De handen maar weer eens uit de mouwen

Gestart door M a r c, 21-09-2005 10:02:48

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Ik rij nu alweer een dik jaar in mijn 'nieuwe' zwarte T-5R en buiten een chippie, een open luchtfilterkit, KW-set, remmen en wat stylingselementen heb ik nog niet veel kunnen doen aan de performance van mijn wagen. De tijd is rijp om nu maar eens een aanvang te maken! Diverse onderdelen inmiddels besteld, nu even wachten op de leveringen en dan gaan we aan de slag.

Wat te doen?

Aluminium intercooler monteren

Grotere 18T turbo monteren

3" downpipe met racekat. monteren

custommade Jap-style cat-back monteren

RC injectors 370cc monteren

Spec Clutch Stage II monteren

In- en uitlaat blueprinten

Motormanagement re-map of een Autronic ECU

UPDATE:
En dit topic ook nog even aanvullen  :)

Vermogen aan de wielen:
289 SAE pk @ 5300 tpm
416 Nm @ 4300 tpm

Vermogen in DIN aan de krukas (gerekend met 13% aandr.verlies):
336pk / 484Nm

Op de échte weg met meer rolweerstand (resulterend in iets hogere turbodrukken) en betere rijwindkoeling (lees: meer rendement van de aluminium intercooler) praat je gewoon over +340pk  ;D

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=vY98sbYBL-U

Wat is er verandert om tot dit vermogen te komen:
Mitsubishi 18T turbocompressor
Ferrita 3" downpipe mét 100cpi racekat
Ferrita 2,5" catback zonder einddemper
Blauwe 395cc injectors
Aluminium intercooler 50mm
HPI-kit
Forge dumpvalve
Magnecor Competition bougiekabels
MSD Blaster SS bobine
Denso Iridium bougies
Walbro benzinepomp
MTE custom mapping
Dynojet Widebandcommander
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

denjo

Strak werk ;D

Alleen wat is In- en uitlaat blueprinten ???
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

M a r c

Citaat van: denjo op 21-09-2005 10:09:57
Strak werk ;D

Alleen wat is In- en uitlaat blueprinten ???

Zorgen dat de kanalen van de in- en uitlaatspruitstukken exact aansluiten op de kanalen in de cilinderkop.

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Ook nog voor zaterdag??  ;)  :)

Wat  moeten we ons bij een custommade Jap-style cat-back voorstellen?

Zoiets als op deze C70? (link)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Lindert Bogers

Nice !!
Wil je tot het uiterste gaan of nog een beetje beschaafd houden? ;D

Grt ThE DoCtOr

Eugene

Dat ziet er goed uit Marc!

heb alleen 2 vraagjes, waarom heb je een downpipe met kat?
in hoeverre is "japstyle" beter dan ferrita? of wordt ie net als de DP 3" ;)

If it's not blown, it sucks...

Oele

Succes met je project Marc!

Ik hoop dat je onderdelen sneller binnen komen dan bij mij...

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Succes Marc! Ben wel nieuwsgierig naar die standalone en die RC injecteurs.  ::)

Johann

Citaat van: b0nkolok op 21-09-2005 17:26:08
Straks ook nog een verdekt gecamoufleerde 'rollbar' Marc? Je weet nu wat Lastkraftwagen doen!

Ik ruik alweer een groupbuy..  ;D

M a r c

Nee, geen rollbar. Wil deze gewoon op zijn wielen houden. Ga er sowieso niet zoveel meer mee rijden. Volgend jaar wil ik een C70 kopen als dagelijkse auto  :D  Ik gebruik straks een Ferrita uitlaat als basis en heb een 'slash-cut' rvs demper van een Supra liggen die ik als einddemper ga gebruiken.

info@europeantuning.nl

elianmars

Mooie plannen, Marc!!

Alleen de Jap-style uitlaat ben ik niet zo weg van (of komt er niet zo'n vreselijke einddemper op?)

Geeft die intercooler veel effekt (als-ie bij mij onder de kap zou komen  ;D ;D)?

M a r c

Toch komt er een dikke glimmende rvs Supra-demper onder  ;D En zo'n alu. intercooler doet behoorlijk veel, vooral tijdens warme dagen blijft het vermogen nagenoeg hetzelfde als tijdens een koude vochtige dag. Inlaatlucht wordt verder teruggekoeld en kan dus meer zuurstof bevatten, samen met extra brandstof is dat extra vermogen. Ook kan de ontsteking langer scherp blijven omdat de pingelgrens verder weg komt te liggen.

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: eugene op 22-09-2005 23:52:30
Jep, lees zijn topic maar eens. Hij ging een tijdje heel hard en daarna deed ie niet veel meer. Maar elk voordeel heb zn nadeel, daardoor hebben we nu wel weer een project om de vingers bij af te likken ;D ;)
Werkt aanstekelijk?  ;D

De custum made IC geleverd door ET is een hele centimeter breder dan de Autotech IC die ook al erg goed presteert.

Ik ben van mening dat deze IC HEEEL VEEEL effect heeft als je hoge turbodruk draait en dan bedoel ik buiten het efficiente bereik van de turbo en helemaal ruim boven de 1.3 bar.

Daaronder zal het effect minder zijn maar absoluut voelbaar, maar vanaf de 1.3 bar is er op de 18T turbo echt heel veel effect (je zal de zesde versnelling missen...)

De standaard kunstof IC is prima denk tot 1 bar... daarboven koelt ie de lucht niet meer goed met als gevolg dat de ontsteking verlaat wordt en je pk's gaat missen.
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

fearless

Zeg Marc, dit klinkt als een zeer mooi project. En zo'n Jap-style uitlaat zou ook wel leuk staan onder mijn auto.  ;D

Maare een C70 er bij ?? De 850 gaat toch wel mee naar Alsfeld ??  ;D

M a r c

Citaat van: fearless op 23-09-2005 20:52:56
Zeg Marc, dit klinkt als een zeer mooi project. En zo'n Jap-style uitlaat zou ook wel leuk staan onder mijn auto.  ;D

Maare een C70 er bij ?? De 850 gaat toch wel mee naar Alsfeld ??  ;D

Uiteraard! Kunnen die Duitsers weer voelen aan de motorkap  ;D  ;D En kijken naar jouw wagen met die hele mooie 18" velgen die er dan op zitten.....  ;)

info@europeantuning.nl