oranje lampje knipperen

Gestart door 54johan, 12-09-2005 20:17:06

Vorige topic - Volgende topic

54johan

Het hele form door geweest maar kom er nog niet uit.
Bij het starten knipperen de lampjes van de airco en rec. ongeveer  30 sec.
Daarna werkt de airco prima maar de aanjager stopt ermee als ie op autmaat staat.
Wel is duidelijk voor de roosters te voelen door de rijwind dat de airco werkt. Ook op hand bediening stopt de fan na een paar min.
Wie weet waar ik het euvel moet zoeken?

Johan

Vertigo

Citaat van: 54johan op 12-09-2005 20:17:06

Bij het starten knipperen de lampjes van de airco en rec. ongeveer  30 sec.
Hmm, dit heb ik ook heel af en toe. Laatst alle foutcodes uitgelezen en gerecet. De enige foutcode die op de airco van toepassing was betrof een verstopte sensor bij de handgreep aan het plafond aan de bijrijderskant.

Gister had ik ineens ook weer die knipperende lampjes, vandaag niet. Zal de storingscodes ook even uitlezen.

elianmars

Ik had hetzelfde probleem. Na montage van een nieuwe (tweedehands) ecc unit was het probleem over. Zat dus in de unit zelf.

elianmars

Citaat van: Ludo op 12-09-2005 22:55:13
how Marcel, wat is hier de oorzaak dan. ???
de knipperende lampjes kunnen wel 40 verschillende fouten zijn.!

Ik zeg ook niet dat dit hetzelfde is, hoor. Maar had wel dat de fan er mee kapte als ik de knop op auto zette. Ook op andere standen deed-ie het de ene keer wel, de andere keer niet.

Kon voor weinig een unit overnemen, dus heb dat gewoon geprobeerd  ;D

Hen3

Het hele forum doorgeweest en niets kunnen vinden???
Meestal betreft het hier een vastzittende binnentemperatuursensor. Bij m'n V70 zit 'ie in het dashboard links van de ECC unit, bij een 850 bij de handgrepen in het plafond geloof ik.

Maar.... zoals al gezegd. Foutcodes uitlezen, dan weet je het zeker.

winters

Doet hij bij mij ook wel eens, bij garage bleek het om de sensoren bij de handgrepen te gaan, schijnbaar zit daar een ventilator in die door stof vast komt te zitten en dan krijg je die disco op je dashbord, werking van ecc is er niet minder om

winters

Maar je weet het pas als je bij de garage foutcodes laat uitlezen, het kan goed wat anders zijn.

54johan

Allemaal,

Bedankt ik zal eens even bij een volvo garage langs rijden.

Johan

99fl

hoe lees je de foutcodes uit?? knipperen de lampjes altijd gelijk of geeft de frequentie van knipperen de fout aan?

Enno

Bij mij knipperden de lampjes ook heel regelmatig en de laatste tijd continue bij het starten. Na de diagnose lekke kachelradiator is het knipperen er ook na 3 keer starten mee opgehouden. Misschien was het iets van vocht in het ventilatiesysteem...ik heb het niet laten uitlezen. Ik hoop dat ze bij mij nu niet meer gaan knipperen

denkweb

Lijkt mij een ventilatormotor die te zwaar is gaan lopen... is toch al eea over geschreven op dit forum, zelfs in dit topic.

http://www.denkweb.com/kachel

volvoaerts

Als je in het boekje kijkt bij foutmeldingen dan zie je het staan dat het dan betekent dat er een foutcode is.
Dus iedereen had hier gelijk laat het even uilezen. maar dat heb je dus al gedaan.

ik had dat zelf ook bij mij was een sensor kapot, daardoor bleef de bijrijderskant koud ja daar zit ik nooit dus dat merkte ik ook niet en mijn vrouw maar schelden dat ze het koud had en ik blijven zeggen dat niet kon want het syteem stond bij haar ook op 22 graden. Totdat ik die ene keer iets teveel op had en zij terug reed en ik het harstikke koud had.

Toen toch maar naar de dealer geweest en hij moets wel lachen dat ik de volvo eerder geloofde als mijn vrouw die het altijd koud heeft.

Maar dan moeten ze dat systeem ook maar niet zo goed maken mijn kant was altijd warm  ;D

Volvoaerts