Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Walter

zo je kijkt ff 1 dag niet en tadaa 6 pages erbij...

GEFELICITEERD!!!  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Johann

Citaat van: M a r c op 15-09-2006 08:37:25
Als jouw widebandsignaal door de PLX wordt omgezet naar narrow en je 'voedt' daar de Motronic mee dan moet dat toch gewoon werken...

Zou moeten werken maar het komt voor dat de Motronic gaat lopen janken als de aarding niet in orde is.
Waarom dan een probleempunt inbouwen terwijl je gewoon met twee Lambda's kunt draaien?

Ik heb bij de S70 de wideband achter de turbo en de ME7 sensor onder in de bocht zitten. Officieel raden ze aan om een wideband sens0r minimaal 25 CM achter de turbo te zetten. Tot op heden geen problemen.

Citeer
Over die Spec-clutches;  hebben er laatst een Stage 3 in een C70 T5 gezet; geen gerammel hoor, alleen wel érg direct aangrijpen  ;D

Enkele of dubbele massa? Zal toch wel met het lichtere vliegwiel te maken hebben dan.

Oele

ok, ik zal vanavond de narrow band bovenin aansluiten, nieuwe bougies erin, draadjes naar motronic afkoppelen, ben benieuwd...

Verder pak ik wel nog wat andere signalen op van de motronic, rpm, throttle, MAF, speed; deze wil ik behouden voor de plx en boostcontroller
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Citaat van: Johann op 15-09-2006 10:31:35
Citeer
Over die Spec-clutches;  hebben er laatst een Stage 3 in een C70 T5 gezet; geen gerammel hoor, alleen wel érg direct aangrijpen  ;D

Enkele of dubbele massa? Zal toch wel met het lichtere vliegwiel te maken hebben dan.

Enkel
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Oele op 15-09-2006 10:55:49
ok, ik zal vanavond de narrow band bovenin aansluiten, nieuwe bougies erin, draadjes naar motronic afkoppelen, ben benieuwd...

Verder pak ik wel nog wat andere signalen op van de motronic, rpm, throttle, MAF, speed; deze wil ik behouden voor de plx en boostcontroller

Ik ken die problemen niet met Motronic,  ook niet met 'vreemde' aarding. Kan ook puur geluk zijn natuurlijk  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JosS70

Ik ben ook zeker niet ontevreden over de Spec koppeling en het zal ook wel te maken hebben met het alu vliegwiel.

Ik heb er geen last van... wel het wegrijden vanuit stilstand met de Spec is wel wat lastiger.

Maar met het rijden is het toch echt een super ding..grijpt goed aan.

Johann

Citaat van: JosS70 op 15-09-2006 12:58:45
Ik ben ook zeker niet ontevreden over de Spec koppeling en het zal ook wel te maken hebben met het alu vliegwiel.

Ik heb er geen last van... wel het wegrijden vanuit stilstand met de Spec is wel wat lastiger.

Bij koud weer jankt ie soms een beetje en grijpt redelijk abrupt aan. Als ie heet is na een rondje ring wil ie helemaal niet meer slippen. Dan is het een aan uit koppeling.
Ik heb in de Datsun ook een Stage3 Spec koppeling zitten maar die voelt veel minder abrupt aan, zelfs terwijl er helemaal geen veren in de plaat zitten...

Oele

hihi....  ;D

Net terug van een blokje om, zelf de snelweg ff meegepakt....  :evil:

Ik heb een extra lamda sensor bovenin geplaats en de plx alleen ter monitoring gebruikt, nieuwe bougies erin niks wilde helpen  >:(

Totdat ik zag dat het benzine lampje brande... heb er met een jerrycan 20 liter benzine bij gegooid, gestart in begin nog wat plofjes en heel vreemde afr waarde maar na 2 minuten steeds beter totdat het zo goed ging dat ik dacht ik ga ermee de straat op...  ;D

Mijn waarnemingen:

- AFR 14,7 - 12,3
- turbo druk heb ik niet willen maken, 1 * 0.2 bar, ging prima, blaast fel en krachtig af
- vering super, lekker strak, nog erg comfortabel boven verwachting
- motor klinkt echt heel mooi  ;D
- Alleen stil in vrij zonder koppelin in rammelt het, in de auto is het gelukkig niet te horen
- koppeling pakt lekker stevig op en is heeeel erg soepel
- Versnellingsbak is nog wat stroef naar mijn idee
- motor loopt heeel mooi rond
- stationair doet ie prima, valt lekker terug
- luchtfilter zuigt lekker
- de LSD heb ik nog niet aan het werk gezet, merkte niks bijzonders, geen gekke geluiden alsof er niks veranderd is.. :)
- Er komt nog wel wat blauwe rook uit de uitlaat als je wat gas geeft en ruikt nog wat naar olie, hoop dat dit weg gaat...  ???

Verder helemaal top!

Nu tijd voor een hapje eten  :-\
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Rudi

Klinkt goed michiel  :eusa_clap: hoe lang moet je nou inrijden?

Dr.Go-Fast...

volvos60t5

Citaat van: Johann op 15-09-2006 13:25:48
Citaat van: JosS70 op 15-09-2006 12:58:45

Bij koud weer jankt ie soms een beetje en grijpt redelijk abrupt aan. Als ie heet is na een rondje ring wil ie helemaal niet meer slippen. Dan is het een aan uit koppeling.
Ik heb in de Datsun ook een Stage3 Spec koppeling zitten maar die voelt veel minder abrupt aan, zelfs terwijl er helemaal geen veren in de plaat zitten...

Is dat de spec 3 of de spec 3+?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Johann

Spec 3, 6 puck sinter. De + is volgens mij een volle plaat.

The Saint

Citaat van: Oele op 15-09-2006 20:52:49
hihi....  ;D

Net terug van een blokje om, zelf de snelweg ff meegepakt....  :evil:

Ik had die kop van jou weleens willen zien...  ;D
No shirt no shoes, no pinball

Johann

Citaat van: Oele op 15-09-2006 20:52:49- Er komt nog wel wat blauwe rook uit de uitlaat als je wat gas geeft en ruikt nog wat naar olie, hoop dat dit weg gaat...  ???

Wanneer doet ie dit? ook als ie warm is?

Kijk je carter ontluchting even na of dat idd allemaal zo zit zoals 't moet.

volvos60t5

Citaat van: Johann op 15-09-2006 22:08:59

Mijn koppeling zal er nu toch wel erg snel aankomen (staat nu 212k op) en ik zit toch wel sterk te denken aan zo'n spec 3+. Op Amerikaanse fora zijn ze niet altijd even positief over spec maar ik hoor zelden iets over de spec 3+. Is het nog verstandig om met het doen van de koppeling meteen nog iets anders mee te nemen (zoals een LSD)?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Oele

Citaat van: Johann op 15-09-2006 22:08:59

Yep, deze zit bij mij erin...

- EGT is zo rond de 800 graden Celsius, als je cruised en soms wat gas geeft
- Olie druk is rond 6 bar als de motor koud is, als de motor warm is daalt ie naar de 4 bar onder tijden en 2 bar stationair
- Olie temp is warm stabiel 100 graden
- Water temp meter staat mooi op 3 uur

't is donker ik zie geen rook meer heb de carterontluchting helemaal losliggen nu, morgen verder testen...  ;D