Oh jee... Ik heb het gedaan...

Gestart door thuur, 08-09-2005 17:00:42

Vorige topic - Volgende topic

Rudy-M

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...

Als Thuur alles in woorden had beschreven, dan zijn we over een week nog bezig met lezen. ;D :P

Deze wolf gaat weer mooie(re) schaapskleren krijgen, ja toch?!
8)

Esveldt

Jonge, jonge, wat een werk!!!

Wil niet lullig doen, maar deze Volvo moet wel heeeeeeeeeeel uniek zijn, toch?

Paul

Eugene

Citaat van: Esveldt op 12-05-2006 11:02:36
Wil niet lullig doen, maar deze Volvo moet wel heeeeeeeeeeel uniek zijn, toch?

thuurlijk, het is namelijk de Volvo van Thuur ;D

Mooi project :)

If it's not blown, it sucks...

thuur

Ach, het is weer eens wat anders dan een grotere turbo monteren he ;D

De auto blijkt uitstekend te zijn onderhouden. De kosten had ik dan ook beraamd op de gemiddelde 240 restauratie ;)

Verder wil ik de Thuurbo zo origineel en compleet mogelijk houden, alleen de airco mist (nog). En er komt uiteraard een intercoolertje in en een RVS uitlaat onder, anders blijf ik bezig :P

Al met al een pk'tje of 200 met een behoorlijk koppel (> 300Nm), straks wegenbelastingvrij, kan meer dan 2 kuub laden en is ook nog veilig ook. Das wat anders dan een MG-tje 8)

Gr ;D

DopdeDouwer

ZO dat is een flinke klus. Ik weet niet wanneer je jarig bent; ik wilde je een mooie staalborstel geven  ;D. Maar zo te zien is dat niet nodig want hij wordt goed aangepakt door de lasser.
Maar even een vraag voor de noobs zoals ik op 245 gebied. Hoe kom je aan die plaat delen, koop je dat zo of heb je die stukjes zelf laten maken? En waarom gebruikje niet de delen van de madmax-245 die je erbij gekocht had? Of is die nog rotter?
Vierkant Rules

Reitse

damn dude... béste klus zeg!

Respect dat je het zo ff aanpakt.

thuur

Citaat van: DopdeDouwer op 12-05-2006 14:01:35
ZO dat is een flinke klus. Ik weet niet wanneer je jarig bent; ik wilde je een mooie staalborstel geven  ;D. Maar zo te zien is dat niet nodig want hij wordt goed aangepakt door de lasser.
Maar even een vraag voor de noobs zoals ik op 245 gebied. Hoe kom je aan die plaat delen, koop je dat zo of heb je die stukjes zelf laten maken? En waarom gebruikje niet de delen van de madmax-245 die je erbij gekocht had? Of is die nog rotter?

Alle 240's roesten op deze plekken. De een wat harder dan de ander. In dit geval: Mad Max wat harder dan de Thuurbo :-\

Plaatwerk is vrijelijk beschikbaar en helemaal niet duur, goede kwaliteit wordt in Denemarken geperst (Klokkerholm) en is o.a. verkrijgbaar bij Artaparts.nl of Euro-autoparts.nl. Pasvorm is bijna perfect is voldoende dik.

Gr 8)

Turbobiker

Als ik de auto zo zie dan zou ik het snel opgeven. Maar die lassers kunnen heel wat en laten het er zelfs eenvoudig uitzien. Succes.

Maar wat ben je verder van plan aan deze wagen te gaan doen (kende jij die jongen van die 600pk 240 niet ::) )
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Turbobiker op 12-05-2006 19:55:15
Maar wat ben je verder van plan aan deze wagen te gaan doen (kende jij die jongen van die 600pk 240 niet ::) )

::)

Citaat van: thuur op 12-05-2006 12:52:33
<knip>
Verder wil ik de Thuurbo zo origineel en compleet mogelijk houden,
<knip>
Al met al een pk'tje of 200 met een behoorlijk koppel (> 300Nm),
<knip>

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbobiker

Ok, ik heb 'm... donorwagen. Ik dacht dat het doorgerotte ding de nieuwe aanschaf was die opgeknapt werd, en misschien verbouwd zodat de originele Thuurbo origineel kon blijven...

Jammer, ik zag alweer een spannend (lees: snel) project ;D
De Tussenpaus

thuur

Citaat van: Turbobiker op 12-05-2006 21:19:46
Ok, ik heb 'm... donorwagen. Ik dacht dat het doorgerotte ding de nieuwe aanschaf was die opgeknapt werd, en misschien verbouwd zodat de originele Thuurbo origineel kon blijven...

Jammer, ik zag alweer een spannend (lees: snel) project ;D

Nou, je zit wel in de buurt.. De Thuurbo wordt in volle glorie hersteld, zo origineel mogelijk met zoveel mogelijk opties (intercooler was ook een optie ;D) en als het opknapwerk zo blijft meevallen wordt de Mad Max echt nog een auto om mee te lachen........ 8)

Gr ;)

wepster

moet je het wel eerst ff met de lasser kort sluiten oftie daar tijd voor heb  ;D ;D ;D

thuur

Gister is er weer wat werk verzet..... Helaas waren het toch niet alleen maar bladeren wat in die koker zaten  :-[

Anyway, de dorpels zijn toch al besteld en verwacht ik morgen binnen 8)

De verzettang is inmiddels ook besteld.

Citaat van: De Lasser
Hier weer wat foto's van een dagje werk. De binnenschermen zitten er in, nu is het wachten op de verzettang dan kan het buitenscherm er ook op en dan zijn de schermen klaar.
Vandaag de linker kant en de rechter kant zover klaar gemaakt als het kon.

Oja, ik heb van de linker koker ook nog een stuk moeten verwijderen toen ik het bos wat zich er door de jaren heen in heeft verzameld uithaalde viel er weer een gat in..

En de rechterkant:

Gr ;)

DopdeDouwer

Zo dat begint er goed uit te zien. ben heel erg beneiuwd naar het eindresultaat!
Leuk dat je zoveel foto's post. Niet toevallig ook een website aan het maken? Anders wordt het dalijk zo moeilijk terug zoeken  8)
Vierkant Rules

elianmars

Dat ziet er weer veel beter uit dan al die gaten!

Gaat helemaal goed komen, zo te zien  8)