Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Black Magic

#180
Als je van inremmen houd wel , ik heb een non turbo en vind ze niet geweldig aangrijpen ::)

Ik ga binnenkort Mevius blokken monteren 8)

Herminator

Zo, eindelijk het ik het erop gekregen.  :eusa_dance:
Met goed materiaal. Want dat heb je wel nodig voor de bouten en de inbusboutjes.
Tot nu toe piept het niet.

Vulk

Ik ga denk ik voor de brakemax 280mm + redstuff blokken.

De standaard remmerij voldoet NET niet voor mij dus ik hoop dat dit een mooie upgrade is. Zonder betere remmen durf ik geen chip aan. :)

Ludo

Citaat van: Vulk op 11-08-2008 12:34:46
Ik ga denk ik voor de brakemax 280mm + redstuff blokken.

De standaard remmerij voldoet NET niet voor mij dus ik hoop dat dit een mooie upgrade is. Zonder betere remmen durf ik geen chip aan. :)

hoezo beter?.
dit maakt écht geen verschil hoor.

Vulk

Als ik dit topic zo lees blijkt het wel beter te zijn.

Wat raad je mij dan wel aan, gezien ik met columba's blijf rijden.

Ludo

Citaat van: Vulk op 11-08-2008 14:50:22
Als ik dit topic zo lees blijkt het wel beter te zijn.

ik moet nog steeds de eerste zien die met werkelijke cijfers komt.
of beter nog, maak een filmpje met het standaard spul, en daarna met deze betere.





dat word lachen...  ;D

Vulk

Zal het echt "niets" beter zjin dan de standaard remmen?

Als dit klopt zou ik misschien beter beginnen met de andere remonderdelen (slangen, klauwen) te vernieuwen?

V70geRwin

Citaat van: Vulk op 11-08-2008 14:50:22
Als ik dit topic zo lees blijkt het wel beter te zijn.

Wat raad je mij dan wel aan, gezien ik met columba's blijf rijden.

wellicht past de 302 remmenset wel achter columbo's?
je krijgt dan een grotere schijf met dezelfde remklauw.

als je echt iets wil wat veel beter is dan moet je afscheid nemen van je velgen.

Vulk

302 mm past er niet achter voor zover ik weet.

V70geRwin

Citaat van: Vulk op 11-08-2008 15:25:34
302 mm past er niet achter voor zover ik weet.

Upgrade time  ;D  :evil:

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Vulk

Achter perfo's wel, achter columba's niet.

sas

#192
Citaat van: Vulk op 11-08-2008 14:53:28
Zal het echt "niets" beter zjin dan de standaard remmen?

Als dit klopt zou ik misschien beter beginnen met de andere remonderdelen (slangen, klauwen) te vernieuwen?

Sorry hoor, maar het verschil is gewoon groot, ok niet gemeten, maar rem je van 160 naar 40 gaat ie alleen maar harder remmen, ipv faden zoals origineel. Dit bijt veel meer dan het glijden van origineel.
Ik heb brembo max gegroefd met ebc redstuff. Hier gepost vandaag toevallig: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13087.15.html

Emiel

Enige wat een beetje leuk doet in 280mm zijn Brembo Max schijven met Pagid RS4.2 blokken. De rest verdient de naam upgrade niet.

Maar wie ben ik, heb helemaal geen ervaring met remmen op 850's...

Turbobiker

Citaat van: sas op 11-08-2008 16:10:14
Citaat van: Vulk op 11-08-2008 14:53:28
Zal het echt "niets" beter zjin dan de standaard remmen?

Als dit klopt zou ik misschien beter beginnen met de andere remonderdelen (slangen, klauwen) te vernieuwen?

Sorry hoor, maar het verschil is gewoon groot, ok niet gemeten, maar rem je van 160 naar 40 gaat ie alleen maar harder remmen, ipv faden zoals origineel. Dit bijt veel meer dan het glijden van origineel.
Ik heb brembo max gegroefd met ebc redstuff. Hier gepost vandaag toevallig: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13087.15.html


Sorry, maar het verschil wat je daar voelde is vooral omdat er nieuw spul op gezet is. Standaard remt een nieuw setje remmen ook heel hard, remweg is best in orde. (zie ook oude test van autobladen). Alleen kan de standaardrem geen twee harde remacties achter elkaar aan en ook remacties vanaf hoge snelheid (richting de 200km/u, maar dan de andere kant op...) zijn ze niet blij mee. Daar maakt iets beter spul een klein verschil. Maar grootste probleem zit in de remklauw.

Maar wie ben ik, heb helemaal geen ervaring met remmen op 850's...




;D
De Tussenpaus