Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Lindert Bogers

Met je date wippen zul je bedoelen  ;D

Johann

Citaat van: thedoctor op 01-01-2006 17:00:28
Met je date wippen zul je bedoelen  ;D

O o o o  :o

Moet dat nou weer zo?

(Maar we weten nog niet of Oele met Oele is wezen date dippen..)

;)

Oele

;D

Oele is back!

Ik moet zegge tis wel ff werk, niet moeilijk maar wel heel veel werk...

Starten, lopen, net terug van proefrit, klinkt erg goed, voelt goed, morgen ff koelwater bij gooien en foutcodes uitlezen...

Nu pannekoeken met spek!

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Proficiat!

Altijd spannend dat moment van sleutel omdraaien..  ;D

RRRRR_Ramon

Signature kan ook wel gewijzigd worden, hij rijdt weer! Oele is heel!

Succes ermee verder  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Eugene

Gefeliciteerd!

Die reverse intercooler piping, is dat origineel volvo?

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Citaat van: eugene op 01-01-2006 23:33:31
Gefeliciteerd!

Was standaard op de '94 modellen... en is veranderd om dat in koude gebieden de gasklep kon bevriezen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Oele

Citaat van: eugene op 01-01-2006 23:33:31
Gefeliciteerd!

Ja, standaard bij bouwjaar 1994.. ;-)

Sapperdeflap... Helemaal vergeten Oele opnieuw in de verzekering te gooien  ;D

Tot nu toe mijn leerpunten van deze actie:

1. Motoren wisselen is veel werk, ik heb er zonder ervaring 5 dagen over gedaan  :-[
2. Ik had de aandrijfassen eruit gehaald en heb em tijdelijk ff weer op wielen gezet, na 2* steken en duwen rolde 1 wiel zomaar onder de auto vandaan  >:( Dat kan dus niet de aandrijfassen houden het lager bijelkaar. zonder aandrijfassen niet gaan rollen met wagen! Mijn schade = lagerschaal kapot aan binnenkant van lager (gelukkig had ik nog 1 op de oprit staan...)
3. Als je de aandrijfassen niet helemaal vastdraait en toch gaat rijden verniel je de ABS krans op de aandrijfassen... De krans loopt dan stuk tegen die omgekeerde imbus bouten :-[  (gelukkig had ook hiervan ik nog 1 op de oprit staan...)
4. Airco pomp is een ramp om vast te draaien, neem je tijd Michiel!

Al met al een mooie generale repetitie ;)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Eugene

Dit is in elk geval een goede les geweest. Het echte werk kan beginnen, dus dan zal dat zekerweten helemaal goedkomen ;D

Kan niet wachten op de foto's en natuurlijk filmpjes ;D

Veel succes, we wachten in spanning ;)

If it's not blown, it sucks...

Zippo

Knap werk Oele als niet monteur zijnde ;)!
Nu het andere blok nog?

Zippo

Johann

Citaat van: Oele op 02-01-2006 00:24:101. Motoren wisselen is veel werk, ik heb er zonder ervaring 5 dagen over gedaan  :-[

Echte helemaal niets om je voor te schamen hoor. Als je de tijd er voor hebt kun je die ook beter nemen. Ik heb er zelf ook een week ofzo over gedaan. Als je een beetje doorsteutelt en alles in een keer goed doet dan lukt het in een dag tot anderhalve dag maar vaak heb je dan al een beetje meer ervaring. Bij mijn S70 zat de kabelboom van de ECU onder de koplamp met een schroef vast, de 850 heeft dit gewoon los liggen geloof ik, en dat was nogal veel extra tijd.
Citeer

2. Ik had de aandrijfassen eruit gehaald en heb em tijdelijk ff weer op wielen gezet, na 2* steken en duwen rolde 1 wiel zomaar onder de auto vandaan  >:( Dat kan dus niet de aandrijfassen houden het lager bijelkaar. zonder aandrijfassen niet gaan rollen met wagen! Mijn schade = lagerschaal kapot aan binnenkant van lager (gelukkig had ik nog 1 op de oprit staan...)

Dit vraag ik mij dus af. Ik had op de 850 een wiellager stuk en heb deze bij de dealer laten vervangen. De oude hadden ze nog op de werkbank liggen in twee delen en de monteur was van mening dat dit niet de bedoeling was. Dus waarschijnlijk is het lager al aan gort geweest. Een nieuwe in de doos is ook 1 deel bij mijn weten.

Citeer
4. Airco pomp is een ramp om vast te draaien, neem je tijd Michiel!

Mooie legpuzzel.. Had het bij Zippo zijn auto al gezien. Gelukkig is de S70 iets makkelijker.

Citeer
Al met al een mooie generale repetitie ;)

Je bent nog jong, dat hoofd past nog veel informatie in ...  ;)

M a r c

Wiellager is normaal inderdaad 1 deel, een stalen 'kooi' met daarin de lagers.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Johann

Even heel wat anders..

Heb je al een digitaal fototoestel?

Ik denk namelijk dat je een beetje spijt krijgt als je later je project terug gaat kijken en alleen maar die GSM kwaliteit foto's hebt.

Zomaar even een gedachte..  ;)