286 km/u

Gestart door Turbobiker, 19-10-2005 10:29:39

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Even twee dagen niet 'geforumed', heb bijna ontwenningsverschijnselen...

Ik was weer lekker aan het toeren met de 850 ;D

Afgelopen woensdag langs Rica geweest, had al contact met ze gehad en ik moest maar langskomen, dan zouden ze het regelen.

Ik heb een nieuwe katalysator gekrgen, hebben ze er woensdag tussen gelast, op de plek waar ze in Duitsland een pijpje tussen gelast hadden. Het ruige geluid is weer naar normaal niveau, maar dat vind ik prima. De afstelling van de turbo is nog niet helemaal in orde. Dat is een beetje het probleem bij de 19T, maar iedere turbo reageert net weer iets anders. Hij levert in ieder geval niet de maximale druk, hij blaast te vroeg af. Ze hebben de chip even herschreven, maar het was nog niet in orde. Volgende week ga ik nog een keer langs.

De turbo vergoeden ze ook, dus uiteindelijk komt het allemaal wel weer in orde en vallen de kosten redelijk mee. (inmiddels zal het ook wel drie tanken benzine gekost hebben, maar dat wordt erg lastig te verhalen).

Een oorzaak kan niemand geven, waarschijnlijk heeft er al langer een onbalans in de turbine wieltjes gezeten. Een maand na de montage van de 19T (ipv een 15g) veranderde het geluid opeens. Bij gas geven leek iets een beetje te schrapen, maar het kon net zo goed een aanzuiggeluid zijn. Ook het afblazen klink minder aanwezig. Ik ben toen al terug geweest, maar omdat alles verder in orde was (turbodruk, vermogen en oppakken) vermoedden ze dat het niets was. Bij nader inzien denk ik dat het toen al fout zat en heel langzaam is heet erger geworden. De laatste twee, drie maanden had ik al het idee dat de motor heel rauw liep zo lang deze koud was. Dat zal toch het turbine wieltje zijn geweest dat niet goed van olie werd voorzien.

Het blijft gewoon pech en ik ga er van uit dat deze turbo het wel een jaartje of twee uit houdt ;D ;)
De Tussenpaus

thuur

Wow! :o Wat een service 8)

Complimenten! Zoiets hoor je tegenwoordig niet vaak meer ;)

En nu weer terug in de auto en scheuren maar ;D

Gr 8)

Turbobiker

Citaat van: thuur op 29-10-2005 13:16:26
En nu weer terug in de auto en scheuren maar ;D

;D ;D ;D
De Tussenpaus

animalT5R

Netjes geregeld hoor,
ken een bedrijf hier in HHW...... :-X
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

M a r c

Ik heb het al vaker gezegd: een 19T op een 850 is in mijn ogen nog steeds niet de optimale combinatie. Liever een 18T of (zoals Johann elders al zegt) een 19T met een 16T uitlaatgedeelte. Een 19T spoelt zó snel op dat de Bosch M4.3 bijna altijd te laat is met terugregelen. Gevolg: véél te hoge toerentallen van de turbine en dus te hoge piekdrukken. Alsmede voortijdige slijtage van diezelfde turbo.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: MH op 29-10-2005 20:00:28
Ik heb het al vaker gezegd: een 19T op een 850 is in mijn ogen nog steeds niet de optimale combinatie. Liever een 18T of (zoals Johann elders al zegt) een 19T met een 16T uitlaatgedeelte. Een 19T spoelt zó snel op dat de Bosch M4.3 bijna altijd te laat is met terugregelen. Gevolg: véél te hoge toerentallen van de turbine en dus te hoge piekdrukken. Alsmede voortijdige slijtage van diezelfde turbo.

Schijtert..  ;D

Turbobiker

Citaat van: MH op 29-10-2005 20:00:28

Nochtans ging het goed met de vorige wat vroegtijdig afblazen betreft. Maar daarom denk ik dat deze het niet langer dan twee jaar uit gaat houden op mijn wagen. Niet vanwege slijtage, maar het kan altijd beter ;D

(en dan nog zal de turbo het niet binnen een jaar moeten begeven)
De Tussenpaus