Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Lindert Bogers

Je mag bij mij zaterdagochtend wekken voor de a1 gp waar ik heen moet/gaat.

Tijd zelf te bepalen

Ramon

De eerste keer deze draad gelezen.... :P

CHAPEAU OELE !!!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Waanzinnig gaaf project !!!

Leuk ook dat iedereen constructief probeerde bij te dragen.

Misschien kan je in oktober ook naar de A4 komen ????

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Oele

Zaterdag morgen ga ik ff met mijn vriendin naar Parijs, ff romantisch wandelen (ahum inrijden) over de Champs Elysées

Ik zie jullie daar  :eusa_shhh:

ps. vanmorgen het gas wat verder ingetrapt op de snelweg... nog kippevel van het geluid, gaat snel erg hard...  :evil:
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

The Saint

Citaat van: Oele op 29-09-2006 07:50:27
Zaterdag morgen ga ik ff met mijn vriendin naar Parijs, ff romantisch wandelen (ahum inrijden) over de Champs Elysées

Ik zie jullie daar  :eusa_shhh:

ps. vanmorgen het gas wat verder ingetrapt op de snelweg... nog kippevel van het geluid, gaat snel erg hard...  :evil:

Schitterende combi! Veel plezier onderweg (oh ja, en daar ook)  ;)
No shirt no shoes, no pinball

R o b

Citaat van: M a r c op 28-09-2006 16:57:03
Citaat van: Turbobiker op 28-09-2006 16:53:13
"Ik zie dat marc voor 03.25 ingepland staat"

:angel:

dan zet ik mijn wekker vast! niet erg om daarvoor uit mijn bed te komen. doe het dan zaterdagnacht, kan ik meteen de GP in China meepakken :eusa_dance:

Dan na midden brabant -> oost brabant...rond 600 uur? dás toch mijn gemiddelde "opsta-tijd"!

Johann

Citaat van: Oele op 29-09-2006 07:50:27vriendin naar Parijs (ahum inrijden) Ik zie jullie daar  :eusa_shhh:

Kun je beter alleen doen ..  :eusa_think:

Frans Harkema

Citaat van: Johann op 29-09-2006 09:12:40
Citaat van: Oele op 29-09-2006 07:50:27vriendin naar Parijs (ahum inrijden) Ik zie jullie daar  :eusa_shhh:

Yep, absoluut niet aan ons overlaten..... :angel:

thuur

Citaat van: Frans Harkema op 29-09-2006 09:22:25
Citaat van: Johann op 29-09-2006 09:12:40

Yep, absoluut niet aan ons overlaten..... :angel:

...vriendin inrijden.... Hmmm  :eusa_eh:

Gr  :azn:

M a r c

Citaat van: thuur op 29-09-2006 09:44:48
...vriendin inrijden.... Hmmm  :eusa_eh:

Gr  :azn:

Hahahahahaha LOL  ;D  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

:eusa_whistle:

(nee, dit gaat niet over eerdere opmerkingen ;) )
De Tussenpaus

martijn.

Jij hebt meegereden( in  Sverre bedoel ik dan) :eusa_whistle:

Turbobiker

Een beetje maar ;D

Vanavond effe bij Michiel langs geweest. Rondje met mijn wrak, rondje met zijn project :eusa_drool:

Oei, wat loopt die motor fantastisch. Nog verre van perfect, maar je voelt de enorme potentie die er in zit. Zelfs zonder turbodruk gaat dat ding al enorm, gewoon helemaal van onderuit. Ik dacht dat mijn Garret snel op het gaspedaal reageerde, maar bij Michiel zet de motor dat ook onmiddelijk om in voorwaartse beweging, waar bij mij nog zeker vertraging zit. Abnormaal. Lichte draaiende delen en een licht vliegwiel. (ik ben al begonnen met sparen ;) ) Oei, dat ding gaat een monster worden als de turbo eenmaal echt druk gaat leveren. Nu nog loopt alles mooi vloeiend op, maar als de turbo net als bij mij vanaf pakweg 4000 toeren echt gaat blazen moet Michiel naar de sportschool om zijn armspieren te gaan trainen. Ik moet mijn stuur al goed vasthouden (mede door de sper) maar bij hem gaat het gewoon eng worden.

Ik zit nog steeds te grijnzen. Ik ben zwaar onder de indruk. En wat fantastisch zoals Michiel de boel heeft opgebouwd. Klasse, petje af. :eusa_clap:

(en na Parijs moet dat ding toch wel ingereden zijn... :eusa_whistle: )
De Tussenpaus

elianmars

;D ;D Die Lars.......... Gaaf hoor, dat je er zo van genoten hebt!

Krijg je nu geen kriebels om met jouw wagen ook (veel) verder te gaan?  8) ;)

Turbobiker

Citaat van: elianmars op 29-09-2006 22:29:04
;D ;D Die Lars.......... Gaaf hoor, dat je er zo van genoten hebt!

Krijg je nu geen kriebels om met jouw wagen ook (veel) verder te gaan?  8) ;)

Tja, dat is het probleem, wist ik ook wel toen ik met mijn (basic ::) ) veranderingen bezig was, dat het nog mooier kan... Maar het verschil is wel heeeeeel erg voelbaar. (en dan was Michiel nog onder de indruk van mijn wagen :P )

Ach, volgens jaar een dikke IC en het motorruim een beetje strak trekken en daarna maar eens plannen om de motor er echt uit te halen en het iets grondiger over te doen ::) :angel:

O ja, ook het interieur nog eens aanpakken, mooie vlammen op de buitenkant laten spuiten, carbon kleppen, deuren en verwarmingsknoppen, en, en, en... :eusa_shifty:

(ik haat tunen inmiddels... :eusa_sick: )
De Tussenpaus

Oele

Citaat van: Turbobiker op 30-09-2006 21:15:07
en dan was Michiel nog onder de indruk van mijn wagen :P )

(ik haat tunen inmiddels... :eusa_sick: )

Jazeker, ben ik dat Lars, je hebt gewoon een geweldig koppel zitten in je Volvo, ongekend hoog volgens mij...

Net terug uit Parijs, op de heenweg 3 * storing...  :-\

heenweg:
- ruitenwisser blad op koplamp stond erg scheef
- computer ging na testje volgas op 'limp home mode' dat zag ik doordat de afr met de kleine injecteurs naar de 10.5 ging en geen lamda 1 meer deed... Grappig trouwens dat je dan geen computerstoring krijgt, gewoon 1-1-1 alleen lamda lampje ging aan. Door de computer 15 minuten uit de doos te trekken heb ik em gereset en was lamda daarna pas weer 1  ;)
- op de snelweg begon het wat te trillen, bleek (durf het bijna niet te vertellen) dat ik mijn wielbouten links achter niet vast had gezet, alle 5 de bouten kon ik met de hand vast draaien  :-[ gelukkig was ik er optijd bij, 2 minuten later had het goed mis kunnen gaan...

terugweg:

Als een zonnetje, lekker het gas erop, lekker varieren, een dikke vw toureq V8 was met maar heel weinig druk goed bij te houden  ;D

De motor is inmiddels bijna ruim 1800 km ingereden, ik ga morgen maar eens andere olie erin doen, helaas rookt hij nog steeds en stinkt af en toe verschrikkelijk met de minerale olie...  ???

Voornamelijk stilstaan, stationair en dan weg rijden laat een flinke rookwolk achter, ook verbruikt hij nu 1 liter olie op de 500km en daar ben ik niet blij mee!!! Maar heb geen idee waar dit vandaan komt...

Voor de rest alles prima, een geweldig comfort en heerlijk oppakkende motor met een zwaar geluid...  :evil:
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD