traject te laten maken, met maf sensor, te beginnen met de standaard ecu...

Voor de rest heb ik nu zo'n beetje alles wel liggen, heb nog ff wat pneumatisch snap-on gereedschap erbij gekocht...

Sneeuw weg, Oele naar buiten en het project naar binnen ;D
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

OK dan!

Was even nieuwsgierig naar de passing van die dikke turbo tussen blok en schutbord.  ;)

Turbobiker

Oh, oh...

:-\
De Tussenpaus

emielC70

Oele

Citaat van: emielC70 op 30-03-2006 20:41:49
hoe staan de zaken??

1. digitale camera kopen (nog geen keuze gemaakt)
2. vliegwiel terug van FCG i.v.m. rpm sensor (Done)
3. Bouten set en rubber ophangset bestellen (Bijna alle onderdeel nummers kompleet voor bestelling)
4. Duidelijkheid omtrend LSD krijgen (Heico diff komt over 2,5 week binnen)
5. Zwarte handen...

Kortom, over een aantal weken zal ik meer onder de auto liggen dan in mijn bed...
;D
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

The Saint

Oele, ik denk waarschijnlijk veel te veel aan mezelf maar denk je nu nooit eens: "Waar ben ik in godsnaam aan begonnen?"?

Ik bedoel, het duurt zo lang, het kost zoveel geld, het is zoveel werk en hoelang zal je R strax mee rijden?

The Saint, die zeer veel bewondering heeft voor je project!

No shirt no shoes, no pinball

denkweb

Citaat van: The Saint op 31-03-2006 18:06:18

... hoelang zal je R strax mee rijden?

hoe hard zal je R strax mee rijden?

Oele

Citaat van: The Saint op 31-03-2006 18:06:18
Oele, ik denk waarschijnlijk veel te veel aan mezelf maar denk je nu nooit eens: "Waar ben ik in godsnaam aan begonnen?"?

Ik bedoel, het duurt zo lang, het kost zoveel geld, het is zoveel werk en hoelang zal je R strax mee rijden?

The Saint, die zeer veel bewondering heeft voor je project!

Als ik ff heel eerlijk ben wel ja... Wat ik geleerd heb:

- Tunen is een vak appart (Bijna niemmand heeft alle kennis in huis)
- Veel Performance parts hebben een hoog bling-bling gehalte alleen met gedegen kennis kun je goede onderdelen onderscheiden van deze bling-bling parts (die ook wel goed kunnen zijn)
- Echt goede onderdelen zijn heeeeel duur
- Er zit nog steeds een gat tussen de rally en straat racer performance parts, voor de straat racer is het bling-bling gehalte vaak te hoog voor mij. De rally onderdelen veel te duur, geen enkele comfort meer. Er zijn maar weinig echt goede onderdelen voor de straatracer, maar wel heel veel keus
- Als je zelf gaat sleutelen heb je niet veel gereedschap nodig, het valt me echt mee, mijn belangrijkste set; uitgebreide proff. doppenset; momentsleutel; snap-on pneumatische ratel op een gamma compressortje; motortakel en veel lef.

Idd het duurt allemaal heel lang, iets wat ik zwaar onderschat heb en ja het is heel duur, dit komt voornamelijk omdat niemmand de complete boodschappenlijst heeft. Onder de proffesionele tuners zijn ook veel menings verschillen wat wel en wat niet kan. Hierdoor wordt het allemaal nog moeilijker.

Uiteindelijk moet je ergens op vertrouwen, later blijkt dan dat het niet klopt en moet je weer investeren.

Prijstechnische gezien vindt ik het erg meevallen, de T5's zijn niet duur meer.

Mijn goal was van te voren bekend 500pk, ik rekende op zo'n 20.000 Euro excl. de T5 voor 5000 Euro dat lijkt erg veel geld maar het comfort en het vermogen plus zo'n beetje alles nieuw wat kan verslijten vind ik het niet duur.

Het enige wat me echt tegen valt is de levertijd van onderdelen...

Dit weekend daarom maar weer verder met de 2de badkamer...  ;)

Johann

Al duurt 't lang, je moet gewoon niet te snel willen.
Het inlopen van de motor dat duurt ook eeeeuwen..  ;)