Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: VolvoJaap op 16-11-2007 22:02:53
Nu moet ik dus ook de remklauwverlengers hebben dus? Waar kan ikm die het beste/goedkoopste halen?

Ankerplaat heet zo'n ding. Dealerwerk

J a a p

bracket of zoiets ja, alleen bij de dealer dus? Kost ongeveer 90 euro voor twee als ik eugene zn post lees op pagina1.
Wannabe C70 rijder.

mikky

was bij de dealer 81,73 kwijt, en moest de oude weer inleveren!!

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 16-11-2007 22:04:04
Citaat van: VolvoJaap op 16-11-2007 22:02:53
Nu moet ik dus ook de remklauwverlengers hebben dus? Waar kan ikm die het beste/goedkoopste halen?

Ankerplaat heet zo'n ding. Dealerwerk


Ankerplaat zit achter de schijf, daar wil je je klauw niet aan vast maken ;)

If it's not blown, it sucks...

Herminator

#169
Kan je gewoon de oude originele remblokken erop houden als je alleen de schijven vervangt? De blokken zijn nog goed namelijk. Ik zit namelijk te overwegen om de 16236/S erop zetten als vervanging. Ik heb 15" winterwielen dus grotere schijven gaat niet.

Enno

Citaat van: mikky op 16-11-2007 22:15:04
was bij de dealer 81,73 kwijt, en moest de oude weer inleveren!!

EUR 96, 15EUR... Er staat alleen op de doos dat het ruildelen zijn op de bon staat daar niets over vermeld....


Eugene

Citaat van: Herminator op 19-01-2008 23:50:47
Kan je gewoon de oude originele remblokken erop houden als je alleen de schijven vervangt? De blokken zijn nog goed namelijk. Ik zit namelijk te overwegen om de 16236/S erop zetten als vervanging. Ik heb 15" winterwielen dus grotere schijven gaat niet.

Alles kan, maar je blokken zijn op je huidige (versleten) remschijven ingesleten. Kan dus een hele tijd duren voor je weer het volledige remvermogen hebt.

If it's not blown, it sucks...

Herminator

Ik lees dat de greenstuff niet geschikt zijn voor zware auto's. De redstuff meer geschilkt voor circuit. Welke moet je nou nemen bij normaal gebruik voornamelijk snelweg en met v70 tdi. Deze gaat dan in combinatie met die brakemax 280mm.

Eugene

Dan allebei niet.

Er zijn er hier veel tevreden over OMP (ik overigens niet, maargoed.... ). Origineel Volvo voldoet ook prima voor jouw gebruik lijkt me.

Of bijvoorbeeld Mevius blokken is ook nog een optie

If it's not blown, it sucks...

Black Magic

Ik heb nu zelf OMP voor in combinatie met brakemax schijven maar ik vind ze absoluut niet fijn aangrijpen , het is net alsof je blijft inremmen :eusa_wall:

Enno

Ik heb nu standaard volvo op de 302 remschijven op de 850 geplaatst. Ik weet niet hoe lang ik daar tevreden mee blijf....

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 20-01-2008 21:48:42
Ik heb nu standaard volvo op de 302 remschijven op de 850 geplaatst. Ik weet niet hoe lang ik daar tevreden mee blijf....

Waarom dan niet meteen de keuze voor wat anders ?

Enno

komt wel ;).....

1. OMP is goedkope optie..EUR 48,,,
2. Mevius blokken?
3. Ferrodo blokken
4. Volvo wat er nu op zit..
5. Weet ik nog niet...

Ik denk dat ik binnenkort OMP wel ga bestellen. Bevalt me goed op volvo standaard 302 schijven.



Misha

Citaat van: Enno op 20-01-2008 21:55:10
komt wel ;).....

1. OMP is goedkope optie..EUR 48,,,
2. Mevius blokken?
3. Ferrodo blokken
4. Volvo wat er nu op zit..
5. Weet ik nog niet...

Ik denk dat ik binnenkort OMP wel ga bestellen. Bevalt me goed op volvo standaard 302 schijven.



Ik ben de draad kwijt, nu..

Je hebt toch nu geen OMP ?
Of zitten die op de andere auto ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Herminator

Ik ga voor de omp blokken. Die zijn voor mij prima zat en de prijs is leuk. Aan de verhalen hier te lezen gaat dit prima op de brakemax schijven.