Honda CRX VTEC: REMMEN!

Gestart door HaRdCoRe-WeZ, 30-10-2005 16:44:32

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Ik had in de SDI in aanvang een Sparco EVO2 stoel. Deze zat als gegoten maar op de lange baan gaat dat een beetje irriteren na verloop van tijd. Je moet je benen vrij recht houden, als je de knie tegen de deur legt dan drukt de rand van de stoel in je heup o.a. dus heb ik later nog een EVO XL er bij gekocht en de EVO 2 naar de bijrijderkant gedaan. De XL is 3 cm breder en hier kan ik ruim in zitten maar hij is toch nog krap genoeg om goede zijdelingse steun te geven. Ook kun je hier eventueel met de wanterjas aangoed in zitten. Instap is altijd even nestelen ipv instappen maar eenmaal op de plek zit 't goed. Kan ook niet zeggen dat het oncomfortabel is op lange afstanden. Vaak zat hele dagen naar de Ring geweest was ruim 600 km op een dag is.

Verstelling kun je er op maken, ik heb voor een "vast verstelbare" opzet gekozen.

Eugene

Citaat van: Johann op 09-03-2007 10:09:43
Ik had in de SDI in aanvang een Sparco EVO2 stoel. Deze zat als gegoten maar op de lange baan gaat dat een beetje irriteren na verloop van tijd. Je moet je benen vrij recht houden, als je de knie tegen de deur legt dan drukt de rand van de stoel in je heup o.a. dus heb ik later nog een EVO XL er bij gekocht en de EVO 2 naar de bijrijderkant gedaan. De XL is 3 cm breder en hier kan ik ruim in zitten maar hij is toch nog krap genoeg om goede zijdelingse steun te geven. Ook kun je hier eventueel met de wanterjas aangoed in zitten. Instap is altijd even nestelen ipv instappen maar eenmaal op de plek zit 't goed. Kan ook niet zeggen dat het oncomfortabel is op lange afstanden. Vaak zat hele dagen naar de Ring geweest was ruim 600 km op een dag is.

Verstelling kun je er op maken, ik heb voor een "vast verstelbare" opzet gekozen.

Dus qua comfort valt het reuze mee. Ik denk dat ik ook een XL nodig heb dan. In de auto klimmen heb ik wel ervoor over om erna niet constant jezelf in bepaalde posities te wringen om enigsinds goed de bocht door te komen ;)

Er rijden af en toe nog eens andere mensen in de auto, vandaar dat het mogelijk moet zijn om de stoel dichter op het stuur te kunnen zetten. Oftewel de rail moet behouden blijven.

If it's not blown, it sucks...

HaRdCoRe-WeZ

Ahh op die manier. Ik heb de zijbevestiging van de kuipen op de originele rails bevestigd. Zo kan de stoel altijd van voor naar achter versteld worden. Dit is bij mijn weten ook een punt bij de APK, stoel moet verstelbaar zijn.

Ik dacht dat je bedoelde dat de stoelleuning nog wou kunnen verstellen, dan moet je gaan kijken bij een ander soort stoel.

Mijn EVO's zijn btw ook XL versies, alleen is dit het nieuwe model, en dus staat er geen Plus of XL meer op. Ga eens een keer kijken bij Biesheuvel Autosport in Nieuwendijk, daar staan zat stoelen om te proberen.

Johann

Is geen APK punt. Stoel moet goede bevestiging hebben, verder niets.

HaRdCoRe-WeZ

Eugene

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 09-03-2007 11:47:42
Ik dacht dat je bedoelde dat de stoelleuning nog wou kunnen verstellen, dan moet je gaan kijken bij een ander soort stoel.

Nee, dat hoeft niet. De kuipen in de SD2 zitten subliem 8)

Als het bij de Volvo ook mogelijk is om de kuipen op de originele rails te monteren, dan denk ik dat ik eens opzoek ga naar een setje.

Biesheuvel ligt een beetje ver weg om eens te gaan passen. Toevallig een adres in Limburg of Brabant?

HaRdCoRe-WeZ

Nieuwendijk is Brabant hoor  ;)

Eugene

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 09-03-2007 13:50:59
Nieuwendijk is Brabant hoor  ;)

Ja, klopt...

320km retourtje om in een paar kuipstoeltjes te zitten gaat me iets te ver ;)

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

HaRdCoRe-WeZ

Juist een leuk ritje om de turbo te laten blazen ja toch. Retourtje voor mij is iets van 150km ofzo. Niet echt naast de deur, maar bij mijn weten de enige zaak die zoveel stoelen hebben staan. Daarnaast hebben ze nog veel meer leuk spul!

Eugene

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 09-03-2007 16:57:46
Juist een leuk ritje om de turbo te laten blazen ja toch. Retourtje voor mij is iets van 150km ofzo. Niet echt naast de deur, maar bij mijn weten de enige zaak die zoveel stoelen hebben staan. Daarnaast hebben ze nog veel meer leuk spul!

Het is dus een redelijk grote zaak waar je niet in een uurtje bent uitgekeken?

Dan is het idd wel een bezoekje waard. Neem ik de C70 op LPi wel mee, scheelt weer in de kosten 8)

HaRdCoRe-WeZ

Is een redelijk grote toko hoor. En de koffie is goed te doen haha.

Net nog ff snel een NRG Quick Release stuurnaaf gemonteerd, best prettig eigenlijk.

Eugene

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 09-03-2007 21:59:39

Net nog ff snel een NRG Quick Release stuurnaaf gemonteerd, best prettig eigenlijk.

Kun je het stuur mee nemen als je de auto geparkeerd hebt, de ideale diefstalbeveiliging ;D

elianmars

Citaat van: Eugene op 10-03-2007 09:57:59
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 09-03-2007 21:59:39

Kun je het stuur mee nemen als je de auto geparkeerd hebt, de ideale diefstalbeveiliging ;D

Pfffff......... gewoon afgekeken van Mr. Bean  :eusa_snooty:

HaRdCoRe-WeZ

Dat zei mijn neefje vandaag ook al haha.