RRRRR_Ramon's belevenissen

Gestart door RRRRR_Ramon, 20-11-2005 01:06:54

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Citaat van: Turbo-Geek op 30-11-2007 18:04:09
Lopen duidelijk achter op schema. of niet soms ?

Duidelijk wel ja, het is er druk, das wel een goed teken aan de ene kant. Beter dan dat ze lopen te neusvreten en zitten te wachten op een klant. Maandag had ie al wel laten doorschemeren dat het einde week werd dat ie zou beginnen.

Laat ie maar rustig aan doen i.p.v. dan dat ie het af gaat raffelen. ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

pwassink

Citaat van: RRRRR_Ramon op 30-11-2007 18:38:14

Duidelijk wel ja, het is er druk, das wel een goed teken aan de ene kant. Beter dan dat ze lopen te neusvreten en zitten te wachten op een klant. Maandag had ie al wel laten doorschemeren dat het einde week werd dat ie zou beginnen.

Straks wil je die mooie 240 helemaal niet meer kwijt ..  ;D

Ach Redacteur/Donateur kan natuurlijk ook wel ..  :evil:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

RRRRR_Ramon

Citaat van: pwassink op 30-11-2007 18:42:06
Citaat van: RRRRR_Ramon op 30-11-2007 18:38:14

Straks wil je die mooie 240 helemaal niet meer kwijt ..  ;D

Ach Redacteur/Donateur kan natuurlijk ook wel ..  :evil:

Ik moet zeggen dat de 240 voor een 18 jarige auto helemaal niet verkeerd rijdt hoor. Het is echt geen straf.

Maar ik mis de V70 wel een beetje hoor..........  :'(  ;)

RRRRR_Ramon

Zo vandaag naar de Boer in Staphorst geweest nadat ze vanmorgen gebeld hadden dat de bak uitelkaar lag.

Gelukkig wijzer geworden (en armer ook ::)) Het was een zooi binnenin de bak  :o. De drum van de vooruitversnellingen (drum C1) was gescheurd op de las. Ook was er een bus in diezelfde as uitgelopen en die is een eigen leven gaan leiden. Stukjes metaal van de bus zijn in de bak terecht gekomen en die hebben het hele proces natuurlijk versneld. Het slijpsel en de brokken hebben er voor gezorgd om ook het planetaire tandwielstelsel te beschadigen in drum C1 waardoor het lager van een zonnewiel stuk is gelopen en dat heeft er weer voor gezorgd dat de borging van de as van het zonnewiel losgeraakt is. Het asje van het zonnewiel is tegen de drum aan gaan lopen en dat heeft weer meer slijpsel veroorzaakt etc.

Ook het platenpakket is daardoor aangetast en de voeringen zagen er gehavend uit.

Wat uiteindelijk de uitval van de aandrijving veroorzaakt heeft is dat de losse bus, die over as heen en weer is gaan schuiven, de olietoevoer naar de koppelomvormer heeft afgesneden en daardoor bouwt die geen druk meer op. Dan kan het zijn dat de bus weer verschuift en het gat dat voor olietoevoer naar het platenpakket weer vrijgegeven wordt. Dat is ook de reden dat de auto zaterdags bij het ophalen bij de dealer gewoon weer vooruit kon rijden.

Gelukkig zijn er geen deksels ingesleten of zijn er delen van het huis gescheurd, afgebroken of wat dan ook. Was dat wel het geval geweest dan had ook het huis vervangen moeten worden en was het duurder geworden.  :-X

Wat men nu gaat doen:

Alle onderdelen van de voor- en achteruit zijn vervangen, dus platenpakketten, planetairen, lagers, keerringen, de koppelomvormer, het fliter en de drums.

Ze gaan de oliekoeler, leidingen en slangen vrijmaken van staaldeeltjes en andere prut. De boel weer monteren, dat houdt in bak monteren subframe monteren, ATF olie erin, controleren en testen. Daarna wordt de bak nog een keer geflusht, inclusief de koeler en wordt er weer gecontroleerd en getest. Er zitten nu drums in van een later bouwjaar (modificatie) want er waren meer problemen met die dingen. De las zit nu niet meer zo dicht bij de as maar veel verder naar buiten waar de krachten een stuk kleiner zijn.

Wat ik ga doen:

Betalen........  :'(  ;) en dan vrijdagmorgen de V70 weer ophalen en daarna er nog 3 ton bij zetten want eerder kan ik me geen andere auto veroorloven ben ik bang......  ;)  ;D

IK ben dus ruim een uur daar in de werkplaats geweest en men nam goed de tijd om alles uit te leggen en door te nemen. Uiteraard koffie erbij. Ik heb een goede indruk van het moderne bedrijf en mooie bedrijfshal. Monteurs met kennis van zaken. Ik heb ook nog complimenten voor de mooie V70 gekregen en dat allemaal voor dezelfde prijs!  ;D

Ook krijg ik alle onderdelen mee die eruit gekomen zijn, behalve de koppelomvormer want dat is een ruildeel.

[edit:] toevoeging info [/edit]

Misha

Gewoon 2,5 ton erbij doen en dan verkopen !
Jullie kunnen nu iig met een gerust gevoel verder rijden, da's belangrijk, en het is altijd prettig -vind ik- als je bij een bedrijf komt dat hart heeft voor jouw auto en verstand van zaken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

RRRRR_Ramon

Citaat van: Misha op 03-12-2007 18:24:12
Gewoon 2,5 ton erbij doen en dan verkopen !
Jullie kunnen nu iig met een gerust gevoel verder rijden, da's belangrijk, en het is altijd prettig -vind ik- als je bij een bedrijf komt dat hart heeft voor jouw auto en verstand van zaken.

Zo is het! Of komt ie dan al bij de No-Go's?  :eusa_whistle:

mehn

Citaat van: RRRRR_Ramon op 03-12-2007 18:27:05
Zo is het! Of komt ie dan al bij de No-Go's?  :eusa_whistle:

Daar heb ik m zojuist weer weggehaald...

;D ;D

Mooi dat ie zo snel weer klaar is. Ben benieuwd naar die onderdelen. ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ief

Sodemieters Ramon, wat een verhaal!
Wat zal die straks lekker schakelen zeg....dat wil ik wel ff proberen als je hier bent... :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

pwassink

Mja, sluit me hgeheel aan bij de vorige spreker in dit geval inspector Columba dan.
en om maar een Esveldt kreet te gebruiken :

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

RRRRR_Ramon

Citaat van: pwassink op 03-12-2007 18:45:16
Mja, sluit me hgeheel aan bij de vorige spreker in dit geval inspector Columba dan.
en om maar een Esveldt kreet te gebruiken :

http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/postpics.gif

Onderdelen liggen vrijdag achterin de auto in een zak en een doos ;)

RRRRR_Ramon

Citaat van: ief op 03-12-2007 18:43:01
Sodemieters Ramon, wat een verhaal!
Wat zal die straks lekker schakelen zeg....dat wil ik wel ff proberen als je hier bent... :eusa_whistle:

Hehe, het rare blijft nog steeds dat ie, tot die laatste bocht van de A50 naar A73, zo soepel geschakeld heeft zonder ook maar 1 hapering, schokje of bijgeluidje. De Boer zei ook dat wanneer die bus niet voor het oliekanaal geschoven was je mss wel langer doorgereden zou hebben en dan moest er wel een nieuw huis komen.

Dat huis had ie overigens wel op stock liggen (een nog intact zijnde gebruikte AW50-42).

elianmars

En heb je al enig idee wat de kosten ongeveer zullen gaan bedragen, Ramon?

FGG

Goed om te horen dat 't weer goed gaat komen, Ramon. Het was dus niet zo simpel als menigeen voorstelde aan het begin van dit relaas en bleek dit toch de beste oplossing, lijkt me.

mee eens

Mag je ook een keer in een ouwe GLT op Cetussen, for old times sake. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 03-12-2007 19:01:58er
En heb je al enig idee wat de kosten ongeveer zullen gaan bedragen, Ramon?

Ja dat weet ik..........

€2558,50

Alsof je een emmer leeggooit! Dank u  :evil:

De Boer was gewoon de goedkoopste voor een volledige bakrevisie in Nederland, we hebben ze echt allemaal gebeld. De Boer had ook de beste referenties vond ik. We hebben ook lagere prijzen gehoord die lager waren maar na doorvragen lieten die dan de koppelomvormer zitten omdat die niet in de bak zelf zit. Veruit de meeste prijzen waren hoger, rond de 2800 á 3000 maar de dealer spande de kroon met €3718,-

Even slikken en weer genieten!  ;D

RRRRR_Ramon

Citaat van: FGG op 03-12-2007 19:07:33
..........Het was dus niet zo simpel als menigeen voorstelde aan het begin van dit relaas en bleek dit toch de beste enige oplossing, lijkt me.............

mee eens

Mag je ook een keer in een ouwe GLT op Cetussen, for old times sake. ;D

Ja daar zit ik echt op te wachten.........  :eusa_wall:  ;D Hahahahaha

Op de passagiersstoel of de achterbank voelen jullie ook wel hoe die schakelt :P  :evil: