Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: Oele op 12-10-2006 10:13:58
Citaat van: M a r c op 12-10-2006 09:52:29
Probeer de werkcilinder wat verder in de houder te krijgen door de ruimte tussen circlip en houder met een ring van 1mm op te vullen o.i.d. dan kan de zuiger er ook nét wat minder ver uit.

Ok, dat ga ik vanavond proberen...

Is het niet mogelijk om de vork uit de bak te halen zonder de bak te demonteren, en door dit gat de kogel waar de vork op scharniert wat in te draaien ( = kleinere slag)?

Thanks!

Nee, daarvoor is het gat te klein. Gewoon de werkcilinder zo vér mogelijk in zijn houder zien te krijgen, desnoods een paar mm van het huisje afdraaien zodat ie er ook verder in kan.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Volgens mij heb je 't ding gewoon fout in elkaar gezet..
Nog nooit gezien dat je zulke kunstgrepen uit moet halen..  ???

M a r c

Citaat van: Johann op 12-10-2006 11:15:00
Volgens mij heb je 't ding gewoon fout in elkaar gezet..
Nog nooit gezien dat je zulke kunstgrepen uit moet halen..  ???

Ik ook niet, maar hij zit 100% goed in elkaar. Is niet de eerste keer dat we zo'n klus klaren. Het vreemde is ook dat ie gisteren gewoon heel de dag prima gereden, gekoppeld en geschakelt heeft. Alleen is nu wel een SPEC-plaat met een R-drukgroep gecombineerd (op verzoek van Michiel).  Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de hefboom iets ontzet is, maar dat is zo'n stevig stuk ijzer dat dit eigenlijk niet kan. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de werkcilinder gewoon kapot is, kan zijn dat het zuigertje soms niet helemaal terugkomt en dat je dan bij de tweede keer koppelen het zuigertje wéér iets verder trapt, totdat ie eruit ploept. De koppeling rammelt overigens nu ook niet meer zo abnormaal als dat ie deed met het FCG vliegwiel en de SPEC erin.

info@europeantuning.nl

Zippo

Citaat van: Oele op 12-10-2006 09:31:38
het vliegwiel het begaf

Waarom begeeft 't vliegwiel  ???

Oele

Citaat van: Zippo op 12-10-2006 11:25:15
Citaat van: Oele op 12-10-2006 09:31:38
het vliegwiel het begaf

Waarom begeeft 't vliegwiel  ???

Dat gaat Freddy van FCG uitzoeken waar het vliegwiel gemaakt is... Hij heeft me gevraagd het vliegwiel naar hem op te sturen, ik ga ervan uit dat we daar wel uitkomen...

Ik zal vanavond wel gaan kijken wat er aan de hand is met de Bedieningscylinder (Vadis) c.q. werkcylinder desnoods trek ik em van de andere T5 af.
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Blijf er bij dat waarschijnlijk de segerring er uit ligt en de cylinder naar achteren gedrukt is.
Is niet de eerste keer dat dit voorkomt. Bij hermontage proberen om de ring iets dieper in de sparing te tikken. Eventueel een nieuwe ring er op daar bij de meeste hergebruikte ringen een deel van de voorspanning gewoon weg is.

Oele

Helaas niet... de stift is tekort  :'(

nu: 67 mm tussen vork en beugel waar werkcylinder in klemt

normaal, bij de andere T5: 50 mm tussen vork en beugel waar werkcylinder in klemt

cylindertje is er dus uitgelopen:

en kapot:

De oude stift is 69 mm lang (incl. kunstof dop) en 8,5 dik

Mischien kan ik een dikke bout gebruiken van 86 mm? mooi rond vijlen en polijsten?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Stift van 69 past gewoon..

Zit de kunststof kom welke op de hevel kogel werkt wel in de vork?

Zippo

Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt!  :eusa_doh:

Zippo

M a r c

Laat die jongen op zondag even uitrusten  ;)

info@europeantuning.nl

Zippo

Citaat van: M a r c op 15-10-2006 11:33:01
Laat die jongen op zondag even uitrusten  ;)

Oud wijf!  ;D

M a r c

info@europeantuning.nl

elianmars

M a r c

Citaat van: elianmars op 15-10-2006 12:04:15
Citaat van: M a r c op 15-10-2006 11:35:55
bijna 40 he...  :eusa_wall:   ;D

38 pas, toch?

Ja  ;D  Maar al mijn vrienden noemen dat "bijna 40"  :-\