Ikea Hut

Gestart door @®-, 26-11-2005 16:22:27

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Citaat van: )()()sT op 10-04-2012 21:28:21
Roesten doet ie niet meer onder de kap ;D

;)
;D ;D ;D

En glimmen ook niet meer met al die olie zooi met zand.

elianmars

Ik  :eusa_pray: voor je dat het de radiateur is, Armin!

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 10-04-2012 21:43:50
Ik  :eusa_pray: voor je dat het de radiateur is, Armin!

+ 1
Grolsch, het klinkt al lekkerder

@®-

Ik heb net de olie leidingen los gehaald en een tuinslang op de radiateur aangesloten (oliekoeler circuit) de lucht ontsnapt niet.

Maar zou ik het zo überhaupt kunnen testen? Ik kan met mijn mond geen 5 bar druk leveren en de radiateur is nu koud.

@®-

Net maar een radiateur besteld.

En nu maar hopen dat het dit is. Ik kan het me eigenlijk haast niet anders voorstellen.

Als het mijn koppakking zou zijn dat zou ik dit ook wel gemerkt moeten hebben aan het gedrag van de motor (zou ik denken).
De turbo draait ook goed, dus hierin verwacht ik ook niet al te veel.

:eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

@®-

Het zat me zo dwars dat ik vandaag echt even iets moest gaan doen. De radiateur komt morgen pas binnen.

1 ding wat ik met zekerheid kan zeggen: de olie pomp doet het en die geeft druk.
Ik wilde de oliekoeler even by-passen dus met een tuinslang op de onderste leiding en de bovenste leiding gedaan. Starten (en gelijk mooi lopen) pafffff en de rest van het carter inhoud over de vloer.

Wat ik in ieder geval in die korte tijd dat ie liep opmerkte dat het koelwater reservoir niet ging bubbelen. Verder is er denk ik nog weinig over te zeggen en maar  :eusa_pray: dat ie met de nieuwe radiateur goed is.

UserID6342

Dus je kunt ook aan de gang met Dasty, hogedrukspuit en / of zand ? ;D

@®-

Citaat van: Dirk342 op 12-04-2012 14:31:59
Dus je kunt ook aan de gang met Dasty, hogedrukspuit en / of zand ? ;D
;D ;D ;D ;D ;D

en heel veel doeken en heet water!

@®-

Een update van de perenkist:

Gisteravond heb ik de radiateur binnen gekregen met de post.
Vanmorgen maar met de wissel begonnen. Eerst ben ik maar gaan spoelen, eerst een halve fles dreft in het koelsysteem gegooid en toen afgevult met heet water. Hierna heb ik het systeem nog 4 keer gespoelt met heet water.
Toen heb ik de radiateur gewisseld en omdat de intercooler er toch tussenuit lag heb ik een bus remreiginger leeg gespoten hierin en de remreiniger er lekker doorheen gespoelt, wat een vieze derrie kwam hier van af. Toen heb ik de olie eruit laten lopen en heel lang laten uit lekken, en ik heb de slangen van de oliecooler even doorgeblazen, en ook hier kwam nog een hoop vieze zwarte olie uit.
Toen alles weer gemonteerd en aangesloten.

En toen hebben ik maar :eusa_pray: en alle vloeistoffen weer gevult en toen kwam het moment van starten. Hij liep even niet zo heel lekker (maar dat zal wel gekomen zijn omdat ik gisteren na het starten de motor binnen 10 seconden uit moest zetten) maar na 15 seconden begon die ook weer netjes te lopen. Dit had natuurlijk ook kunnen komen door dat er misschien nog wel iets van remreiniger in de intercooler gezeten zou kunnen hebben.

Toen kwam er weer olie drab mijn tankje uit zetten dus weer even zweten. Toen besloten nadat ie helemaal ontlucht was alles laten afkoelen en nog een keer te spoelen, aangezien het water dan nog redelijk warm was en dus er wat meer olieresten mee zouden komen.
Weer nieuw water erin en nu is het systeem redelijk schoon.
Nu de komende tijd het systeem gewoon nog een keer of 5 spoelen en dan even flushen. En dan doe ik er weer vers koelwater erin.

Nu maar hopen dat het niet meer gaat vriezen.

Ik ben net naar een wasbox gereden om de perenkist even goed af te spuiten, want de onderkant en de motorruimte zat goed onder de olie. In totaal ben ik 40 minuten onderweg geweest en het water niveau blijft netjes en schoon (zover het nu schoon te noemen is).

Ik ben helemaal blij want zover ik nu kan bepalen is het probleem echt de oliekoeler geweest. Toen ik de oude radiateur bekeek zag ik ook een oliespoor in de radiateur van de oliekoeler de radiateur in.

razorx

Gefeliciteerd met je meevaller.  :eusa_pray:
De kans was groot, maar ja je kan ook pech hebben.

)()()sT

Ik hoop met je mee Ar-!
Eigenlijk vind ik het ook een sjips constructie; ik zou veel liever een losse oliekoeler willen want bij dit probleem(pje) ben je altijd geneigd aan het allerergste te denken.

mehn

Citaat van: )()()sT op 15-04-2012 08:29:53
Eigenlijk vind ik het ook een sjips constructie;

Deze constructie heeft ook wel een voordeel. Zolang de olietemperatuur lager is als de koelvloeistoftemperatuur dan wordt de olie opgewarmd. Dat lukt je met een losse oliekoeler niet ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Daar heb je dan wel weer een punt 8)

@®-

Alweer een tijdje geleden waarin een hoop is gebeurt.

De problemen met de radiateur zijn inmiddels helemaal verholpen, ondanks dat ik vorige week weer een lekkende radiateur had. Hij lekte olie en water. Na wat zoekwerk bleek het alleen maar de wartel te zijn van de oliekoeler, en na deze vast gezet te hebben was het lekken gelukkig weer over.

Na 2 jaar was het eindelijk weer eens tijd om een weekje vakantie te kunnen pakken, en zijn we met de S60 naar IJmuiden gereden om de boot te pakken naar Newcastle en daarna verder te gaan naar Schotland.

Na een dagje Edinburgh op de snelweg te rijden een mooi plekje gezien te hebben om foto's te maken de snelweg afgegaan om een heel smal 1 auto breed paadje op te gaan. Deze werdt steeds steiler, maar was fantastisch om met de S60 te doen.
Tot de weg ineens ophield omdat een riviertje een een beetje hoog stond en over de weg ging.

Ik zag wat sporen dus dacht, in het ergste geval zal de S60 een paar dagen moeten drogen met de ramen open.

The best 4 x 4 x far  ;D ;D ;D ;D of was dat nou Land Rover

@®-

Inmiddels weer een hoop dingen aan de perenkist kunnen doen en er carbon folie fetish aan over gehouden.

De spoiler van de 850 begon de blanke lak los te laten net zoals de spiegels. Aangezien ikmiets wilde doen met carbon folie ben ik maar gaan plakken. Eerst had ik blauwe carbon folie besteld, maar het leek wel of er een Milka koe aan de diarree was en over mijn auto had gescheten.

Dus dat was geen succes, dus maar zwart genomen

Ook had ik nog steeds geen veerpootbrug dusmdeze is ook toegevoegd met een persoonlijk tintje

De deurklinken ook maar beplakt

Ook de 17" Thor velgen van de S60 moesten eraan geloven

Onder een keurend oog van Bo de boxer