Versleten voorbanden na 20.000 km

Gestart door ericcarlsson, 15-12-2004 21:24:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

canecorso

De voorbanden zijn beken door  Bridgestone's technische man en vond ze inderdaad wat vreemd gesleten. Buitenkant zit geen profiel meer op. In't midden zit nog een 3 a 4 mm profiel. Bridgestone komt mij tegemoed met 1 nieuwe band ; heb  23.000 km  gereden met de huidige banden. Gaan wel in overleg met de banden boer of er nog iets aan de uitlijning gedaan kan worden. Ben wel tevreden met de Bridgestone service.
Ciao  Eric
Ciao Eric

denkweb

Service zegt niks over de banden... de kwaliteit des te meer.

Christiaan

Ik heb het probleem van slijtage aan de buitenzijde ook gehad (Pirelli P6000) nadat de draagarmen waren vervangen, buitenkant weggesleten, binnen zijde nog zeker 5 mm profiel. Dealer destijds beweerde dat dit aan mijn rijstijl lag en vaker voorkwam bij voorwielaandrijvers.
Mijn bandenboer heeft de auto toen rechter op zijn wielen gezet (binnen de marges van Volvo).
Auto stuurde daarna veel strakker en minder nerveus bij spoorvorming en slijtage is nu weer normaal (ca 40-45K met een set voorbanden).
Kortom, uitlijning laten nakijken kan veel geld besparen.
Christiaan

Christiaan

Citaat van: Christiaan op 16-08-2005 14:04:37
Ik heb het probleem van slijtage aan de buitenzijde ook gehad (Pirelli P6000) nadat de draagarmen waren vervangen, buitenkant weggesleten, binnen zijde nog zeker 5 mm profiel. Dealer destijds beweerde dat dit aan mijn rijstijl lag en vaker voorkwam bij voorwielaandrijvers.
Mijn bandenboer heeft de auto toen rechter op zijn wielen gezet (binnen de marges van Volvo).
Auto stuurde daarna veel strakker en minder nerveus bij spoorvorming en slijtage is nu weer normaal (ca 40-45K met een set voorbanden).
Kortom, uitlijning laten nakijken kan veel geld besparen.
Christiaan

Ik kwam deze link tegen: http://home.wanadoo.nl/moerenho/uitlijning.htm
Wordt e.e.a. nog veel duidelijker van.
Christiaan

Plim

Voor diegenen die het verhaal in de link van Christiaan nog te veel tekst vinden zie hier een link naar: http://web.inter.nl.net/hcc/Pascal Kijk onder techniek, bij camber, caster etc.
Tekst heb ik lang geleden geschreven om tieners (en andere beginnende modelautocoureurs) te helpen bij het afstellen van hun model auto's.

Venetian Red

thuur

Citaat van: Plim op 14-09-2005 08:11:58
Voor diegenen die het verhaal in de link van Christiaan nog te veel tekst vinden zie hier een link naar: http://web.inter.nl.net/hcc/Pascal Kijk onder techniek, bij camber, caster etc.
Tekst heb ik lang geleden geschreven om tieners (en andere beginnende modelautocoureurs) te helpen bij het afstellen van hun model auto's.



Sorry, je moet op een BMW klikken... Dat krijg ik echt niet voor elkaar :-X

Heb je geen dieplink?


Gr :-\

Plim

Citaat van: thuur op 14-09-2005 09:35:37
Sorry, je moet op een BMW klikken... Dat krijg ik echt niet voor elkaar :-X

Heb je geen dieplink?


Gr :-\

;D ;D
Tja, protoform BMW 3 serie, goede kap en dito wegligging....
Ik heb ook veel de Dodge Stratus kap gebruikt, Vauxhall Vectra en soms een Volvo S60 & S40(oude model)
850 kappen hebben niet zo'n goede wegligging (althans voor modelautorace toepassingen), zijn lastig aan te komen en zonde om te gebruiken.... :P

Dieplink...
http://web.inter.nl.net/hcc/Pascal/Beginframeset.html
Venetian Red