animal's belevenissen

Gestart door animalT5R, 09-10-2005 20:46:26

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

Citaat van: MarcoV op 08-02-2009 15:45:30
Al meer nieuws over de S80 Johann?

MarcoV ;)
Is blijkbaar druk bij het revisiebedrijf  :-\

Heb er toevallig donderdag over gebeld,en Edward is er ook niet blij mee want de S staat op een 2 kolommer die hij zelf ook niet kan gebruiken.
Hij hoopt em de aankomende week eindelijk klaar te maken,om het leed te verzachten gooit er gelijk een gr beurt tegen aan,ook word de krukas keerring gelijk meegenomen,gezien de bak er toch af is.
Als we de S dit jaar nog krijgen  ;D zal ik fotos plaatsen ..

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

MarcoV

Oké man, ik zie het wel, succes,

MarcoV ;)

animalT5R

Hier maar weer eens een stukkie neerzetten....
We hebben de S80 nog steeds niet  :-\ na 6 weken was de AT nog niet zover dat ie uitgeleverd kon worden omdat  er nog een''schokje'' inzat als je hem in 1 keer van P naar D gooide,als je em van P naar N en dan naar D zet,had ie geen last en deed de auto het goed. ES wilde dit goed maken dus is er weer naar gekeken en nu bleek het kleppenblok niet goed meer te wezen..
Auto is vrijdag vervoerd naar AL Revisie hier in Heerhugowaard,en die mocht het nu uitzoeken wat de bottleneck is van de AT....
Ben er vrijdag even geweest en werd netjes te woord gestaan door André Lukassen,die me een en ander duidelijk maakte over de AT.
Had hier op het forum een topic gelezen over AL Revisie en wist dat die van mij[kom ik straks op terug  ;) ]daar ook was,dus ben er na het werk heengereden en ben met hem in gesprek gekomen.
AL had er niet al te veel zin in,gezien er een ander met ze handen aan had gezeten en hij de bende van een ander op mag lossen,kan ik heel goed inkomen.
Om een duidelijk en goed oordeel te kunnen geven,zou hij wel de bak moeten demonteren en open maken om te zien hoe en wat,daarna kon hij pas een sluitend oordeel geven over wat er met de AT aan de hand is  :-\
We zijn ondertussen al 6 weken verder en het vertrouwen in de auto word met de dag minder,weet even niet meer wat ik moet doen.
Zit al verder te kijken op I-net,en zit ook wel te kijken naar een andere S80,of een V70 classic,maar kan nog niet de auto vinden die mij direct aanspreekt van JA das em.... :-\
Ik krijg nog antwoord over een 855 R met 2 ton op teller,en heb ook een ander merk als volvo op het oog,maar das het taxi merk zouden sommige zeggen[E50 AMG]
Weet het allemaal even niet meer  :-\  :-\
Jo

pwassink

Zeg Jo,

tav die tweede keuze, je was er in Veenendaal toch bij toen er een spontaan wegstoof (na een kleine opmerking van iemand  :eusa_whistle: ) daarmee ?

Dat wil jij toch niet ..

Schoenmaker blijf bij je leest,  je weet nu weer wat japans en of opel is, die s80 das heel sneu
maar ik denk dat je er gevoelsmatig geen plezier mee gaat hebben na deze voorgeschiedenis ..  :eusa_think:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Ik heb zowel de R als de AMG gezien en kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om een keuze te maken.

Zoals ik je al zei, ik blijf een zwak houden voor de 850/x70. Als ik zou moeten kiezen, zou de R voor de deur komen.
Maar dat is mijn keuze.

Heel veel succes met beslissen, Johan. Ik zou in ieder geval die S80 laten voor wat het is.

Taranis

Waarom de S80 laten voor wat het is? Als je geen haast hebt: gewoon wachten tot de bak in orde is en daarna goed op papier zetten dat je minstens een jaar garantie wilt op de bak. Als de reparatie nu dan wel netjes gebeurt kun je weer 2 ton zonder zorgen sturen 8)

animalT5R

Klopt ook Ronald,en als je om je heen kijkt vind je er geeneen voor die prijs en die opties plus km's  :-\
Weet het allemaal nog niet..

Marc O.

Ben het wel met Ronald eens. Plus, als je stukken krijgt aan zo'n AMG dan ben je helemaal ver van huis.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Taranis op 01-03-2009 21:37:17
Waarom de S80 laten voor wat het is? Als je geen haast hebt: gewoon wachten tot de bak in orde is en daarna goed op papier zetten dat je minstens een jaar garantie wilt op de bak. Als de reparatie nu dan wel netjes gebeurt kun je weer 2 ton zonder zorgen sturen 8)

Da's ook weer waar, ja.

animalT5R

Om even op die garantie periode terug te komen,het maakt niet uit of ie een half jaar of een jaar garantie geeft op de bak,mocht ie naar een jaar weer stukspringen en het komt voor het gerecht...Word er NIET naar een garantie termijn gekeken,gezien je er redelijkerwijs van uit mag gaan dat je niet elk jaar je auto ter revisie aan hoeft te bieden.

pwassink

Citaat van: animalT5R op 01-03-2009 22:16:37
Om even op die garantie periode terug te komen,het maakt niet uit of ie een half jaar of een jaar garantie geeft op de bak,mocht ie naar een jaar weer stukspringen en het komt voor het gerecht...Word er NIET naar een garantie termijn gekeken,gezien je er redelijkerwijs van uit mag gaan dat je niet elk jaar je auto ter revisie aan hoeft te bieden.

Blijft mijnsinziens de reele vraag over of je daar uberhaupt wel zin aan hebt, 
de centen op dat  moment vrij hebt om dat allemaal weer aan te slingeren en te doorstaan,
dat is gewoon (ook al heb je alle gelijk van de wereld) geen pretje .. 

Toch ook een zinvolle afweging ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

animalT5R

We hebben de S80 definitief gedag gezegd,ging me te lang duren en had het vertrouwen niet meer in de auto...
Was geintereseerd in een MB E50 AMG,auto was goed geprijst,was zeer netjes na controle dus was zeer interesant TOTDAT ik even online ging kijken wat het allemaal aan verzekering ging kosten.. :eusa_think:
bij elke maatschappij moest ik maar bellen omdat ik een ''op maat gesneden offerte'' moest aanvragen,enige wat ik dus eigenlijk las was DUUR!
Goed,dit hebben we laten varen maar ondertussen was de intresse in een E-klasse Benz gewekt,dus verder wezen kijken en had er 1 gevonden aan de andere kant van het land,maar reed dinsdag middag op de fiets langs een plaatselijke okassie dealer in alkmaar,vlak naast me werk..
HEY...een donkerblauw/paarse E-klasse  :eusa_think: toch maar eens kijken.... :eusa_think: een E320,denk denk ....das een 3.2L 6 cilinder in lijn met praktisch hetzelfde vermogen als een standaard T-5...
Wezen rijden,zoo dat rijd toch verdomd makkelijk met die AT,maar om tijdens het rijden nou te zeggen dat er 3,5Ton op staat...nee,zeker niet.
Eenmaal terug gekomen met de E,vroeg de verkoper/eigenaar wat ik ervan vond,Ja vind het wel wat maar moet even denken hoe en wat allemaal,zou hem de dag later erover terug bellen,maar eenmaal thuis,na het er met Amanda over gehad te hebben,Jeroen Postma terug gebeld en verteld dat ik em wel over wilde nemen,maar niet voor de 3950,- waar hij em voor had staan.
In me achterhoofd houdende dat ik de Opel Astra al aan een maat van me verkocht had voor €1500,- heb ik op de MB een bod gedaan van 3500,-...
Gezien er meerdere familie leden al eens een auto bij hem had aangeschaft,ging hij met dit bod accoord  :eusa_dance: das dus eigenlijk €3500- €1500..dus hebben we de merc eigenlijk voor €2000,- ja ja zo moet je niet rekenen  ;D maar doen we stiekem toch ;D
Dus we hebben nu een Merc E320  :eusa_whistle: Foto's komen niet,iedereen weet wel hoe zo een oude Taxi eruit ziet  ;D ;D
Mochten er mensen zijn die NIET weten hoe zo een Taxi eruit ziet,moeten het maar zeggen,dan plaats ik wel[met gevaar voor FORUMBAN] foto's van die Taxi,moet ze alleen nog maken  ;)

Jo

elianmars

Nou Johan, je had me al nieuwsgierig gemaakt, dus kom maar op met die foto's  :eusa_dance:

Hans Duiven

Veel succes!

Wij hebben jarenlang met een Mercedes-Benz E 270 CDI ambulance (430.000 km) mogen rijden en ondanks dat dit vergelijk niet helemaal opgaat met een normaal personenvoertuig, vond ik het een geweldige auto. Helaas geldt dit niet voor de stoelen. Ondanks de luchtgestuurde padding kon de zit me niet bekoren. De zitting is veel te onconfortabel bij lange ritten.

En denk aan de roestduivel! Mercedes heeft m.b.t. bezuinigingen nogal beknibbeld op een aantal zaken, waardoor er op een aantal plaatsen roestvorming kan ontstaan. Ook het electrische circuit kan je nogal eens voor verrassingen laten staan .

Maar voor de rest een uitstekende auto.

Hans

ed

Onze 850 komt ook bij Jeroen Postma vandaan. Aardige vent!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!