Ik ben Sander.......SpeekTuning

Gestart door SpeekTuning, 16-10-2005 20:17:18

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Citaat van: Rayman op 16-10-2005 22:02:07
ik herriner me een aantal Saab 9-3 in een zgn 'Viggen' uitvoering...Wat was dit ook alweer voor een uitvoering?

*wijst naar z'n username*

De Viggen is zo'n beetje de T-5R bij Saab ;) Speciale uitvoering van de 9-3 in een bijzonder blauw kleurtje verkrijgbaar (ook in knalgeel en ik geloof zwart)
230 pk uit een 2-liter, hoewel er over het algemeen standaard al wel iets meer dan 230 uit komt. Aangepast onderstel, uitlaat etc...

Viggen schijnt zweeds te zijn voor de bliksems die van de hamer van Thor afkomen ;) En is ook de naam van de Saab 37 Viggen straaljager die de 9-3 voorging  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES

Citaat van: JCviggen op 16-10-2005 22:18:51En is ook de naam van de Saab 37 Viggen straaljager die de 9-3 voorging  ;D

Met Volvo aero motor  ;D

De 9-3 Viggen had trouwens een 2.3l...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

reneetje

Citaat van: JCviggen op 16-10-2005 22:18:51
Citaat van: Rayman op 16-10-2005 22:02:07
ik herriner me een aantal Saab 9-3 in een zgn 'Viggen' uitvoering...Wat was dit ook alweer voor een uitvoering?

*wijst naar z'n username*

De Viggen is zo'n beetje de T-5R bij Saab ;) Speciale uitvoering van de 9-3 in een bijzonder blauw kleurtje verkrijgbaar (ook in knalgeel en ik geloof zwart)
230 pk uit een 2-liter, hoewel er over het algemeen standaard al wel iets meer dan 230 uit komt. Aangepast onderstel, uitlaat etc...

Viggen schijnt zweeds te zijn voor de bliksems die van de hamer van Thor afkomen ;) En is ook de naam van de Saab 37 Viggen straaljager die de 9-3 voorging  ;D

Vind het zelf zeer mooie en zeldzame auto's, alhoewel de techniek nogal dubieus is naar het schijnt , afijn , dit is ie dus........................

Rayman

Je was me voor Reneetje ;D
Ik kan me trouwens herineren dat de autopers hier niet zo heel enthousiast over was... Dus ik herken je opmerking.

Dark Side of the Force is German

elianmars

Citaat van: JCviggen op 16-10-2005 21:56:44
Citaat van: elianmars op 16-10-2005 20:31:59
Welkom hier, Sander!

Ik moet zeggen dat de prijzen die op die site staan een behoorlijk eind lager liggen dan de Ferrita uitlaten  :o

Ik weet natuurlijk niet of de kwaliteit hetzelfde is en wat de prijzen hier in Nederland moeten doen  ;)

Niet echt dezelfde kwaliteit....JT is staal met alu rond, Ferrita is roestvrij staal. Maar op zich zegt dat nog niet zo veel, in Zweden rijden er veel JT systemen rond en die roesten niet (en in Sverige is het klimaat nog net wat harder)
Voordeel is dat ze 3" zijn wat je anders moeilijk kan vinden + erg goedkoop. Zat zelf al een tijdje te denken over de aanschaf ervan

Voor wat ik voor m'n Ferrita dp heb betaald, had ik een compleet 3 inch systeem, inklusief de dp, gehad van JT (heb kontakt gehad met Sander)..... :'(

Hen3

Citaat van: BenC70ES op 16-10-2005 20:20:34
Welkom hier, maareu... je maakt ook nogal een entree met direct te beginnen vloeken binnen de kerk...  :o  ;D

Hoezo??? ik heb nergens 'Opel' zie staan  ;)

Saab is wat mij betreft ook wel ok....

M a r c

Citaat van: elianmars op 16-10-2005 22:34:17
Citaat van: JCviggen op 16-10-2005 21:56:44
Citaat van: elianmars op 16-10-2005 20:31:59
Welkom hier, Sander!

Ik moet zeggen dat de prijzen die op die site staan een behoorlijk eind lager liggen dan de Ferrita uitlaten  :o

Ik weet natuurlijk niet of de kwaliteit hetzelfde is en wat de prijzen hier in Nederland moeten doen  ;)

Niet echt dezelfde kwaliteit....JT is staal met alu rond, Ferrita is roestvrij staal. Maar op zich zegt dat nog niet zo veel, in Zweden rijden er veel JT systemen rond en die roesten niet (en in Sverige is het klimaat nog net wat harder)
Voordeel is dat ze 3" zijn wat je anders moeilijk kan vinden + erg goedkoop. Zat zelf al een tijdje te denken over de aanschaf ervan

Voor wat ik voor m'n Ferrita dp heb betaald, had ik een compleet 3 inch systeem, inklusief de dp, gehad van JT (heb kontakt gehad met Sander)..... :'(

Dan heb je een systeem van gewoon staal en geen rvs..... Ook de sportkat. zoals JT die gebruikt is niet de Kemira metaalkat. zoals Ferrita die toepast. Nogmaals: "alle waar naar zijn geld".  Wat dus niet wil zeggen dat JT een slecht product is overigens, maar de gebruikte materialen zijn gewoon goedkoper, dus ook logisch dat de uitlaten goedkoper zijn dan rvs uitlaten van Ferrita of om het even welke fabrikant. Dus geen appels met peren vergelijken.

JT heeft trouwens ook een paar rvs systemen; bijvoorbeeld de 'cat-back' van JT voor de 850 in rvs  is dan duurder dan die van Ferrita.....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

peterr

Zo'n 9-3 (dus eigenlijk 6) is toch gewoon een Vectra die er iets anders uitziet, dus het is "verdekt vloeken" ;)

M a r c

Citaat van: peterr op 17-10-2005 09:16:17
Zo'n 9-3 (dus eigenlijk 6) is toch gewoon een Vectra die er iets anders uitziet, dus het is "verdekt vloeken" ;)

ohoooh  :o  Maar toch nog altijd liever een Saab dan een Opel hoor.....  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

peterr

Citaat van: MH op 17-10-2005 09:17:24

Ja, duidelijk. Geen misverstanden daarover.

elianmars

Citaat van: peterr op 17-10-2005 09:19:18
Citaat van: MH op 17-10-2005 09:17:24

Ja, duidelijk. Geen misverstanden daarover.

Pas op, he. Straks ga ik hier foto's posten van m'n Zafira!!

@ MH: Ik begrijp dat het niet hetzelfde materiaal is, maar ik neem aan dat die JT uitlaten er niet in een paar jaar onderuit vallen, toch?
En voor de prijs van de Ferrita kun je bijna twee keer een JT systeem er onder schroeven  ;)

Hen3

Citaat van: elianmars op 17-10-2005 09:30:51
Pas op, he. Straks ga ik hier foto's posten van m'n Zafira!!

;D konden we op wachten.... die reactie ...

Reitse

Welkom hier, maareu... je maakt ook nogal een entree met direct te beginnen vloeken binnen de kerk...  :o  ;D
hoezo? Saab's zijn leuke auto's hoor. Huidige designlijn spreekt me meer aan dan wat Volvo nu aan het prutsen is :-\ En ja, de Aero en Viggen uitvoeren zijn toch vast ook wel erg leuk rijden. Jammer dat Saab wat veel electronica problemen heeft, maar daar hebben nieuwe Volvo's ook last van...

JCviggen

Citaat van: Reitse op 17-10-2005 21:01:12
hoezo? Saab's zijn leuke auto's hoor. Huidige designlijn spreekt me meer aan dan wat Volvo nu aan het prutsen is :-\

Qua design wel ja, maar ik zat enkele weken geleden nog in een nieuwe 9-3 en de afwerkingskwaliteit is echt magertjes....en probleemvrij zijn ze idd niet :(
Daarna nog in een nieuwe 3-serie gezeten en das toch echt een compleet ander niveau...qua prijs niet eens zo verschillend van de Saab maar je krijgt wel veeeeel meer auto....de saab ziet er fris uit maar is gewoon verouderd en te goedkoop in elkaar gezet.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

BenC70ES

Citaat van: Reitse op 17-10-2005 21:01:12
hoezo? Saab's zijn leuke auto's hoor. Huidige designlijn spreekt me meer aan dan wat Volvo nu aan het prutsen is :-\ En ja, de Aero en Viggen uitvoeren zijn toch vast ook wel erg leuk rijden. Jammer dat Saab wat veel electronica problemen heeft, maar daar hebben nieuwe Volvo's ook last van...

Mijn baas van mij vorig werk reed met een 9-5 Aero break in Hirsch uitvoering met 305pk... die viel wel mee, maar diegene die er meer reed niet  :-X misschien vandaar dat het me ni zoveel meer zegt...

Op de secundaire wegen reed hij trouwens 0,0m. van me weg  ;D  8)
Hij was gewoon stikjaloers als klanten mijn Volvo veel mooier vonden dan zijn 4 keer meer betaalde Saab  :P

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!