Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

Gaat lekker michiel,ben benieuwd.
(tjek je PB inbox even ;))
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

fearless

Citaat van: BenC70ES op 01-05-2006 17:36:21
Michiel,

Misschien dat je het al volgde, maar dit is ook wel een interessant topic voor je (link)

8)

Wow die uitlaat in dit project is echt super, zou ook wel erg gaaf staan onder mijn auto.  ;D

Maar nu weer On-topic: Oele, die auto van jou word volgens mij ook wel de max. Erg gaaf.

Turbobiker

De Tussenpaus

Oele

Subframe rubbers moeilijk eruit te halen? Neehoor...  ;D
10 minuutjes opstoken en ze vallen er zo uit... (Zorg wel dat de buren niet thuis zijn...)
[/img]

Staalborstel en 150bar zandstralen, daarna Alu primer erop

Een toplaag van Hammerite zwart doet wonderen

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

thuur

Leuk.... zo'n vlammetje naast het benzinedampenopvangpotje......

Gr 8)

Oele

Nieuwe subframerubbers en alle motorsteunrubbers nieuw.

Schokbrekers eraf, accu plaat weg, oja kleinigheidje de hele uitlaat in 1 stuk eruit gehaald... Wat een klere ding... Ligt nu op de oprit, wie em wil hebben kan em nu gratis ophalen, anders gaat ie naar het oudijzer...

Nu kabelboom weer netjes vast maken en high flow intercooler plaatsen  ;D

Is er een truuk om het subframe enigsinds recht te plaatsen of moeten ze dat maar in de garage doen bij het uitlijnen?
[/img]
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Als 't goed is kun je het subframe centreren op de pennen aan de bestuurderkant (Meende ik..)

Iig, 1 kant heeft pennen waar de bussen precies op vallen.

Oele

Klopt er zitten 2 centreerpennen aan de bestuurderskant, maar 1 van die motorsteunrubbers, de voorste is express ovaal aan de binnenkant, zodat je het subframe kunt draaien...

Vanavond bbq, morgen de KW set, nieuwe wiellagers en de koppeling en bak op het blok  ;D

Resultaat van de middag:

Eugene

Ziet er goed uit :)

Laat je de bumper zo, of komt er een R exemplaar onder?

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Jammer dat je door die aircoradiator die mooie intercooler niet meer ziet  ;D

Nooit overwogen om de airco gewoon helemaal weg te laten?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 06-05-2006 18:54:14
Jammer dat je door die aircoradiator die mooie intercooler niet meer ziet ;D

Nooit overwogen om de airco gewoon helemaal weg te laten?

Dat maakt deel uit van het "Wolf in schaapskleding" effect ;)

Denk dat de airco eruit laten bij die hoeveelheid PK toch niet echt merkbaar is.

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Gaat me meer om het rendement van de intercooler, niet om het pk-verlies van de aircopomp. Al zijn dat ook tussen de 6 en de 8pk, alsmede zo'n 15kg extra ballast aan onderdelen.

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 06-05-2006 19:39:26alsmede zo'n 15kg extra ballast aan onderdelen.

Zou je denken? Had niet echt de indruk dat het allemaal zo zwaar was. Wel merk ik meteen dat de koeling beter z'n werk doet. Gisteren en vandaag met de nieuwe radiator de hele dag de OBD meter er in gehad en de koeling doet het echt super.

M a r c

De pomp, een heel scala aan slangen, koppelingen, filter, condensor, etc. zal toch wel aardig wat kgs wegen? Enfin, zoals ik al zei was mijn insteek ook dat de intercooler dan effectiever zal zijn. En aangezien de 500pk-mobiel niet voor dagelijks gebruik is had ik de airco eruitgesloopt.

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: eugene op 06-05-2006 18:44:16
Ziet er goed uit :)
Laat je de bumper zo, of komt er een R exemplaar onder?

Jahoor deze bumper blijft er gewoon op... Aan de buitenkant blijft ie bijna helemaal orgineel...

Weer wat verder...

Hij staat nog niet goed afgesteld... Heeft iemmand met een KW set het aantal slagen van de paarse ring geteld en de 1 na bovenste moer?

De inbouwinstructies waren waardeloos... Hoop dat ik het goed doe.. geen verschil tussen links en rechts he!?