De handen maar weer eens uit de mouwen

Gestart door M a r c, 21-09-2005 10:02:48

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Ik moet zeggen, het zag er goed uit ;)

Jerommeke ook trouwens ;D

Binnekort nog maar eens terug..

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Zo.  Blauwe injectors zitten erin en downpipe met racekat ligt eronder. Nu nog 1 weekje wachten  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Hehe, eindelijk is mijn auto klaar (denk ik)...  ;D

Gisteren de laatste hand gelegd aan de software en een rondje snelweg gedaan  :o

Auto voelt érg sterk aan, max. druk 1,41 bar en trekt door tot 7000 tpm zonder moeite. Een lambda van 0.84 over het hele toerenbereik en bij 7000 tpm nog steeds 1,15bar.

Hier een klein filmpje (slechte kwaliteit...gsm). Het was gisteren nat dus bij de 100 km/uur hoor je even wat wielspin.

http://home.planet.nl/~marc.hesselberth/7000rpm.avi

info@europeantuning.nl

Eugene

wat is dat toch met die 7000rpm de laatste tijd ? ;D

klinkt lekker he :)

M a r c

Ik heb vandaag de Dynojet Widebandcontroller geinstalleerd in mijn wagen. Met data-logging en nog veel meer   :)

Er zit een waarschuwingslampje in de meter en die kun je programmeren middels de bijgeleverde software, toerentalpuls aansluiten alsmede de throttlepositionsensor, calibreren en vervolgens kun je bepalen vanaf welk toerental én/of vanaf welk percentage TP én/of vanaf welke AFR het lampje moet gaan branden. Het fijne is dat je dan ook nog een uitgangssignaal hebt waarop je bijvoorbeeld een zoemer kunt aansluiten, maar ik zit te denken om die te gebruiken om de ontsteking uit te schakelen. Dan is het helemaal bullitproof 

Er zit ook een regeling op waarmee je dus een beetje op de zelfde manier (rpm, TP en AFR) een extern systeem kunt triggeren; denk aan bijvoorbeeld Nitrous of Waterinjectie    Echt een superding!  En dan te bedenken dat ik het al 8 maanden in de kast had liggen om óóit nog eens te monteren....    :eusa_wall:

Foto's volgen!

info@europeantuning.nl

M a r c

Filmpje  :)

http://home.planet.nl/~marc.hesselberth/Widebandcontroller.wmv

Het waarschuwingslampje in de meter is nu zo geprogrammeerd dat dit fel rood oplicht als de AFR boven de 13V uitkomt wanneer toerental +4000 is.  Straks nog TP aansluiten en dan kan ik nog aangeven dat het alleen bij plankgas zo moet.

info@europeantuning.nl

Laserblue

klinkt lekker.. :eusa_drool:

geen flauw id wat het doet, maar het klinkt lekker ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Citaat van: Laserblue op 12-10-2006 21:52:21
klinkt lekker.. :eusa_drool:

geen flauw id wat het doet, maar het klinkt lekker ;D

LOL

dataloggingfunctie is ook leuk en handig!  :eusa_dance:

info@europeantuning.nl

M a r c

En dit topic ook nog even aanvullen  :)

Vermogen aan de wielen:
289 SAE pk @ 5300 tpm
416 Nm @ 4300 tpm

Vermogen in DIN aan de krukas (gerekend met 13% aandr.verlies):
336pk / 484Nm

Op de échte weg met meer rolweerstand (resulterend in iets hogere turbodrukken) en betere rijwindkoeling (lees: meer rendement van de aluminium intercooler) praat je gewoon over +340pk  ;D

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=vY98sbYBL-U

Wat is er verandert om tot dit vermogen te komen:
Mitsubishi 18T turbocompressor
Ferrita 3" downpipe mét 100cpi racekat
Ferrita 2,5" catback zonder einddemper
Blauwe 395cc injectors
Aluminium intercooler 50mm
HPI-kit
Forge dumpvalve
Magnecor Competition bougiekabels
MSD Blaster SS bobine
Denso Iridium IK24 (kouder) bougies
Walbro benzinepomp
MTE custom mapping
Dynojet Widebandcommander

info@europeantuning.nl

matRRR

nog verder nieuws in dit project?
;)
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

M a r c

Nee... hij is eigenlijk wel klaar  :)  Alleen nog andere remschijven voor en that's it.

info@europeantuning.nl

M a r c

Over remmen gesproken.... net mijn nieuwe remschijfjes binnen; gewoon 302mm maar wel met een aluminium hart.

Nu nog even tijd vinden om ze erop te zetten  :-\

info@europeantuning.nl

Eugene

Mooie set! 8)

Wat maakt dat nou qua gewichtsverschil?

pwassink

Citaat van: M a r c op 18-06-2007 13:25:56
Over remmen gesproken.... net mijn nieuwe remschijfjes binnen; gewoon 302mm maar wel met een aluminium hart.

Wat is nu het voordeel hiervan, gewichtsbesparing etc is wel duidelijk maar hoe gaat het met de warmte ? 

Ik heb altijd het idee gehad dat een behoorlijk deel van de remschijf-warmte ook via de naaf / velg weggevoerd werd. Nu geleid alu wel behoorlijk warmte maar het is ook een stuk dunner en dat levert weer wat meer geleidingsweerstand op lijkt mij ..

Er is natuurlijk ook wel een voordeel aan schijven die vlotter opwarmen maar leg es uit ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Eugene

Citaat van: pwassink op 18-06-2007 13:37:38
Citaat van: M a r c op 18-06-2007 13:25:56

Wat is nu het voordeel hiervan, gewichtsbesparing etc is wel duidelijk maar hoe gaat het met de warmte ? 

Ik heb altijd het idee gehad dat een behoorlijk deel van de remschijf-warmte ook via de naaf / velg weggevoerd werd. Nu geleid alu wel behoorlijk warmte maar het is ook een stuk dunner en dat levert weer wat meer geleidingsweerstand op lijkt mij ..

Gewichtsbesparing en minder warmteafgifte, naar naaf/lager/homokineet.

Je wil net niet dat de warmte wordt doorgegeven. Hierdoor worden namelijk het lager en de homokineet veel te warm en slijten die harder, uiteraard is dit bij circuitgebruik etc.