Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fearless

Citaat van: Emiel op 11-11-2006 08:26:54
Citaat van: JCviggen op 10-11-2006 23:02:35
Moet je eens pagid blauw er onder zetten, kan je deuntjes maken tijdens het remmen  :eusa_whistle:

Zooo goed, pas na 38 rondjes Ring op.... :eusa_dance:

rammel rammel rammel pieeeep piepppppp piepppp rammel rammel.  :eusa_whistle:

Rudi

Citaat van: fearless op 03-12-2006 13:51:23
Citaat van: Emiel op 11-11-2006 08:26:54
Citaat van: JCviggen op 10-11-2006 23:02:35
Moet je eens pagid blauw er onder zetten, kan je deuntjes maken tijdens het remmen  :eusa_whistle:

Zooo goed, pas na 38 rondjes Ring op.... :eusa_dance:

rammel rammel rammel pieeeep piepppppp piepppp rammel rammel.  :eusa_whistle:

Nou Ivo,heb daar nooit last van gehad met pagid blauw.Stil en het remt tenminste
Dr.Go-Fast...

fearless

Citaat van: Rudi op 03-12-2006 14:29:26
Citaat van: fearless op 03-12-2006 13:51:23
Citaat van: Emiel op 11-11-2006 08:26:54
Citaat van: JCviggen op 10-11-2006 23:02:35
Moet je eens pagid blauw er onder zetten, kan je deuntjes maken tijdens het remmen  :eusa_whistle:

Zooo goed, pas na 38 rondjes Ring op.... :eusa_dance:

rammel rammel rammel pieeeep piepppppp piepppp rammel rammel.  :eusa_whistle:

Nou Ivo,heb daar nooit last van gehad met pagid blauw.Stil en het remt tenminste

Haha ok, moest ook aan de auto van Emiel denken, die piept een beetje.

Emiel

 :evil:

Ik heb liever dat ie piept, dan dat ie niet piept en 2 meter te laat stilstaat.

M a r c

Het bijkomende voordeel is dat iedereen je tenminste aan hoort komen en alvast opzij kan gaan  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Citaat van: M a r c op 03-12-2006 21:37:42
Het bijkomende voordeel is dat iedereen je tenminste aan hoort komen en alvast opzij kan gaan  ;D

8)

ief

Dat piepen gebeurt bij mij alleen bij "normaal" remmen, zodra je forser remt is het direct over. Het is hoogst irritant iig. :eusa_silenced:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

thiest5

hey probleem is ook bij het monteren dat wat ik al lees mensen kopervet gebruiken DIT MAG DUS NIET BIJ EEN AUTO MET ABS !!!
Hiervoor hebben ze een high temperature grase ( wit of grijzkleurig) het is belangrijk dat elk geleidertje en kantje waar de remblok op leunt gangbaar is en ingevet is met dit vet  en anders heb je grote kans op piepen en andere zaken. En het probleem van kopervet is dat het oplost maar de koperdeeltjes blijven achter en een abs sensor die kapot gaat door kopervet daar zul je niet de eerste in zijn. Ik heb soms wat simpele vragen over wat olie slangen enzo maar werk wel bij euromaster waar ik in principe alles doe en piepen van remmen komt bij mij niet meer voor !!

Ik heb de meeste ervaring met Vw  en volvo daar moet ik nog meer van te weten komen maar dat van die piepende remmen is makkelijk op te lossen. en in principe als je bang bent of je klauw vast zit. kun je deze ook heel makkelijk weer gangbaar maken. Wel heb je geduld en speciaal remklauwen vet nodig. als je niet zeker bent of je klauw gangbaar genoeg is. pomp de zuiger van de klauw naar buiten niet te ver maar tot halverwege en dan kun je de ontluchtingsnippel losdraaien. kan je dan met de hand of met klein beetje helpen met een klein waterpomp tangetje ( zonder de zuiger te beschadigen met doek ertussen of iets van kunststof) terug drukken dan moet deze goed gangbaar zijn. bij mijn t5 kan ik ze met de hand terug drukken.

zijn maar een aantal tips. mocht je nog iets willen weten zie ik het wel.

Eugene

Ik smeer al jaren kopervet op de remblokken van auto's met ABS. Dus lijkt mee een beetje een raar verhaal. Heb ook nog nooit gehoord hierover. Als je niet overmatig ver gebruikt en alleen op de plaatsen waar nodig, dan kan er IMO niks mis gaan.

Zou hetzelfde zijn wanneer je kopervet op de schijven smeert. Dan remt ie klote, en krijg je misschien een crash. Als je de zooi smeert op de plaatsen waarvoor die bedoelt is zie ik geen reden tot problemen.

Je moet de ABS sensor ook niet gaan insmeren met kopervet natuurlijk.... ;D 

If it's not blown, it sucks...

thiest5

nou ik heb bij peugeot 307 ,206, volvo s80 al een keer gezeik gehad met abs sensoren omdat ja wat je zegt klopt wel je moet het goed op zun plek het vet laten komen. maar verwarm voor de grap kopervet eens tot een graad of 150/200 en daarna dat high temperature grace tot die zelfde temperatuur. kopervet verbrand dan helemaal alleen blijft er een glimmend laagje koper over en bij dat high temperature grace blijft mooi net zo vloeibaar als altijd naar mijn mening beter

ief

@ Thiest5

Dus jij beweert dat je het piepen van mijn remmen kunt verhelpen?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Eugene

Kan best, maar ik heb al jaren geen problemen met kopervet. Na een rondje ring zit het er nog gewoon op, en dat wordt de boel toch wel iets warmer dan 200 graden. Op de verpakking van het kopervet staat dat het temperaturen aan kan tot 1000+, dit lijkt me wat overdreven maar als jouw kopervet bij 200 graden al raar gaat doen zou ik eens opzoek gaan naar een ander merk ;)

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Ik gebruik geen kopervet meer, na een rondje Ring druppelt het zo op de velg. Dus of ik gebruik de verkeerde kopervet of je rijd niet door Eugene... ;D ;)

Oja, Pagids horen te piepen.... :evil:

Eugene

Citaat van: Emiel op 05-12-2006 12:32:12
Ik gebruik geen kopervet meer, na een rondje Ring druppelt het zo op de velg. Dus of ik gebruik de verkeerde kopervet of je rijd niet door Eugene... ;D ;)

Gezien jouw rijstijl kan het best dat 2e zijn ;D


If it's not blown, it sucks...

Emiel