EEN 3'' CATLOZE DP UPDATE en VRAAG- Page 9

Gestart door The Driver, 15-11-2005 12:31:13

Vorige topic - Volgende topic

sas

Citaat van: eugene op 03-04-2006 11:24:50
Citaat van: sas op 03-04-2006 11:18:49
Maar goed wellicht de bouten controleren voor de zekerheid, maar het lijkt mij dat de prestaties eerder afnemen dan toenemen als de boel gescheurd is of los zit.

Een turbo heeft liever helemaal geen uitlaat, dus als de DP los zit zal hij niet langzamer gaan. Het zal alleen erg warm worden onder de kap :-X

??? Ik denk dat ie onmiddelijk opspoelt zonder tegendruk, maar naar mijn mening slechte prestaties levert. Ik heb altijd geleerd dat je zeker wel een tegendruk nodig hebt

M a r c

Citaat van: sas op 03-04-2006 11:33:15
Maar goed wellicht de bouten controleren voor de zekerheid, maar het lijkt mij dat de prestaties eerder afnemen dan toenemen als de boel gescheurd is of los zit.

Een turbo heeft liever helemaal geen uitlaat, dus als de DP los zit zal hij niet langzamer gaan. Het zal alleen erg warm worden onder de kap :-X

??? Ik denk dat ie onmiddelijk opspoelt zonder tegendruk, maar naar mijn mening slechte prestaties levert. Ik heb altijd geleerd dat je zeker wel een tegendruk nodig hebt

Als een dp valse lucht trekt zal de lambdasonde een verkeerd signaal sturen naar de ecu met vermogensverlies tot gevolg. Het is dus zaak dat alles goed aansluit en vastzit.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

The Driver

Heb even een quick check up gedaan. Op het eerste gezicht zit er niks los. Ook even de DP beroerd en er zit niks los.

Heeft iemand een andere verklaring? Lijkt me stug dat de volvo zomaar een stuk sneller aanvoelt.

JCviggen

Citaat van: M a r c op 03-04-2006 11:56:55

Als een dp valse lucht trekt zal de lambdasonde een verkeerd signaal sturen naar de ecu met vermogensverlies tot gevolg. Het is dus zaak dat alles goed aansluit en vastzit.

Ik zou toch denken dat er positieve druk op een DP zit ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

sas

Citaat van: The V70R Driver op 03-04-2006 12:04:28
Heb even een quick check up gedaan. Op het eerste gezicht zit er niks los. Ook even de DP beroerd en er zit niks los.

Heeft iemand een andere verklaring? Lijkt me stug dat de volvo zomaar een stuk sneller aanvoelt.

een flink stuk ijzer  van het slijpen eindelijk eruit geblazen?  ;D

turbodruk hoger door defecte actuator of weet ik wat?

M a r c

Citaat van: JCviggen op 03-04-2006 12:05:18
Citaat van: M a r c op 03-04-2006 11:56:55

Ik zou toch denken dat er positieve druk op een DP zit ;)

Door de luchtstroom in de dp krijg je drukverschil en zuigt ie valse lucht aan. Werkt een beetje hetzelfde als bij een zeilboot die tegen de wind in zeilt, dan creert men met het zeil ook een soort drukverschil waardoor de boot als het ware tegen de wind in wordt gezogen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

The Driver

Is er een manier om snel te checken of het aan de actuator ligt? En als dit het zou zijn, heeft dit dan nog nadelige gevolgen voor de turbo.

Heb weinig zin dat de Turbo zo kaput is.

sas

Citaat van: The V70R Driver op 03-04-2006 13:34:52
Is er een manier om snel te checken of het aan de actuator ligt? En als dit het zou zijn, heeft dit dan nog nadelige gevolgen voor de turbo.

Heb weinig zin dat de Turbo zo kaput is.

Met een drukmetertje denk ik.... Marc?

SIPS Master

Citaat van: The V70R Driver op 18-11-2005 12:32:46
Ik had laatst nog is gecheckt. Mijn volvo ZONDER 3'' catloze pijp deed 0-100 in~8.2 sec. en 100-200 in 27 sec. Niet echt spectaculair dus, dit maakt 0-200 in ~35.2 seconden.
Ik heb nu is gemeten met een stopwatch. MET 3'' catloze pijp 0-100 in~7.7sec.,niet zo gek veel sneller. Maar 100-200 in ~18.7 en een keer in 19.5 sec. Dus  een 0-200 in een 27 tal sec. Dat is dus aardig snel lijkt me ;D. Ter vergelijking een 1998 Audi S4 doet 0-100 in 6sec. en 100-200 in 19.2 En een Subaru Impreza WRX STI (265PK) doet 0-100 in 5.9 en 100-200 in 20 sec. Dus dat is al niet misselijk. Ben erg benieuwd of iemand cijfers heeft van een V70R AWD AT met een 3''DP en een chip, wil wel weten wat dat teweeg brengt!!

100-200 in 27 seconden??? Of ik heb geen benul van tijd, maar voor mijn gevoel deed die van mij ook voor de DP er zeker geen 27 seconden over.
Up the Irons!

SIPS Master

Net ff een test gedaan, van 100-200 in de 5e versnelling 18 seconden in de 4e 14 seconden. Kon alleen niet voluit gaan omdat de motor bij vol gas begint te "bokken" iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Up the Irons!

thuur

Ik heb niet de hele draad doorgelezen, maar een eerste gokje:

Ontsteking?

Gr ;)

zopa

Nou las dit topic, (en die leuke filmpies) "in the middle off the night" en d8 kom does gek een keer, en gooi eens paar liter benzine door de leidingen.

dus om 5 uur toen het net licht begon te worden, en geen hond op straat op een zondag, zopa ff scheuren op "autobahn"

alleen met 1 hand sturen en andere filmen best moeilijk, dus de topsnelheid filmen, vergeet het maar (bij 250 klopte me hart zo ie zo als een gek dus liet me gas maar snel los. met me motor heb ik boven de 200 het idee dat ik de baas ben, maar met de volvo denk ik wel eens, hij rijd en ik kijk toe, dus vertrouw hem niet helemaal.

van 100 tot 200 was redelijk te doen, helaas weet ik niet helemaal precies wat er aan de auto gedaan is, weet dus nu dat er een Rica chip inzit, dat de cat in doos in de schuur ligt, en dat er hele harde PSSSSSSST inzit, maar dat kwam door open air luchtfilter zei David (vorige eigenaar)er was geen andere BOV opgezet of zo

Gisteren wel ff dat open air element, van binnen naar buiten met lucht schoongeblazen, en geen olie of wat dan ook erop,

en net olie ververst met hele dure olie fullsynth. 10W40.   >:( (hamerde David op dat ik die MOEST nemen).

zat alleen in de auto, dus ik neem nog keer me zoon mee met een stopwatch om te kijken hoe snel ie gaat.

jammer dat ie bij 190 km overschakeld nog een keer, anders wel sneller denk ik (automaat) of kan ik beter keer doen in stand 3 ???, dan MOET ie wel doorgaan tot 200, alleen wel in rode gebied dan.

Ik rij wel keer naar Moergestel, zodat die eens kijken wat er aan gedaan is onder motorkap, is zo dom als iemand vraagt "wat is er aan gedaan", en je moet antwoord schuldig blijven.

het filmpie:

http://video.google.com/videoplay?docid=-4847995834896224686

btw turbo metertjuh gaat van wit af ff heheh, maar wel aan de goede kant (rechts van het wit)

temperatuur 9 graden en windstil, tank 2/3 vol met Super loodvervanger, ja loodvervanger, scheelt op me motorfiets ook in vermogen (koppel), en toch geen cat onder zitten, dus "what the hell" en een flesje met van die injectoren reiniger ook net erin gedaan (baat het niet schaad het niet principe)

en aan de km stand zie je dat ie bijna is ingereden al, kwart miljoen bijna bereikt ;D ;D ;D
Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud

Turbobiker

Citaat van: SIPS Master op 04-06-2006 01:24:36
Net ff een test gedaan, van 100-200 in de 5e versnelling 18 seconden in de 4e 14 seconden. Kon alleen niet voluit gaan omdat de motor bij vol gas begint te "bokken" iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Inderdaad ontsteking of te arm afgestelde motor (of dus een ander probleem met benzine toevoer)
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: zopa op 04-06-2006 06:25:27
alleen met 1 hand sturen en andere filmen best moeilijk, dus de topsnelheid filmen, vergeet het maar (bij 250 klopte me hart zo ie zo als een gek dus liet me gas maar snel los. met me motor heb ik boven de 200 het idee dat ik de baas ben, maar met de volvo denk ik wel eens, hij rijd en ik kijk toe, dus vertrouw hem niet helemaal.

Jij bent toe aan andere dempers en eventueel veren. En hoe zit het met de draagarm lagers?

Ik rijd ook met standaard onderstel. Voor verlaging met Intrax was het echt eng rond de 200, nu begint dat gevoel pas als er bij 200 flauwe bochten opdagen en anders bij de 220. Een setje gele Koni's schijnt juist daar het grote verschil te maken.
De Tussenpaus