1 pk extra (op ipv onder de kap)

Gestart door Frisian Viking, 18-09-2005 12:15:49

Vorige topic - Volgende topic

Frisian Viking

Ik had dinsdag morgen om 3.50 ineens 1 pk extra.

Alleen was dit op de kap ipv eronder.

Ik was 200 meter van huis en rij een mistbank in en zo staan er ineens 8 paarden voor je auto. Voor 1 van die paarden kon ik net niet optijd stoppen en deze viel op de motorkap. Gelukkig niet veel schade want ik reed nog niet zo hard. Deze week zal de expert er wel bij komen denk ik.

Was zaterdag middag even bij de boer en die vertelde me dat er 2 hekken open stonden. Iemand heeft gewoon de hekken geopend. Het paard wat ik geraakt had bleek zeer duur te zijn. Maar omdat zijn achterpoot gebroken was hebben ze hem moeten afmaken. Dat is niet meer te maken.

Groeten Bauke

M a r c

Ik  heb nooit begrepen waarom ze een paard afmaken omdat zijn been gebroken is..... Dat kun je toch ook spalken cq. in het gips zetten?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

marcelV70R

ik heb eens gehoord dat een gebroken been nooit helemaal meer over gaat en het paard altijd pijn blijft houden.
maar het blijft erg voor het dier en de eigenaar.
de schade is ook wel vervelend, maar te herstellen.

Marcel

rogier

Paarden blijven daar altijd last van houden inderdaad. Dus het is heel erg zielig dat het zo moet aflopen voor het beest, maar wel zo diervriendelijk. Tsja, en die schade kom je wel weer overheen.

Lindert Bogers

Hmm in nl is dat zeer bijzonder dat je een paard tegenkomt op de weg.
Hier is het bijna een  sport geworden om ze te onwijken !!!!!!
ALLES loopt hiet over de weg, schappen,geiten,paarden,koeien,honden enz enz. Is wel klote voor je auto en zonde dat dat beest afgemaakt moet worden voor een gebroken poot  :(

Grt ThE DoCtOr

martin850

ik heb een poosje bij een boertje gehobbyd, daar hadden we een tijdje last van iemand, die alle hekken open zette van de weilanden, en dat aan een drukke weg. Op heterdaad betrapt, een onbekende, vond ie leuk... Gelukkig geen ongelukken, maar wel veel werk met het vangen van het vee.

hanszelf

Citaat van: martin850 op 18-09-2005 12:58:38
Op heterdaad betrapt, een onbekende, vond ie leuk...
Die hebben jullie naar ik hoop ook uit zijn lijden verlost?

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

elianmars

Oei, niet zo'n fijn verhaal......

Schade aan je wagen is wel te maken, jammer dat het paard het niet heeft overleefd... :-\

LeRa

Erg jammer voor dat paard.  :(

'k Ben wel benieuwd naar de schade, zo'n paard weegt vaak wel enkele honderden kilo's.

The Saint

Een topauto tegen een toppaard. Wat een stunt. Jammer van de gevolgen voor het paard anders had je R wellicht nog enigszins om kunnen lachen.

Suc6 met het herstel van de schade Frisian Viking!
No shirt no shoes, no pinball

Peertje

Toch nog één voordeeltje van in de randstad wonen.
Hé? Geen banner meer?