286 km/u

Gestart door Turbobiker, 19-10-2005 10:29:39

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Gisteren naar Duitsland geweest met de 850. Op de terugweg 286 echte kilometers per uur gereden ;D

Was eigelijk niet zo heel lollig :'(
De Tussenpaus

Peth©oni

geflits of angst-zweet?  ::) ;D

Vertigo

Citaat van: Turbobiker op 19-10-2005 10:29:39
Wat ging er mis dan? Kon de mens die snelheid niet aan of de machine?

raffar

Gisteren naar Duitsland geweest met de 850. Op de terugweg 286 echte kilometers per uur gereden ;D

Tja, meer aerodynamiek.... zonder dakrails  ;) Die van mij gaat ineens nog maar 278....

JCviggen

Om 286 op de teller te halen in een 850 heb je al zo'n 6700-6800rpm nodig in 5e ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Reitse

Ritje in de ICE? :-\

Laserblue

Auto in de prak, trein terug? :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbobiker

Inderdaad, ritje met de ICE terug.

Turbo heeft het begeven... :'(

Ik was lekker aan het doorrijden op de A3 voorbij Keulen toen ik een kleine 'plof' voelde. Motor bleef draaien, maar vermogen was weg. Toen ik in mijn achteruitkijkspiegel keek zag ik alleen maar witte rook. Moet wel spectaculair geweest zijn. Na afslepen was het duidelijk dat de turbo het begeven had. Ik had iets kunnen voelen aankomen, want ik hat geen maximaal druk meer toen ik Duitsland in reed. En ook een 530 reed ik niet los. Ook leek de turbo wat valse lucht aan te zuigen bij het oppakken. Maar na Keulen leek alles weer te werken. Niet dus. Auto bij een garage achtergelaten en met de trein terug.
Het valt waarschijnlijk gewoon onder grote pech, maar het gaat sowieso weer veel geld kosten. Ik baal als een stekker.

ANWB wil de wagen niet terug halen, want hij kan binnen twee dagen in Duitsland gerepareerd worden. Zelf terughalen kost ook een vermogen. En ik had net plannen om nieuwe remmen aan te schaffen en het onder de motorkap eens goed in orde te maken. (ergens lekte olie vandaan, maar kon het zo snel niet vinden, was bij nader inzien misschien dus de turbo). Ik ga nu eerst de motor maar eens helemaal in orde maken. Prefentief alle slangetjes en dichtingen vervangen, aandrijfriemen en aanverwante dingen.
De Tussenpaus

JCviggen

CiteerIk was lekker aan het doorrijden op de A3 voorbij Keulen toen ik een kleine 'plof' voelde. Motor bleef draaien, maar vermogen was weg. Toen ik in mijn achteruitkijkspiegel keek zag ik alleen maar witte rook.

Bijna hetzelfde als mijn 15G indertijd....hij zat er nog maar net op, ff doorgassen, plofje....niks aan de hand maar wel een erg gefluit. De dag erna nog een plofje, toen was het over en uit met enorme blauwe wolken achter de wagen :(
Hoeveel km had je turbo?

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 19-10-2005 12:54:27
Hoeveel km had je turbo?

ongeveer 10.000, nog geen jaar oud.
De Tussenpaus

ed

Is er geen slang gescheurd. Komt ook wel eens voor.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Turbobiker

Als je een gescheurde slang kunt herkennen aan restanten van een turbine-wieltje in de uitlaat, dan is er een slang gescheurd  :-\
De Tussenpaus

JCviggen

Citaat van: Turbobiker op 19-10-2005 13:38:40
ongeveer 10.000, nog geen jaar oud.

Dat is zeker niet normaal....heeft RICA 'm er op gezet? Toch daar eens gaan praten.

911sap11

Re:850 T5 tunen, wat heb ik nodig? - NIEUW
« Antwoord #37 Gepost op: vandaag om 18:53:07 »  

--------------------------------------------------------------------------------
@TurboBiker: Hoe weet jij trouwens dat je 286 echte kilometers hebt gereden als je teller maar tot 260 gaat?   Ik za er eens aan denken om mn Epic te verkopen... NOT!

M a r c

Citaat van: JCviggen op 19-10-2005 11:52:26
Om 286 op de teller te halen in een 850 heb je al zo'n 6700-6800rpm nodig in 5e ;)

...meer
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl