Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Bijna een week al aan het inrijden, nu 500 km gereden  ;D

Hij loopt prima, rookt alleen nog als hij koud is en heel soms nog wat als je ff stationair loopt en weg wil rijden.

Ik rijdt nu met de chip van Oele (blauwe), hij loopt erg snel rijk AFR = 9.9 als je wat meer gas geeft of in de buurt komt van de 4000 toeren. Het blok is helemaal stil, geen tikje meer super, ik rij nog zonder boost, heel soms 0.2 maar eigenlijk niet. Zonder boost rij ik al bijna iedereen voorbij, het blok loopt zoooo soepel en trekt prima zonder boost. Ook merk ik dat hij snel in de toeren wil klimmen, het lichte vliegwiel doet het super!

Stationair loopt ie prima, verder is ie heel erg lux en voelt ie heel comfortabel aan, als je geen hobbel tegen komt want daar moet je langzaam overheen. De bochten zijn geweldig, nog geen slippende voorwielen gehad, LSD doet het geweldig met de KW-set...

Het geluid is wel wat aan de harde kant, tenzij je boven een 3000 toeren komt, dan wordt het wat beschaafder, maar de zware brom is wel erg hard.. Veel harder dan de Sedan.

BOV doet goed z'n werk, al heeft ie nog niet veel te doen, luchtfilter is heel wreed..

Meer later... Oja  ;) ik rij zuiniger dan voorheen, zeker 1:10 ik ga ruim 650 km halen op een tank!!! Zal wel anders worden als ik meer gas ga geven, ik geef nu max 30 procent gas blijkt uit de statistieken  ;)

Cruise control en Airco doen het goed, achterbankje zit er ook nog in  ;D Alleen het geluid en de lage ligging...

Druk met de plx aan het loggen, jammer dat er geen Mac prog. is  >:(, nu via Virtual PC op mijn Powerbook...

Dit is een log bij het wegrijden de eerste 3 versnellingen tot zo rond de 80 km/h ....

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Eugene

Interessant apparaat die PLX, mooi spul 8)

met gemiddeld 30% gas al iedereen voorbij, dat beloofd wat ;D

Hoeveel km heb je er nu opzitten, en hoeveel moet je er nog voordat ie ingereden is en gefinetuned kan worden?

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: Eugene op 22-09-2006 11:42:54
Hoeveel km heb je er nu opzitten

Citaat van: Oele op 22-09-2006 11:30:03
Bijna een week al aan het inrijden, nu 500 km gereden  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

lol, ik heb de grafiekjes uitgebreid bekeken.. maar ben blijkbaar iets te snel door de text gevlogen :-[

Johann

Mooi speelgoed Michiel!

Wel op de weg blijven letten ipv op de laptop..  ;)

HaRdCoRe-WeZ

Kijk je uit dat je niet gaat spoelen? Dan loopt het nooit in...

Oele

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 22-09-2006 18:36:19
Kijk je uit dat je niet gaat spoelen? Dan loopt het nooit in...

Tja, daar verschillen de meningen nogal over, hoe rij je een nieuw blok in...

Wat ik doe is de eerste 1500 km lekker rustig aan, veel verschillende toerentallen, afremmen op de motor, geen zware belasting bij lage toeren, niet meer dan zo'n 4000 toeren, af en toe een beetje druk laten opbouwen, altijd de olie minimaal 85 graden laten worden en daarna lekker laten afkoelen...

Ben nu over de 500km heen, voel dat het blok al wat losser wordt, rook wordt langzaam ook minder maar nog wel teveel...

Van de 500 naar 1500 ga ik wat pittiger inrijden af en toe wat meer toeren, niet veel meer druk maar iets pittiger...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

b0nkolok

CiteerVan de 500 naar 1500 ga ik wat pittiger inrijden af en toe wat meer toeren, niet veel meer druk maar iets pittiger...

Ik vermoed dat je eerst olie ververst?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

M a r c

Niet doen.  Gewoon na het inrijden pas olie verversen. Wel vóór het tunen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: Oele op 22-09-2006 21:52:45rook wordt langzaam ook minder maar nog wel teveel...

Geeft 'm bij ~750 maar iets meer van jetje. Gewoon effe een beetje druk.

Probeer vervolgens een beetje een beeld te krijgen van de brandstof waarden bij acceleratie en hogere belasting en laat dan eerst de chip aanpassen op een betere AFR. 10 is gewoon teveel. Spoel je ook de wanden mee...
Ergens in de 11.5 is beter.

S. Brouwer

dat programma plx digital dash, waar is dat te vinden? (prijs of ergens te downloaden)

Wordt dit via de obd systeem ergens aangesloten? zijn hier standaard kabels voor te krijgen?

Ik ben bezig met het opzetten van een carpc en dit zou wel "leuk" zijn om er op te hebben.

Oele

Citaat van: Johann op 23-09-2006 21:03:06
Citaat van: Oele op 22-09-2006 21:52:45rook wordt langzaam ook minder maar nog wel teveel...

Geeft 'm bij ~750 maar iets meer van jetje. Gewoon effe een beetje druk.

Joepie, kan niet wachten...

Citaat van: Johann op 23-09-2006 21:03:06
Probeer vervolgens een beetje een beeld te krijgen van de brandstof waarden bij acceleratie en hogere belasting en laat dan eerst de chip aanpassen op een betere AFR. 10 is gewoon teveel. Spoel je ook de wanden mee...
Ergens in de 11.5 is beter.
Zodra ik nu een beetje druk of wat meer belasting aan ga wat nog niks is, is de AFR direct 9.9 dus dat moet eerst omhoog..

De olie vervang is idd pas na de 1500km anders duurt het inlopen wel erg lang  ;)

De PLX R-500 is de log computer die voor mij alles op het scherm laat zien, signalen heb ik van de pinouts  van en naar de motronic gepikt.

HaRdCoRe-WeZ

Zuigerveren slijten het hardste de eerste 40-50km. Dan de olie verversen, en dan na 1500km weer verversen en klaar.

ed

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 24-09-2006 20:01:31
Zuigerveren slijten het hardste de eerste 40-50km. Dan de olie verversen, en dan na 1500km weer verversen en klaar.

Nee niet doen! Juist de olie laten zitten. In de olie zit nu "veel" slijpsel, wat nodig is om de motor in te laten lopen. Als je de olie wisselt stopt het inloopproces, en kun je later problemen krijgen.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

Hee werkt dat dan, ik dacht altijd dat slijpsel slecht was en het zo snel mogelijk eruit moest..

Na een 50km is het meeste (ergste) slijten wel gebeurd, nieuwe olie erin en zonder alle (schadelijk) slijpsel verder inrijden?