stoelverwarming defect?

Gestart door onnaj, 17-10-2005 10:10:54

Vorige topic - Volgende topic

mevita

Citaat van: andre1981 op 24-02-2011 08:30:32
bij mij doet de stoelverwarming het niet maar ook het lampje van de schakelaars doen het niet beide stoelen hetzelfde.

Gr AndrĂ©    ??? ??? ???
zekering gecontroleerd

jdezwaan100

Ik heb een tamelijk zelfde probleem met de stoelverwarming in mijn 850. Heb al een aantal dingen zelf gedaan om te kijken wat het niet kan zijn.
- zekering is goed
- thermostaat is goed
- er staat spanning op de doorvoer van de thermostaat verder het geschakelde circuit in.

Ik weet dat de stoelverwarming is verdeeld in twee stukken het zitvlak en de rug. Er gaat spanning het zitvlak in, maar er komt geen spanning terug. Het gesloten circuit is hierdoor onderbroken.

Hoe kan ik nagaan of het een losse stekker is, of dat de stoelverwarming zelf kapot is?

Alvast dank

thuur

Citaat van: jdezwaan100 op 11-06-2011 17:57:12
Ik heb een tamelijk zelfde probleem met de stoelverwarming in mijn 850. Heb al een aantal dingen zelf gedaan om te kijken wat het niet kan zijn.
- zekering is goed
- thermostaat is goed
- er staat spanning op de doorvoer van de thermostaat verder het geschakelde circuit in.

Ik weet dat de stoelverwarming is verdeeld in twee stukken het zitvlak en de rug. Er gaat spanning het zitvlak in, maar er komt geen spanning terug. Het gesloten circuit is hierdoor onderbroken.

Hoe kan ik nagaan of het een losse stekker is, of dat de stoelverwarming zelf kapot is?

Alvast dank

De weerstand van het matje meten. Zal een paar Ohm zijn.

Gr 8)

snix

schopperde schop

Waar kan ik het beste mijn weerstand meten in de stoelverwarming, is het mogelijk om de zitting en de rugleuning apart door te meten zonder dat ik begin aan het stropen van de stoel? en hoe gaat dat dan??
Ik heb het volgende: Zitting wordt niet warm. Draadjes van de thermostaat los, dat gerepareerd nog steeds geen warme zitting.
Stroomtoevoer bekeken schakelaar aan 12 V schakelaar uit geen 12 V dus dat is goed
Vervolgens weerstand op de contrastekker gemeten: oneindig
Weerstand op de koude thermostaat: nihil.. dus ook goed..
Nu wil ik dus gaan uitsluiten of het de bedrading en eventuele bedrading tussen de matjes is of de matjes zelf. Heeft iemand dat gedaan (vast wel) en weet dus waar de aansluitpunten intern zitten?? Misschien een foto van een "naakte" stoel waar dat te zien is.

Alvast bedankt... ;)

edit:
Verwarming voor de achterbank werkt met een relais wordt mij verteld, waar zit dit relais in de auto en welk nummer heeft deze??

daytonawim

Dat relais z voor je achterbank zit in je midden console

snix

Citaat van: daytonawim op 07-08-2011 16:14:59
Dat relais z voor je achterbank zit in je midden console
Ook bij een 850?? van een X70 weet ik dat maar ik heb het zelf erbij geplaats en het kabelboompje wat er bij zat ging rechtstreeks op een gele stekker onder het munten bakje en voor de rest kun je daar geen relais kwijt aan die kabelboom, volgens mij... Foto toevallig??

daytonawim

Volgens mij heeft de 850 ook gewoon een timer voor de achterbank verwarming, zal middels een relais gestuurd
worden kan haast niet missen.

Hellaas geen foto, mischien heeft easterboy een foto gemaakt.

haasje

Er zitten volgens mij onder de stoel stekkers aan de 2 matten.
Relais achterbankverwarming zit bij een 850 op positie 214 (onder dashboard, de middelste van de onderste rij)

snix

Citaat van: haasje op 07-08-2011 17:53:48
Er zitten volgens mij onder de stoel stekkers aan de 2 matten.
Relais achterbankverwarming zit bij een 850 op positie 214 (onder dashboard, de middelste van de onderste rij)
Ter verduidelijking:
Relais gaat over de achterbank, met grote dank voor deze input :D
Doormeten gaat over de bestuurdersstoel, mijn vraag is of die apart door te meten is (zitting, rugleuning) en hoe en waar ik deze het beste kan doormeten

haasje

Dat bedoel ik ook, onder de stoel zitten volgens mij ook stekkers.

snix

onder de zitting neem ik aan. Dan ga ik daar even zoeken en meten en controleren. Alweer bedankt haasje

Easterboy

Citaat van: daytonawim op 07-08-2011 16:39:22
Volgens mij heeft de 850 ook gewoon een timer voor de achterbank verwarming, zal middels een relais gestuurd
worden kan haast niet missen.

Hellaas geen foto, mischien heeft easterboy een foto gemaakt.
Deze relais zit (uit mijn hoofd) bij mij naast de handrem in het schuine gedeelte onder het middenconsole.
Als je je middenconsole verwijdert, is nog geen 5 minuten werk, kun je er zo bij. :)

Op de foto loopt de kabelboom gelijk aan het middenconsole, dan weet je ongeveer waar hij zit. Het betreft dus dat roze/oranje blokje.

daytonawim

Heb een paar setjes liggen , zal straks eens voor je kijken, hoe te meten

broer

Ook een vraag; bij mij doen ze het allebei simultaan niet meer sinds enkele dagen, hiervoor nog prima btw. de rode controlelampjes branden wel op de schakelaars en de zekering (nr 28 in mijn geval) is goed, 25A trouwens.
Zie geen loshangende draadjes onder de stoelen, eigenlijk ook geen ronde gaatjes voor de thermostaat, de stoelbekleding loopt vanachter zo'n twintig cm. onder de zitting door, daar zit ie vast onder wed ik.
Merkwaardig dat ze het allebei ineens niet meer doen :eusa_eh:
Iemand een idee?

thuur

Citaat van: broer op 23-08-2011 12:08:17
Ook een vraag; bij mij doen ze het allebei simultaan niet meer sinds enkele dagen, hiervoor nog prima btw. de rode controlelampjes branden wel op de schakelaars en de zekering (nr 28 in mijn geval) is goed, 25A trouwens.
Zie geen loshangende draadjes onder de stoelen, eigenlijk ook geen ronde gaatjes voor de thermostaat, de stoelbekleding loopt vanachter zo'n twintig cm. onder de zitting door, daar zit ie vast onder wed ik.
Merkwaardig dat ze het allebei ineens niet meer doen :eusa_eh:
Iemand een idee?

Verwissel de J-relais' eens (dwz: allemaal een plekje opschuiven en de laatste op de eerste plaats). Je vindt ze naast de zekeringen (4x Tx25).

Gr 8)