Foutcode 121

Gestart door T5turbo, 23-09-2005 11:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jack v

vacuumlek of een gescheurde uitlaat misschien.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

-D©©©L-

Citaat van: yoeri op 27-10-2011 11:47:02
zo lmm vervangen maar is het niet doet nog steets het selfde


Klassieke denkfout: een afwijkende meetwaarde van de LMM betekend niet automatisch dat ie defect is.  Misschien heeft de LMM het wel helemaal juist en gaat er inderdaad geen lucht door. Oorzaak kan, zoals jack al zei, een vacuum lek zijn of een anders sensor die foutieve signalen produceert (lambda, TPS ofzo).
En voor die andere sensoren geld ook weer: Een afwijkende waarde betekend niet automatisch dat de betreffende sensor defect is.

yoeri

Citaat van: -D©©©L- op 27-10-2011 12:14:36
Citaat van: yoeri op 27-10-2011 11:47:02
zo lmm vervangen maar is het niet doet nog steets het selfde


Klassieke denkfout: een afwijkende meetwaarde van de LMM betekend niet automatisch dat ie defect is.  Misschien heeft de LMM het wel helemaal juist en gaat er inderdaad geen lucht door. Oorzaak kan, zoals jack al zei, een vacuum lek zijn of een anders sensor die foutieve signalen produceert (lambda, TPS ofzo).
En voor die andere sensoren geld ook weer: Een afwijkende waarde betekend niet automatisch dat de betreffende sensor defect is.


ja snap ik maar ales door gemeten en is goed ook geen vacuum lekage heb ik na gekeken en welke sensor moet het dan zijn ik kan niets bedenken

yoeri

heb net nog ff gemeten maar denk tog egt aan ecu dus ga hem morge ff wisselen kijken wat er gebeurd

Ludo

Waarom zou de ecu plots niet meer deugen. ???

Citaat van: yoeri op 28-10-2011 12:46:42
geen vacuum lekage heb ik na gekeken

Ook het beruchte knietje op het spruitstuk?.

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 28-10-2011 17:20:09
Waarom zou de ecu plots niet meer deugen. ???

Citaat van: yoeri op 28-10-2011 12:46:42
geen vacuum lekage heb ik na gekeken

Ook het beruchte knietje op het spruitstuk?.

Ik zal het even in begrijpelijke taal omzetten, ludo.


Waarom zou de ecu plots niet meer deugen. ???  = Waaronm zou de fecu pklots mniet meer duugen. ???
Ook het beruchte knietje op het spruitstuk?. = onk het beruachte klnietje op ghet sopruitstukl ?.