centrale vergrendeling

Gestart door wepster, 25-09-2005 22:13:47

Vorige topic - Volgende topic

wepster

help

mijn probleem is het volgende
als ik aan de bestuurders zijde de deur open doe gaat alleen de deur van de bestuurder open op het koffer deksel en de bijrijders deur doet de vergrendeling het wel gewoon zoals het moet weet iemand of er een elektrisch element of een of andere swich in het deur slot zit dat kapot zou kunnen zijn of moet ik gewoon (als dat gaat ) de motor van de centrale vergrendeling wisselen met de linker en de rechter deur

wie o wie kan mij helpen

ik heb de schema's al geraad pleegd maar kom er niet uit (ben niet zo goed met elektronica)
dus hulp van een kenner of vakman is gevraagd

greets wepster

thuur

Lijkt me een dooie microswitch of de bekabeling hiervan. Tis geen leuk klusje die cv (heb zelf een alarm aangesloten en een weigerende klink moeten fixen).

Ik zou beginnen om eens aan die kabelbos te meten wat uit je deur komt. Er komt een MIN signaal op een grijs/gele kabel te staan (uit mijn hoofd, zal het straks even nakijken). Welk bouwjaar was je auto?

Die switches kun je ook los vervangen, een elektronicaboer heeft deze gewoon op voorraad (anders conrad.nl of farnell.nl). Je kunt ze zelf reinigen: voorzichtig open maken en de contacten schoonmaken met alcohol, evt. de koperen lipjes nog bijbuigen zodat ie weer strak klikt en dichtmaken. Mocht het openmaken niet helemaal soepel gegaan zijn kun je de switch dichtlijmen met 123 lijm). Dan de stekkercontacten nog even reinigen en deugdelijk op de oorspronkelijk plek monteren.

Suc6!

Gr 8)

wepster

he die thuur

ik heb de switches door gemeten en die geven alle twee aan dat het goed zit maar ik denk dat het in het motortje zit want daar gaf hij totaal geen signaal en hij werkt wel als ik de deur van de bijrijders kant of het koffer open doe
maar heb in middels de deuren inwendig leeg gemaakt en van links is naar rechts verhuist en anders om nu doet de vergrendeling het aan de bestuurders kant maar niet een de bijrijders kant

ps die bijrijder/ster heeft toch geen sleutel dus wat zou die het moeten doen

maar toch bedankt voor de tip thuurbo ;D ;D ;D