Symptomen versleten koppeling?

Gestart door Edwin, 14-09-2005 15:57:46

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: Edwin op 14-09-2005 15:57:46

Ik heb bij het wegrijden soms een een schurend geluid op het punt als de koppeling bijna volledig omhoog is.

Toevallig heb ik eind augustus een soortgelijk topic gestart,
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=23;action=display;threadid=9887
dus toen ik vanmiddag onder werktijd ff op t forum zat moest ik ff aandachtig lezen  8)...

Ik heb het dus ook als ik de koppeling laat slippen, vooral bergop voor een stoplicht (ja ja, Zuid Limburg he  8))... Maar dus ook van de 2 naar 3 als je de koppeling te langzaam laat opkomen en alweer gas geeft, of terugschakelen en de koppeling dus langzaam laat opkomen....

Doe je het netjes, dan hoor je niks en zolang dat zo blijft laat ik het ff voor wat het is....
De woorden:

Citaat van: italia op 14-09-2005 16:07:03
De eerste symptomen zijn:

-waar ik bij jou aan denk is meer een gevoellig druklager. Bij wegrijden jankt ie even. komt rond de 2 ton voor en; is bewezen nog voor ruim anderhalve ton aan kilometers goed werkzaam te zijn.

Lekker laten gaan die hap!

stellen mij gerust en ik blijf dus voorlopig maar ff sparen voor een nieuwe plaat en toebehoren.....

Jij i.i.g. ook succes ermee!

Grts.... J

Johann

Citaat van: italia op 21-09-2005 15:08:16
Citaat van: Johann op 21-09-2005 12:45:56

Kijk het rubber van het schakel mechanisme op de bak eens na.

Welkuh? tussen kabel en armpjes? das toch een bus?

Waar de twee kabels op de bak vast zitten.

Edwin

Citaat van: )()()sT op 21-09-2005 20:49:04
Citaat van: Edwin op 14-09-2005 15:57:46

Ik heb bij het wegrijden soms een een schurend geluid op het punt als de koppeling bijna volledig omhoog is.

Toevallig heb ik eind augustus een soortgelijk topic gestart,
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=23;action=display;threadid=9887
dus toen ik vanmiddag onder werktijd ff op t forum zat moest ik ff aandachtig lezen  8)...

Ik heb het dus ook als ik de koppeling laat slippen, vooral bergop voor een stoplicht (ja ja, Zuid Limburg he  8))... Maar dus ook van de 2 naar 3 als je de koppeling te langzaam laat opkomen en alweer gas geeft, of terugschakelen en de koppeling dus langzaam laat opkomen....

Doe je het netjes, dan hoor je niks en zolang dat zo blijft laat ik het ff voor wat het is....
De woorden:

Citaat van: italia op 14-09-2005 16:07:03
De eerste symptomen zijn:

-waar ik bij jou aan denk is meer een gevoellig druklager. Bij wegrijden jankt ie even. komt rond de 2 ton voor en; is bewezen nog voor ruim anderhalve ton aan kilometers goed werkzaam te zijn.

Lekker laten gaan die hap!

stellen mij gerust en ik blijf dus voorlopig maar ff sparen voor een nieuwe plaat en toebehoren.....

Jij i.i.g. ook succes ermee!

Grts.... J

I.d.d. dat denk ik dus ook. Per slot van rekening doet ie het nu al bijna 3,5 jaar en dan ook nog maar af en toe (en ik heb het gevoel dat het alleen bij vochtig weer in het voor/najaar is?) dus blijkf maar lekker doorkachelen ermee.
Ook bij volgas situaties (3-4 x per maand  ;) ) in welke versnelling dan ook trekt ie nog als een lier!

We houden mekaar maar op de hoogte niet!  ;D

gr. Edwin.  8)

italia

Citaat van: Johann op 21-09-2005 20:51:40

Waar de twee kabels op de bak vast zitten.

Das toch een metalen plaat?, zal morgen ff kijken, heb het ook nog een beetje en verdenk de synçho-mesch er van.

italia

Citaat van: Edwin op 21-09-2005 21:38:01
We houden mekaar maar op de hoogte niet!  ;D

Of net dan, baas!

italia

Het schakelen naar vooral de twee is na koppelingswissel niet noemenswaardig verbeterd. nog steeds voel ik een "drempel". De bevestiging van de kabels aan bak zien er goed uit, kan het een foutje in de pook zijn? of is het beter eens proef te rijden in een andere...... ff het gevoel ijken zeg maar.....