Mijn V-day

Gestart door Daf46, 23-10-2005 07:49:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oldostofjas

Citaat van: mehn op 10-03-2006 12:09:20
Citaat van: oldostofjas op 10-03-2006 12:04:22
Hé, jouw aansteker zit links. Bij mij rechts! Hoe zit dat?

Dat ligt aan het modeljaar.

Bij jou zit de OBDII stekker onder het muntenbakje  ;)

Dat klopt, daar heeft Emiel twee weken geleden nog z'n Game Boy aan gehangen...
There is no place like 127.0.0.1

Racingbrick

Op mn S70 4 setjes Primacy gehad, superbanden moet ik zeggen.

BenC70ES

Citaat van: Daf46 op 09-03-2006 16:15:24
Vooral met de nieuwe wetgeving op TUNING hier in belgïe :
Bvb: Een versterker in de koffer, zo eentje met een dikke voedingskabel en een mooie zekering aan de accu, kost je tegenwoordig 25€ extra(eenmalig) op de keuring mdat er een tuningsverslag wordt opgesteld.
Niet originele uitlaten zonder E-keur en attest van fabrikant moeten eraf (ookal zaten ze er al jaren onder)...
En meer van dat leuke  :o

Indd. dit is nog maar sinds enkele weken, maar een vriend van me waarschuwde me hiervoor toen ik 2 weken geleden ging... heb even snel de 6 vijsjes van men veerpootbrug (orgineeel Volvo) losgemaakt. Scheelde toch weeral 25 EUR! Afzetters  >:(


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Daf46

't Zou kunnen dat ge er met een originele veerpootbrug doorgeraakte.
MAAR : Het probleem is dat de regelement nieuw en inconsequent zijn, en sommige zaken dus kunnen en andere dan weer niet, terwijl er niet echt een reden is voor het ene of het andere.
Een voorbeeld:
Een grote versterker (ja zo wordt het dus letterlijk in de opleiding gezegd) vergt een tunnigsrapport dus 25EURO een kleine versterker niet. Als vuistgregel wordt gehanteerd een grote versterker is zo één met een dikke voedinskabel (wat is dik :-\).

Een 12V-220V omvormer ook met dikke voedinskabel en zekering op accu vergt geen tunningsrapport want het staat niet in de regelementen (nochthans hetzelfde electrische risico volgens mij ...)

enz.

Daarnaast zijn er natuurlijk wel een hoop logische dingen in de regelementering zoals:
-Kathalysator moet aanwezig zijn (sorry voor diegene met catloze downpipe  ;D)
-Vrije hoogte van 11cm (er wordt getest op 9cm) (ik ehb es een verlaagde miata al krassend en schurend over de 'put' moeten rijden, die ging zelfs niet over 6 cm)

En als keurder is men nu expres streng omdat enkel zo voldoende klachten bij de wetgevende instanties komen, het is immers niet aan de keurders om te beslissen wat wel en niet gekeurd wordt en wat niet.
-geen buitensporige bandenmaten enz ...
-

BenC70ES

Citaat van: Daf46 op 12-03-2006 20:21:43
't Zou kunnen dat ge er met een originele veerpootbrug doorgeraakte.

Staat  nochtans bij de onderdelen die eronder vallen... en op advies van iemand die hiermee te maken heeft... hij zei ook dat er enorm veel protest tegen gaat komen en dat  er misschien nog wel veel aan veranderd gaat worden...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Daf46

Inderdaad, ik vraag mij wel af of een keurder altijd weet of een veerpootbrug standaard of een origniele optie of iets anders is (bvb op sommige jaguars, en nog wel andere auto's zit er af fabriek altijd een brug op en, dat is dus geen tunig hé)

Daf46

Gisteren heeft auto groot onderhoud gehad (183000km), weer ff 676EURO lichter.
Wat is er gedaan:
2 nieuwe premacy's (nu zitten er eindelijk 4 onder)
Olie, oliefilter, luchtfilter
Remschijven voor, remblokken voor
Nog wat vloeistoffen en lampjes.


Daf46

Gewoon omdat ie ook wel eens een geupdated plaatje op het forum verdient:

(jaja er ligt een nieuwe nummerplaat in de koffer, kom er alleen niet toe ze te plaatsen)

)()()sT

En eventjes de kunststof delen met gekookte lijnolie behandelen ;)

Mooie auto verder!

Daf46

Opvolging:


Zal me moeten verkassen van forum  ;D

Het is een 07/2001 2.4 140pk 110.000km
HU-603, vol leer, ECC, volgoguard en geïntegreerde kinderzitjes

De plannen:
-Rijden
-LPi installeren (twijfel nog een beetje om toch een dampgasinstallatie te plaatsen.)

Claudia

Citaat van: Daf46 op 23-06-2009 13:33:01

Zal me moeten verkassen van forum  ;D





Welneeee!
over een tijdje zijn we hier in de meerderheid!

Mooierd hoor!
Veel plezier met 'm!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Daf46

ik hou wel van auto's met een kleur (tussen alle soorten grijs en zwart)

rogerV701998

Mooie auto, veel plezier ermee!

Gr. roger

breakman

proficiat !  :eusa_clap:

mooie auto !

lijkt wel een trend te worden de switch naar V70N (claudia/walter/ronald/jij...)  :eusa_think:

multiklep

Wat zijn die Argo's toch mooi!   :eusa_clap: